29 maart 2024, 06:42:36

wat doet die

Gestart door lynne, 20 mei 2004, 22:58:39

« vorige - volgende »

lynne

hallo  
we hebben onze valkparkiet nu bijna 3 weken en hij is altijd bezig aan zijn veren het is net of hij ze uit trekt en dat doet die bijna de hele dag door .
groeten van lynne

Paul

Hoi Lynne,

Zie je ook dat ie de veren uittrekt?
Valkjes zijn heel vaak bezig hun veren te verzorgen dus het kan normaal zijn dat je hem er vaak mee bezig ziet.
Als ze echt veren uittrekken maken ze ook zachte gilletjes omdat ze zichzelf pijn doen.
Dus kijk even of ie regelmatig met een veer in zijn snavel zit als ie dat doet.

Groetjes, Paul

Marianne

Hoi Lynne,

En hoe gaat het nu met je valkje?
Trekt ie nog steeds veertjes eruit ?

Of bedoel je misschien dat ie de veertjes pakt vanaf zijn lijfje en dat door zijn snavel naar het puntje van de veer gaat?
Dat is dan heel normaal, zo poetsen ze hun veertjes.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

valkjes zijn er proper,ze poetsen zichzelf en elkaar graag op.
Af en toe gaat het iets te hardhandig,en dan geven ze even een schreeuw.Maar niet dat ik zie dat er dan een veer uit gaat

dus even goed observeren ;)

giovanni

yo Lynne

Zoals jij het beschrijft is ie gewoon zijn veren aan het
poetsen:) Dat is nodig om ze proper te houden, en het
is heel normaal dat ie dat meerdere malen per dag doet ;)

Welke mutatie is je valkje??

grtjs

lynne

5 juli 2004, 23:59:26 #5 Last Edit: 6 juli 2004, 00:00:36 by lynne
tot mijn grote spijt is mijn  valkje zaterdagavond door het raam ontsnapt . Bij mij thuis missen we hem allemaal ik heb nu een andere juist het zelfde uiterlijk maar van innerlijk ?? En de gevoelens voor hem van ons allemaal zijn er nog niet . We hebben nu al wat gezocht naar onze oude valkparkiet en we krijgen wel goede reacties maar wel meestal slechte van ja die is al lang weg   die vind je niet meer enzo en dat HAAT ik gewoon
en onze nieuwe valkparkiet wil niet eten blijft altijd  op zijn bovenste stok zitten is erg schuw en blaast als we met hem iets willen ondernemen
en zou er nog een kleine kans kunnen zijn dat ik mijn oude valkje terug vind ? Ik woon in een gemeente die niet zo groot is .
We zouden er als voor geven als we hem zouden terugvinden  !!! Mischien zien we bij de nieuwe alleen maar zijn slechte kanten omdat wij onze oude zo erg missen
                             lynne en haar mama

Inger m

6 juli 2004, 00:08:40 #6 Last Edit: 6 juli 2004, 00:09:19 by Cinnamon_valk
Hoi,
Jammer dat je valkparkiet is ontsnapt, maar na drie dagen (das net gebeurd dus) is er nog best een kans om hem terug te vinden:
- zoek en vraag de buurt rond, met name bij mensen die vogels/ buitenvoliere hebben, daar komen ze vaak op af
- doe flyers met oproep door de bus in de buurt
- Maak aanplakbiljetten in de buurt en bv supermarkten
- Bel dierenasiels/ opvang/ kinderboerderijen in de buurt, daar worden vaak gevonden dieren gebracht
- Zet een oproepje van vermissing in de plaatselijke krant
- Zet een oproep op deze site (gevonden/ vermist), marktplaats (bij dieren gevonden/ vermist) www.marktplaats.nl
- Oproep bij AMIVEDI, deze organisatie zet zich in voor vermiste en gevonden dieren www.amivedi.nl
- etc etc

Er is dus zeker wel hoop en doe je best om hem te vinden!

Je hebt vrij snel al een nieuwe vogel aangeschaft (vandaag?). Deze vogel moet nog wennen aan zn nieuwe omgeving en zoekt daarom een veilige plek in de kooi. Het kan zijn dat ze de eerste dag niet gelijk eet. Zorg dat voer en water op een duidelijk zichtbare plaats (voor de vogel) staat, (dus niet van die dichte bakjes aan het gaas, maar open bakken). Hang evt wat trosgierts aan het gaas.

De vogel blaast, omdat het zich bedreigd voelt, dit is normaal gedrag. Laat de vogel rustig wennen aan jou en de omgeving (eerste dagen even niet te veel met hand in de kooi, vogel niet oppaken of eruit halen). Praat tegen de vogel en probeer zijn vertrouwen te winnen.

En ja, iedere vogel heeft een ander karakter...

Succes!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

Wat jammer dat ie nu is weggevlogen :(
Hopelijk vind je hem snel terug.

grtjs

wouter

ik vind het zeer erg voor je dat hij is weggevlogen.
de oplossingen van inger zou ik allemaal eens proberen dan vind je hem misschien nog terug.
ik wens je veel succes en ik hoop dat je hem terugvindt.

Stijn dc

hoi

ik hoop dat je je valkje nog terugvind. Zeker in een kleinere gemeente is daar meer kans toe. Vraag zeker eens rond in de buurt of ze niets gezien hebben, vaan kan gezien hebben ook al tot een oplossing leiden.

veel succes

SDC:D

Paul

Hoi lynne,

Pas is er ook na 2 weken een valkje teruggevonden van iemand op het forum dus hij zou nog best gevonden kunnen worden hoor blijf altijd gewoon hoop houden zeker na een paar dagen is er nog alle kans.
Ik hoop dat je hem snel terugkrijgt je hecht toch heel erg aan een valkje.

Groetjes, Paul

the_lost_valley

Wat erg dat je valkje zomaar is weggevlogen :'( Gelukkig is er nog een beetje hoop.. ik hoorde een keertje een verhaal van iemand, waarvan het valkje midden in de winter (-5 graden, met sneeuw en ijs) was weggevlogen.. na 3 dagen was de hoop opgegeven, omdat het zo koud was buiten.. Maar na 2 weken, toen werden ze gebeld door amivedi, waar ze een oproep hadden staan, dat er een valkje bij iemand op het balkon was komen aanvliegen.. En het bleek zijn valkje te zijn!! Dus zeker met dit weer, is er altijd nog hoop.. dus geef het niet op, en zet gewoon een grote zoekactie op touw.. valkjes zijn taaie beesten, die het een aardige tijd kunnen uithouden..
En mocht je je valkje nog vinden, dan wacht er iig een vriendje op hem voor als hij thuiskomt :D
Groetjes Natalie