Het maatje  van mijn 8jarige  valkparkiet is dood

Gestart door Coby Steijn, 19 juni 2004, 17:36:28

« vorige - volgende »

Coby Steijn

Hallo allemaal,

Het maatje van onze 8 jarige valkparkiet is dood. Het was een grasparkietje en vooral 's avonds lijkt ons valkje hem te missen. Het is een albino valkparkiet waarschijnlijk een mannetje en we vragen ons af of er nu een ander maatje gekocht kan worden. En zo ja, kan dat dan ook een andere valkparkiet zijn?

Marianne

Hoi Coby,

Allereerst sterkte met het verlies van je parkietje.
Je kan proberen of je valkje een ander maatje wilt.
Meestal zijn valkjes niet graag alleen.
Je kan dan inderdaad ook een ander valkje proberen.
Eerst ieder in een eigen kooi en dan aan elkaar laten wennen.
Ik denk dat het wel goed gaat komen.
Succes met je beslissing.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Paul

Hoi Coby,

Wat erg dat je grasparkietje dod is gegaan :-(
Als je valkparkiet al ouder is dan twee jaar kan je zelfs bij een albino een visgraat in de staart zien als het een popje is.
Ook kan je natuurlijk aan het gedrag zien of je een man of een popje hebt.
Maar ook al is het een man en je zet er een man bij dan gaat dat vaak nog heel erg goed.
Het beste kan je er een jong valkje van een week of 6 bij plaatsen dat gaat bijna altijd goed.
Ik denk dat je je valkje met een ander valkje meer plezier doet dan met een grasparkietje erbij in elk geval.

Groetjes, Paul

caitlin

hallo,
wat jammer dat hij dood is,
het zou voor de valkparkiet wel heel leuk zijn om er weer een nieuw maatje bij te hebben dan heeft hij teminste iemand
om mee te fluiten en te spelen.
gr.caitlin en ollie

Lique

Hoi Coby,

Heel erg jammer, dat het maatje van je valkje overleden is.
Het allerbeste is natuurlijk om een vriendje voor je valkje te zoeken.
Dit hoeft zeker niet dezelfde mutatie te zijn.
Een jonge valk zal denk ik het beste zijn.

Sommige mensen die bij mij een valkje kopen, bied ik aan, dat zij hun valkje meenemen, om te kijken of het klikt met een jong valkje. Vaak zie je dat gelijk al, en ik vind het een goede methode om te kijken wat het beste voor het valkje is.

Misschien is dat voor jou ook goed, om je valkje mee te nemen naar een kweker, zodat hij kan kijken of hij een nieuw maatje leuk vindt.

Paul, bij een albino kan je niet zien wat voor een geslacht het is.
Ik ben erachter gekomen, dat er meer albino cinnamon valkjes zijn, als gewone albino's. In mijn voliere ook, geen een echte albino, alleen albino cinnamons.
Alleen bij albino cinnamons kan je bepalen of het een man of pop is aan het uiterlijk.
Een pop heeft visgraatmotief onder de staart en een man heeft vaak 1 kant van een veer lichtbruin.

groetjes Lique

Paul

Hoi Lique,

Mijn albino (Hedwig) heeft ook een lichte visgraat op de staart dat kan je alleen met bepaalde belichting zien.
Dat komt misschien ook dat er wat cinnamon doorheen zit.
Dus zoals je al zei zal het bij de meeste wel te zien zijn maar inderdaad als hij echt helemaal wit is overal kan je het natuurlijk niet zien.
verder lijkt ze wel heel erg wit.

Groetjes, Paul

Coby Steijn

Hallo allemaal,

Bedankt voor jullie reacties. Ik heb nu contact opgenomen met een kweker in de buurt en die heeft binnenkort een jong valkje voor ons. Gaat het niet dan kan het weer terug en proberen we het met een ander net zolang tot het klikt.
Hopelijk hebben we snel weer een maatje.
Groetjes:
Coby,
en Coco