Antibiotica geven als er jongen zijn

Gestart door Suzanne, 2 juli 2004, 16:37:24

« vorige - volgende »

Suzanne

Hallo,

Heeft er iemand ervaring met het geven van Baytril antibiotica terwijl er jongen van een paar dagen oud in de voliere zijn?\

Ik heb met Feld gebeld en die zei dat het gewoon mag. Ik ben waarschijnlijk super eigenwijs, maar zit me toch af te vragen of dat dat geen kwaad kan voor de baby valkjes, aangezien de goede bacteriƫn ook gedood worden door de antibiotica. En de jonge vogels hebben natuurlijk nog niet zo'n goed afweersysteem als de ouders.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Karin

Hoi Suzanne,

Ik heb het ook gebruikt toen ik jongen had en als gevolg daarvan is het jongste jong een achterblijvertje geworden. Maar ja, soms is het kiezen of delen. Het oudste jong rochelde toen een beetje ( uiteindelijk waarschijnlijk te gulzig gegeten, maar ik durfde de gok toch niet aan ), maar als het nog een keer voorkomt zal ik het niet meer door het drinkwater doen, maar rechtstreeks in de bek van het jong. Is het antibiotica ook voor de ouders of voor andere valken ? Anders zou je die apart kunnen zetten.

Groetjes, karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Suzanne

Hoi Karin,

Mijn valkje Bondje is (zoals je misschien wel weet) dood gegaan vlak voor mijn vakantie. Ik heb sectie laten verrichten door Feld, en weet nu dat hij longontsteking en een darminfectie had. Feld wil dus nu dat ik voor de zekerheid 14 dagen lang een antibiotica kuur van 10% Baytril 5 ml op 1 liter water geef. En dit moet ik dan aan de hele voliere geven, omdat Bondje bij hen zat.

Groetjes

Suzann

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Karin

Hm, ja, dan zou ik de gok maar nemen. Hou de jongen goed in de gaten of ze goed blijven eten enzo. En ach, Cookie is wel een achterblijvertje, maar wel het allerliefste valkje van het hele stel !  ;D Ja, ik heb hem dus niet verkocht omdat hij niet 100 % goed was, maar hij wordt vast een grote vent als hij wat ouder is  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Suzanne

Hoi,

Ik doe het dan maar ja. Ik kan alleen maar kijken of het kropje vol zit, want zelf eten doet hij natuurlijk nog niet  ;).

Groetjes

Suzanne