6 mei 2025, 12:51:15

al 11 eieren!

Gestart door Jaimy_en_Viggo, 2 juli 2004, 17:42:56

« vorige - volgende »

Jaimy_en_Viggo

Hey Iedereen,

Jewel heeft al 11 eieren gelegt waarvan er eentje kapot is gegaan en die hebben we er uitgehaald. Maar ze zit dus nu op 10 eieren samen met Viggo. En ik ben bang dat ze door blijft leggen. Nu dacht ik, mischien kan ik een deel onder een andere valkparkiet leggen, anders wordt het leeftijd verschil zo groot tussen de jongen en heb je grote kans dat er veel dood zullen gaan. Maar wat kan ik het beste doen?  :-/

Groetjes Jaimy

Jaimy_en_Viggo

weet asjeblieft iemand iets..dit is mijn eerste nestje..en ik wil graag dat alles gaat komen..!  :-/

Tara

Hoi Jaimy,

kan je enkele eitjes verleggen? Dan zou je dat dan kunnen doen. Zijn alle eitjes bevrucht? Anders zou je enkele onbevruchte kunnen weghalen.

Heel veel succes.

Groetjes, Tara

Jaimy_en_Viggo

Nee, niet alle eitjes zijn bevrucht. Maar het gaat me er niet om hoeveel er liggen..ik ben bang als de eerste paar straks uit komen dat ze nee rest niet meer gaan uitbroeden.

Tara

Hoi Jaimy,

daar hoef je niet bang voor te zijn, ze blijven heus verder broeden op de eitjes als er al eerste jongen zijn, daar hoef je echt niet bang voor te zijn hoor.

Groetjes, Tara

Karin

Hoi Jaimy,

Haal in ieder geval de eitjes die zeker weten niet bevrucht zijn weg, want het is erg moeilijk voor ze om alle 10 de eitjes warm te houden. Als er bijvoorbeeld 6 bevrucht zijn en 4 niet, haal dan die 4 weg. Zo passen de eitjes allemaal goed onder de ouders.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Jaimy,

Als je een ander valkje hebt wat erop gaat zitten kan je dat ook rustig proberen hoor.
Als je 6 eitjes hebt is dat al heel veel voor een valkje en zeker voor het eerste nest dan zou ik er zeker geen 10 onder laten liggen.
Succes met je nestje.

Groetjes, Paul

daan

Hoi Jaimy,

Ik had hier ook het zelfde probleem met Lucky en Pino die hadden 13 eitjes gelegd, maar kon ze nooit allemaal warm houden. Dus heb ik eerst goed gekeken of er onbevruchte tussen zaten. Wel rekening houden met waneer het laatste eitje is gelegd, want daar kan je nog aan zien of deze bevrucht is of niet?
En toen heb ik er een deel over gelegd bij een ander koppel. En die hebben er goed op gebroed en voeden nu 3 jongen groot. Helaas zijn Lucky en Pino ineens van de over gebleven eitjes gestapt en wilde niet meer veder broeden. maar dat is volgens mijn gekomen door de schrik van de storm van vorige week. Dus als je ene koppel hebt zitten die nu ook aan het broeden zijn, en ongeveer gelijk lopen, zou ik er ene paar overleggen bij het andere koppel.
Succes he

Groetjes daan

Jaimy_en_Viggo

Hey allemaal,

Ik heb even gekeken welke er bevrucht waren en welke niet..die waren er niet bevrucht. en 2 weet ik niet 100% zeker. Dus 5 sowieso bevrucht..en twee kunnen vandaag of morgen uitkomen. Jammer dat ik dit allemaal niet mee kan maken..want ik ga op vakantie..en mijn schoon tante gaat voor ze zorgen.. :-/ Maar goed..ik hoop dat alles goed gaat komen! In elk geval..bedankt voor alle tips en adviesen! Heb er zeker wat aan gehad!

Iedereen fijne vakantie toe gewenst!!

Dikke  :-* Jaimy

Stijn dc

hoi

veel plezier op je vakantie, alles zal wel in orde zijn als je terugkomt.

SDC:D

giovanni

yo

Raar dat ze 11eieren legde, is echt wel veel. Is wel goed
zaad dan van haar mannetje:D

Hopelijk gaat het nog altijd goed als je thuis komt:)

grtjs

Jaimy_en_Viggo

Nou..blijkbaar was dat zaad toch niet goed..alle eitjes zijn vereerd gegaan..toen ik thuis kwam ben ik meteen gaan kijken..lamp erbij..en weet je hoe het eruit zag? de ene helft was zwart..en de de andere licht..en dat bij allemaal..en als je ze neer legt..staan ze rechtop..met het zwarte naar ondere..echt raar..dus ze zitten weer bij de rest..maar Jewel legt nog steeds eitjes op de grond..dit blijft toch ook zo? of stopt dit na een tijdje..nu zitten Nakeo en Nigel..( geparelde bonte man en albino pop) in het broedhok en zijn er heel blij mee..dat ze eindelijk een privé plekje hebben..stelletje wipkippen..;) en ze zitten al na 1 dag in het broedblok..dus dat beloofd wat..maar ik hoop niet meer te hard..want zoals ik nu heb ervaren..kan het dus nog fout gaan..zelfs als ze bevrucht zijn..:S

Groetjes Jaimy

bannanne

wow dat is wel ineens een hoop te verwerken voor de eerste keer hé,
'kga nu ook aan m'n nestje beginnen tenminste als ze eindelijk in elkaar geïnteresseerd raken en 'khoop dat het niet zo'n vaart zal lopen hoor