23 april 2024, 10:23:22

widow eet zelf  bijna niet

Gestart door Franka, 2 juli 2004, 17:04:00

« vorige - volgende »

Franka

2 juli 2004, 17:04:00 Last Edit: 3 juli 2004, 19:27:05 by stijn_05
hallo mensen.
White widow is nu een weekje thuis na een bezoek van twee weken aan de dierenArts. Daar heeft ze goed gegeten.
Maar eenmaal thuis eet ze amper.
Wel heel erg veel trosgierst, maar gewoon vitakraft totaalvoer absoluut niet. Ik krijg de indruk dat ze moeite heeft de zaadjes open te kraken.

Om haar toch op krachten te houden geef ik haar eivoer gemengd met vitaminen en trosgierst om haar aandacht naar het schaaltje te krijgen. Hiervan eet ze de trosgierst op en verder niets.

Dit is natuurlijk niet de bedoeling. nu heb ik vakantie maar ik kan niet altijd de hele dag opletten op ze wel goed eet.

moet ik haar met de hand gaan voeren? zoja, hoe moet dat?

[edit] ze is nog best jong, ik gok op 14-15 weken

suus

Hallo Franka,
He jakkie, was je zo blij dat ze eindelijk thuis was en nu dit weer. Ik denk dat ze goed weet waar het voer staat, en zou dan ook geen trosgierst er inleggen. Dit om het eten van zaden te bevorderen.
Ik denk dat je niet zomaar moet beginnen met handvoer. Je eet de oorzaak niet waarom ze niet eet, het niet eten is een symptoom.
Je zou haar kunnen wegen, en kijken of ze onder het normale gewicht komt en het even proberen zonder trosgierst.
Wanneer het eten nog steeds niet op gang komt denk ik dat ik niet zou beginnen met voeren maar terug naar de da gaan om verder te zoeken wat er nu aan de hand is.
Succes
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Franka

aloha

ik heb een afspraak gemaakt met de da, en maandag breng ik haar voor weer een onderzoek.

tot die tijd blijf ik  haar maar trosgierst geven zodat ze tenminste nog iets binnenkrijgt want als een vogeltje helemaal niets eet is het helemaal snel afgelopen.
Dit heb ik met de assistente van de da besproken en zij vertelde mij ook dat ik maar beter kon zorgen dat ze iets eet (in dit geval trosgierst) dan helemaal niets. ...

de bacterie die ze had en voor behandeld is schijnt best hardnekkig te zijn en de kans op terugkomen was erg groot.
Het kan dus best zijn dat het geintje weer overnieuw begint.



Paul

Hoi Franka,

Hopenlijk is het niet weer hetzelfde.
Je kan ook proberen voer voor grasparkieten te geven die zaadjes zijn wat kleiner vaak en makkelijker te tene voor hem.
Maar trosgierst is in elk geval wel beter dan niks.
Je kan ook van eivoer een papje maken en dan met een lepeltje kijken of ze dat ook eet.
Niet al te vloeibaar maar wel zo dat het lekker stevig is.
Sterkte met Widow.

Groetjes, Paul