28 maart 2024, 11:11:29

Een eens tamme valk weer tam maken

Gestart door Shirley, 9 oktober 2002, 14:09:08

« vorige - volgende »

Shirley

Hoi,

Mijn valk is nu 8 jaar oud en was heel erg tam. Hij kon liedjes fluiten en je kon hem op je hand nemen. Door een nieuwe baan met onregelmatige diensten heb ik anderhalf jaar weinig tijd gehad om met mijn valk door te brengen. Hij fluit nu geen liedjes meer en op de hand zitten doet hij nu ook niet echt meer. Hij klimt wel op de hand maar zodra hij zit vliegt hij weer weg. Kan ik hem weer opnieuw tam maken, of is hij hier nu te oud voor??? Indien dit nog wel kan, hoe moet ik het bij deze valk dan aanpakken???

Groetjes,
Shirley :)

linda

hallo,
ik zou hem heel rustig benaderen als hij uit de kooi is en begin zelf de liedjes eens terug te fluiten , horen fluiten doet misschien terug fluiten.spijtig dat je zo weinig tijd voor hem had , zeker omdat hij zo tam was.zeker tot niets dwingen en hem terug aan je gezelschap laten wennen.Heb je hem er dan ook niet meer uitgehaald op die anderhalf jaar? dat hoop ik toch wel hoor.veel succes ermee en veel geduld groetjes linda pico en caro

Shirley

Hoi Linda,

Karel laat ik iedere ochtend los en hij gaat pas weer vast als ik thuis ben. Ik laat de TV aan staan zodat hij geluid om zich heen heeft en hij kijkt er ook gewoon naar. Kusjes geven doet hij nog wel en ik mag hem ook wel gewoon aaien, alleen het op de vinger zitten (voor een langere tijd) en liedjes fluiten doet hij niet meer. Als ik fluit, dan fluit hij wel terug en als ik binnen kom dan begint hij ook heel erg hard te fluiten, maar melodiën fluit hij niet meer.

V_Valkie

Als je zijn vertrouwen kan winnen,en er veel mee bezig bent,moet het lukken om hem weer tam te krijgen.

Shirley

Hoi Valkie,

Ik ga mijn best doen, wel lastig dat ik nog steeds met mijn onregelmatige diensten zit en niet dagen achter elkaar met hem bezig kan zijn. Ik laat het je in ieder geval weten wanneer ik hem weer tam heb gekregen.

Groetjes en bedankt voor je reactie,
Shirley :)

cisca

Hallo.
Met heel veel geduld en tijd kun je je valkje weer net zo tam maken als voorheen hij voelt zich in de steek gelaten en moet nu het vertrouwen in jou weer terugvinden maar het lukt echt wel hoor alleen je moet veel geduld hebben en veel tijd aan hem besteden zodat hij weet dat hij er weer bij hoort.
veel sucses en laat het me weten als het goed gaat.

Shirley

Hoi Ciska,

Gisteren heb ik hem een badje gegeven en dat ging best goed. Daarna was hij kennelijk heel erg dankbaar, want hij zat voor een langere tijd op mijn hand. Wel niet zolang als voorheen, maar toch, het is een begin. Ik laat je weten wanneer hij weer helemaal de oude tamme valk is, zal wel even duren,maar ja.

Groetjes,
Shirley ;)

Diana

ik zal de valk tam maken zoals ik hem eerst tam had gemaakt. Volgens mij gaat het dan ook nog eens makkelijker

Lique

[shadow=beige,left,300]
Hoi Shirley,

Ik hoop voor je dat je je valkje weer tam krijgt. Misschien is het wel een goed idee om na te denken over een valkje erbij, zodat je valk een maatje heeft om alles mee te doen. Dit vooral omdat je zo weinig thuis bent.
Er bestaat dan wel een kans dat hij meer naar het andere valkje toetrekt en minder naar jou toe, maar dit hoeft natuurlijk niet.
Laat je nog even weten, over hoe het gaat?

Groetjes @ngelique
[/shadow]  

Shirley

Hoi Angelique,

Ik heb er inderdaad aan zitten denken om een andere valk erbij te kopen. Ik had twee vogels van mijn oma te logeren en het waren dan wel geen valken, maar echt leuk vond hij het niet. Ondanks dat ik veel aandacht aan hem heb besteed was hij echt super jaloers. Was ergens wel heel erg grappig.
Misschien dat ik het nog wel doe. Ik had al navraag gedaan, maar het schijnt wel zo te zijn dat als ik hem tam wil houden ik een tamme valk bij hem moet zetten en wat als hij het gewoon echt niet leuk vindt? Ook zielig om die andere dan weer weg te doen. Ik weet het nog niet. Ik ga eerst maar eens proberen zoveel mogelijk tijd met hem door te brengen in de hoop dat hij dan weer tam wordt.

Je hoort nog van me.
Groetjes,
Shirley :)

Shirley

Hoi Diana,

Het vervelende is dat ik hem niet tam gemaakt heb, hij was nl 2 toen ik hem kreeg. Ik hoop dat ik degene die hem tam heeft gemaakt nog eens zie dan kan ik gelijk vragen hoe ze het gedaan heeft. Is jouw valk tam en zo ja hoe heb je dat gedaan?

Groetjes,
Shirley

V_Valkie

16 oktober 2002, 19:44:06 #11 Last Edit: 12 februari 2003, 22:27:02 by admin
 gewoon veel met je valk bezig zijn,vertrouwen winnen en veel geduld hebben,proberen lekkere hapjes uit je hand laten eten,en veel met hem praten.Met veel geduld kom je ver bij een valk!,daar kun je ook kijken.

Shirley

Hallo allemaal,

Wilde toch nog even laten weten dat hij weer liedjes fluit.....geduld heeft dus beloond.