28 maart 2024, 09:47:10

ze wil het hok niet in

Gestart door twinkie, 30 juni 2004, 22:07:40

« vorige - volgende »

twinkie

 :o Hallo  
 
Mijn vogel heeft nu voor de 2e x 2 eitjes ik heb sinds 1 week een broedhok  en nou lag er achter het broedhok 2 eitjes kom ik net achter ik heb de eitjes in het hok gedaan maar ze wil er niet in gaat alleem zitten eten en het is al zeker 3 kwartier  terug dat ze gebroed heeft wat nu
 
groetjes twinkie  
 
 

Paul

Hoi twinkie,

Zeker als de eitjes pas gelegd zijn kunnen ze heel lang zonder broeden en vaak beginnen ze pas te broeden als er meerdere eitjes zijn.
Hoe groot is het gat in het broedhok want als dat te klein is gaan ze er ook niet in.
Maar het invlieggat moet tussen de 6 en 8 centimeter zijn als het te klein is gaan ze er echt niet in.
Normaal gaat eerst het mannetje kijken en die lokt daarna het popje erin.
Wat ook soms hept is het broedhok op een kier zetten zodat er licht in komet dan gaan ze er soms ook sneller in.

Groetjes, Paul

twinkie

30 juni 2004, 22:37:16 #2 Last Edit: 30 juni 2004, 22:38:56 by twinkie
 ;)bedankt voor je snelle reactie ik had ze weer terug gelegd  maar nu heb ik ze weer in het hok gedaan want ik dacht dat ze te tang zonder broeden in het hok lagen maar dat maakt dus niet uit het gat is goed  en de bovenkant is een stuk open dat was ie al   en nu maar even afwachten of ze erop gaat zitten

 ;)

Paul

Hoi Twinkie,

Ik heb het laatst ook gehad dat een ei op de grond was gelegd in huis ergens.
Toen heb ik ze in de kooi een broedhok gegeven en de rest van de eitjes hebben ze in het broedhok naast de ander gelegd.
Dus als je valkjes doorhebben dat daar eitjes liggen heb je grote kans dat ze de volgende daar gaan leggen en dan gaan ze ook meteen broeden.
Succes met je nestje.

Groetjes, Paul

Stijn dc

hoi

meestal gaan ze niet op de eitjes broeden als je die in een broedhok legt. beter is dat ze dat hokje eerst gaan verkennen, en dan pas gaan ze broeden en/of verder leggen.
ze zoeken eerst hun vertrouwde plekje terug op, in jouw geval achter het broedblok.

SDC:D