16 juni 2024, 00:08:12

vaag geluid

Gestart door the_lost_valley, 20 juni 2004, 22:57:56

« vorige - volgende »

the_lost_valley

mijn vogel maakt een beetje irritant vaag geluid.. hij doet het eigenlijk alleen als hij bij ons los is.. hij komt dan naar ons toe, en als we hem dan gaan aaien, maakt hij een beetj vaag irritant 'krakend' geluid.. soms doet hij het maar heel even, maar soms ook heel lang aanhoudend... soms lijkt hij dan een beetje geirriteerd, en dan lijkt het alsof hij ff geen zin heeft om geaait te worden... maar vaak dan zit hij ook helemaal naar zijn zin, terwijl we hem aaien zichzelf lekker te poetsen om vervolgens snavelknasend op 1 poot in slaap te vallen.. ik vraag me nu dus af, of het is omdat hij het naar zijn zin heeft, of omdat iets hem irriteerd... in de kooi doet hij het niet.. maar als hij bij me zit, en ik aai hem, lijkt hij  het over het algemeen verder wel naar zijn zin te hebbe.. hoewel hij soms ook beetje geirriteerd 'hapt' om duidelijk te maken dat hij ff geen zin heeft.. en dan maakt hij ook dit geluid.. ::)wat moet ik hiermee???

suus

Als je hem aait en als ie dan het geluid maakt, stopt het geluid dan als je stopt met aaien? Doet ie het ook als je hem niet aait (of geaaid hebt?) En tja wat is een irriterend geluid? Dat is toch een vrij ruim begrip om het geluid te herkennen (voor mij dan in ieder geval) Maar misschien weet iemand anders wel welk geluid je bedoeld?
Is het misschien zo dat hij in de rui heeft en pennen heeft. Dat is wel vervelend voor je valk als je die pennen  verkeerd raakt..
groet suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

the_lost_valley

als ik hem aai, of geaaid hebt maakt hij dit geluid.. hij is nog jong, en krijg nog wat veertjes (in de nek, en de kuif) omdat hij geplukt is door de ouders.. maar hij doet het ook als hij stil op mijn nek zit en helemaal naar z'n zin lijkt te hebben (1 poot, snavelknarsend  en half slapen).. ik weet het dus niet..

Kolkkie

Hoi Lost Valley,

Hoe oud is je valkje?

Vaak als ze nog jong zijn maken ze geluid om aandacht te vragen van de ouders om zo nog gevoerd te worden.  
Het duurt dan nog wel een paar weken voordat ze het geluid niet meer maken.

Het kan ook zijn dat je valkje genotsgeluidjes maakt omdat hij het kroelen zo lekker vind, al denk ik dat het eerste wat waarschijnlijker is als je valkje nog jong is.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

the_lost_valley

mijn valkje is nu ongeveer 6 weekjes oud.. het klinkt echt heel vaag (ik kan het wel opnemen, maar weet niet hoe je het op het forum moet zetten).. als ik 's ochtends de kamer binnenkom, en hij wil eruit, doet hij dit echter niet.. dan fluit hij gewoon om aandacht te krijgen.. als ik hem eruit heb gehaald, doet hij het pas..

Paul

Hoi Natalie,

Een van mijn valkjes doet denk ik hetzelfde als die van jou.
Dat is volgens mij een beetje genotsgeluidjes net als het spinnen van een kat.
Een beetje piepen maar dan net piepen door een schorre kip wat ze dan maken.
Als je dan een verkeerd veertje raakt hapt ie even en je kan daarna gewoon doorgaan :-)
Je zou het op kunnen nemen en dan even mailen dan kan ik het wel ergens neerzetten voor je.
Paul@valkparkiet.com

Groetjes, Paul

the_lost_valley

momenteel kan ik helaas niet het geluid opnemen.. maar ik denk idd dat het bedelen om eten is.. het klinkt echt als een schorre ik.. goede vergelijking ja.. :D ghehe..
ff afwachten of het geluid over een paar weken nog gemaakt wordt..
dan weet ik dus waardoor het kwam..

Carla Vdb.

Mijn valkje maakt ook zo'n geluidje, die is twee jaar ondertussen en doet het nog steeds, in of uit de kooi, dat maakt niet uit. Hij doet het enkel als hij rustig zit, ik denk ook zoals Paul al zei, dat het een soort genotsgeluidje is, een teken dat hij zit goed voelt en rustig zit, meestal zit hij bij mij dan ook met zijn oogjes toe.
  
                     Groetjes Carla

Violet

Als ik het verhaal zo lees dan is het gewoon een 'tevredenheids'-geknars - zo heb ik het maar genoemd. Soms zit ie te knarsen als je hem kroelt, soms als ie rustig genietend op je knie zit (geen zin in gekroel, maar wel zin om rustig bij je te zitten). In ieder geval is ie dan lekker tevreden :)

Ik vind het overigens een schattig geknars :)

the_lost_valley

ghe.. het was ff wennen, maar ik begin het ook wel lief te vinden :D.. ik zit nu tijdelijk bij een vriend van me, en ik heb Punkie natuulijk ook meegenomen.. hij is echt zo lief.. als ik Punkie uit de kooi haal, bied hij meteen zijn kopje aan, en als ik dan ga kroelen met hem, is hij helemaal happy..

adnaloj

hihi ik noem dat geluid
tandenknarsen.... heel irri inderdaad maar das ook een teken dat ze zich op hun gemak voelen.
die van mij doen dat ook als ze gaan slapen,,, heel lief maar 3 tegelijk aan het knarsen!!!

groetjes jolanda

Paul

Hoi Jolanda,

Drie tegelijk kanrsen valt nog wel mee hoor heb je wel eens 21 valkjes gehoord die tevreden zijn voor het slapen  :D
Je weet dan niet meer waar het knarsen vandaan komt hoor :-)

Groetjes, Paul

the_lost_valley

het geluid is niet echt dat snavelknarsen.. dat doet hij ook elke keer als hij suf is en bijna zit te slapen.. maar hij laat het normaal duidelijk merken als iets niet naar z'n zin is.. en als hij bij me zit, zit hij verder altijd rustig te genieten.. :)

kok_roy

24 juni 2004, 20:49:17 #13 Last Edit: 24 juni 2004, 20:51:28 by kok_roy
Dat knarsen vind ik ook altijd zo'n grappig gezicht en geluid. Bij mij doen ze dat ook altijd als ze aan het indompelen zijn. Zitten ze heel erg op hun gemak op 1 poot en dan lekker knarsen. En als de een begint, doet de ander het ook :D

Groeten Roy :P