8 mei 2025, 15:20:50

Wildkleur variaties?? (nu met foto)

Gestart door Cwazi, 17 juni 2004, 20:04:33

« vorige - volgende »

Cwazi

17 juni 2004, 20:04:33 Last Edit: 22 juni 2004, 21:50:14 by Cwazi
Hoi daar,

Zoals jullie al weten had ik onverwacht lutino's uit mijn wildkleur man x geparelde pop. Dus de man is split voor lutino en dat maakt mijn lutino's popjes.

Maar nu het volgende, misschien is het wel heel normaal hoor maar het viel me op.

Mijne ene wildkleurtje krijgt allemaal gele pareltjes op de borst, alleen daar, de rest van het lijfje is gewoon grijs op die geel/gestreepte broek, stuit en staart na natuurlijk.

De andere krijgt overduidelijk een paar gele veertjes onder achter en naast de kuif terwijl die welke ik net noem dat dus absoluut niet heeft.

Vorig jaar zaten er twee jongen bij met hier en daar een wittige parel op de borst en 1 jong met een witte vlek achter zijn kuif.

Zit er nu stiekem nog iets in, en zo ja, wat kan dat zijn en in wie zou dat dan zitten?

Cwazi

Mandy

Ik heb even geen goede foto maar Lique wel volgens mij, maar dat zie je wel vaker bij wildkleur, dat je kleine zacht gele pareltjes op de borst ziet, maar het is dus geen aparte mutatie ofzo. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Cwazi

18 juni 2004, 02:27:24 #3 Last Edit: 18 juni 2004, 02:27:39 by Cwazi
Haha, ik dacht ook niet een aparte mutatie te hebben, ik vroeg me enkel af of het kon wijzen op nog een split factor voor het een of ander in Earl of Gray ;)

Paul

Hoi Cwazi,

Die gele veertjes op sommige plaatsen zijn ook vaak gewoon schoonheidsfoutjes.
SOms willen witte plukjes in de nek nog wel eens zeggen dat ze split zijn voor bont.
Je hebt ook wildkleur popjes met hele gele plukken op de kop maar de rest blijft dan grijs.
Door als die mutaties met elkaar te kruisen gaat de echte zuivere wildkleur een beetje verloren en krijg je steeds meer foutjes in de veren.

Groetjes, Paul

kok_roy

Kunnen die plukjes in de nek ook duiden op split voor gepareld? Want mijn bonte pop lijkt of er op de rug een paar gele parels zitten of is dat toevallig omdat ze bont is?

Cwazi

22 juni 2004, 21:49:58 #6 Last Edit: 22 juni 2004, 21:51:19 by Cwazi
In mijn dagboek staat nu een foto van het wildkleur jong met de gele parels...

Als je op mijn sig klikt kom je er.

Lique

22 juni 2004, 22:28:57 #7 Last Edit: 22 juni 2004, 22:32:42 by Angelique
De gele parels is heel normaal.
Deze zijn regelmatig te vinden bij jonge wildkleur valkparkieten.

Een man verliest deze kleine pareltjes, een pop blijft deze houden.

Hierboven zijn allemaal jongen, maar de foto hieronder is Loky.
Zij heeft ook deze parels nog:

Cwazi

Ik vind ze in elk geval erg leuk. Dus het volwasen popje blijft deze pareltjes houden, dan worden ze hoewel het geen echte geparelde valk is wel als dusdanig behandeld, best grappig.

Zijn de jongen op jouw foto ook van geparelde ouders toevallig?

Lique

CitaatIk vind ze in elk geval erg leuk. Dus het volwasen popje blijft deze pareltjes houden, dan worden ze hoewel het geen echte geparelde valk is wel als dusdanig behandeld, best grappig.

Zijn de jongen op jouw foto ook van geparelde ouders toevallig?
De jongen die je op de bovenste 2 foto's ziet, zijn van een wildkleur man (phoebe) en een bont geparelde pop (sammy).
Alleen heb ik deze jongen ook uit andere mutaties gekregen, dus heeft het er niets mee te maken, of één van de ouders geparelde zijn of niet.

Cwazi

Echt een foutje dus. Maar wel een grappig foutje :)
Ik heb er in australie niet echt op gelet of alle valkjes die daar om je oren zoefden echt stippeltjes vrij waren :D