Re: Voliere bouwen, tips en tricks

Gestart door Inger m, 22 juni 2004, 16:40:25

« vorige - volgende »

Remco_Ultee

:D
t'is voor een goed doel :)

adnaloj

heey ik heb dit even gelezen.

wat je tegen muizen kan doen is eigenlijk heel raar maar het werkt wel..
gewoon een kip in de voliere zetten.. geen last meer van muizen en je heb een gratis ei elke dag..

groetjes jolanda

Inger m

Hoi Jolanda,
Werkt dat echt?  ;D Het je zelf ook een kip? Of weet je iemand waarbij het werkt?
Ik heb zelf korte tijd een haantje in mijn voliere gehad en daar gingen ze niet van weg... Maar ik heb nu de beschikking over een kip, een jonge chabo hen, zit nu nog binnen...maar gaat de voliere ws in, eens kijken of het werkt..

Maarre op de kinderboerderij waar ik werkte waren de kippenhokken niet perse vrij van muizen, helaas...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Remco_Ultee

Ik zet er wel een tijger in  ;D

adnaloj

hier bij de kinderboerderij waar ze twee aparte voliere hokken hebben hadden ze een prachtig voorbeeld.
in de een zat een kip en geen muis te zien. in het andere hok zatten ( op klaar lichte dag) 5 muizen en geen kip....

ik hoop dat het gaat lukken.

groetjes jolanda

Inger m

1 juli 2004, 20:56:06 #20 Last Edit: 1 juli 2004, 20:59:45 by Cinnamon_valk
Hoi Jolanda,
Het zou mooi zijn als het werkte...maar was het geen toeval dat er op dat moment geen muis te zien was? Van pauwen is bekend dat ze weleens muizen vangen en doden (en ook andere kleine dieren), maar van kippen niet. En muizen zijn vaak ook in de schemer en 's nachts actief en kippen niet, dus als er voer te vinden is in het verblijf en er zijn muizen in de buurt, dan zie ik eigenlijk geen belemmering voor de muizen om ook gewoon in kippenverblijven te komen...

Werk jij trouwens op een kinderboerderij?

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

lijkt me inderdaad heel sterk. wij hadden vroeger veel krielkippen in een overdekte voliere, en daar zaten echt ehel veel muizen, dus ik weet neit zeker of het werkt. Wat wel werkt is een nachtvogel die muizen vangt, een uil, of een kardinaal.

adnaloj

hallo allemaal...

nee ik werk niet op de kinderboerderij ( hellaas ) de beheerder zei dat de kip de muizen weg hield...
t was geen krielkipje maar een wat grotere kip.

ik weet het nu niet meer. als mijn voliere klaar is zal ik het eens zelf proberen... eens kijken of het werkt ja of de nee.

groetjes jolanda