9 mei 2025, 05:46:09

help ik weet het niet meer

Gestart door snuffie, 27 juni 2004, 18:31:08

« vorige - volgende »

snuffie

hallo,

sinds 1 jaar hebbe wij een valkparkiet die kuif heet wij zijn heel blij met hem alleen doet hij sinds een paar maanden heel raar tegen mij.
Mijn vriend is zijn grote vriend als hij los vliegd (wat vaak gebeurd) gaat hij altijd bij hem op zijn schouder zitten of bij hem op de bank zodra hij op staad om naar de keuken of naar de boven tegaan wil hij gelijk mee. Mij negeerd hij gewoon en ik mag ook niet in de buurt van mijn vriend komen want dan begind hij gelijk te blasen het is zelfs 1 maal voor gekomen dat hij recht op mij afkwam vliegen en wou aan vallen. Als kuif dan in zijn kooi zit en mijn vriend verlaat de kamer dan begind hij onwijs hard te krijzen dat doet zeer aan je oren. en hij stopt er pas mee als mijn vriend weer in zijn gezichts veld is.Als ik alleen met kuif ben ik ik haal hem uit de kooi dan komt hij wel bij me zitten met met me praten en knuffelen maar zodra mijn vriend binnen kom,t is het weer afgelopen.In het begin dat we kuif krgen had ik geen problemen met hemen kon ik alles met hem doen en dat is nu eigenlijk afgelopen kan iemand mij advies geven van hoe ik hier mee aan de slag al vast bedankt.

Tara

Hoi Snuffie,

soms hebben ze echter een voorkeur aan 1 bepaalde persoon. Wat hier dus je vriend is. Toen je nog alles mocht doen met je valkje, was je vriend er dan al, of was je alleen met het valkje? Je kan hier eigelijk niet veel aan veranderen, wat erg jammer is, ik kan me een beetje voorstellen hoe het voelt ... Maar je moet gewoon er zelf zoveel mogelijk mee bezigzijn wanneer je vriend er niet is.

Groetjes, Tara

Sil_en_Chino

Hoi hoi,

Tja heel veel vogels kiezen een maatje voor het leven.
in dit geval jouw vriend zo te horen.
Chino is nog jong maar hij volgt me ook overal en begint ook te schreeuwen als ik eventjes weg ben.
maar echt agressief tegen mn vader en moeder doet hij niet...
Mja komt denk ik omdat hij nog jong is.
Ik denk dat je met Kuif veel geduld moet hebben. Veel met hem praten en spelen.
Suc6!!

Groetjes

Kolkkie

Hoi Snuffie,

Je valkje ziet jou vriend als partner en zal hem dan ook verdedigen als er iemand bij hem komt.

Zodra je vriend weg is ziet hij jou even als partner totdat je vriend weer terug is. Helaas zal dat niet veranderen.

Bij mij is het gelukkig andersom. Coco ziet mij echt als partner en niemand anders hoeft dan bij hem in de buurt te komen want die wordt gegarandeerd gebeten.

Als ik er niet ben heeft hij nog steeds voorkeuren voor vrouwen.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

snuffie

ik wil iedereen bedanken voor zijn of haar reactie, ik ga zeker met kuif aan de slag zodra mijn vriend niet thuis is en als hij wel thuis is dan laat ik het rusten. iedreen erg bedankt voor de tips.

gr snuffie en kuif