15 mei 2025, 00:57:29

ik kan er nog steeds niet overuit...

Gestart door Nathalie., 17 juni 2004, 23:12:35

« vorige - volgende »

Nathalie.

ik kan er nog steeds niet overuit wat nu een mannetje of vrouwtjes valkje is?????
Heb er eerst twee aangeschaft maar blijkt dat ik twee mannetjes heb ze fluiten in de voliere wat af en nu heb ik er een vrouwtje? bij die iets schriller fluit maar ook heel hard net als de mannetjes?
Ben effe het noorden kwijt want de nieuwe en 1 van de vorige kunnen het goed vinden de andere zit nog altijd met mijn manlijk diamandduifje te flirten? die inmiddels een vrouwtje heeft erbij gekregen wat raden jullie me aan te doen dank u bij voorbaat ! een valkparkiet liefhebster uit belgie, Nathalie.

tommy

Hoi,
Wat mal dat je valkje het met een duif heeft aan gelegd. :D
Maar als je onder de staart kijkt dan moet je een soort van visgraat zien bij de vrouwtjes dat zijn de popjes en bij de man zijn ze effen van kleur.
Ze moeten dan wel door de eerste jeugd rui heen gegaan zijn.
Grt annemieke

ps als je een foto hebt stuur die dan eens op dan kunnen we zien of het een mannetje of een pop is. Wel van de onderkant dan he.hahahahha

suus

Het is ook te zien aan het gedrag, hoewel het niet altijd klopt.
Een mannetje fluit, vertoont machogedrag. Een pop zal niet/weinig fluiten en geen machogedrag vertonen.
Machogedrag is de vleugels iets wijd van het lichaam, en paraderen, verder tikken met de snavel op alles wat los en vast zit.
Na de jeugdrui is het bij enkele mutaties te zien aan de ontwikkeling van hun verenpak. Een wildkleur mannetje zal een hele gele kop krijgen terwijl een vrouwtje een zachte haast niet aanwezige koppie houd als voor de jeugdrui. Een witmasker zal een hele witte kop krijgen terwijl een vrouwtje haar grijze koppie houdt. Bij een geparelde zullen de parels op den duur verdwijnen bij de man, dit kan overigens nog wel enkele ruien later zijn.. een vrouwtje behoud haar parels.
Daarbij komt het vissegraatmotief van de staart zoals Annemieke al benoemde.
Een foto zou erg prettig zijn!!
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Nathalie Perdaen

TEXT

;) Het gaat er steeds meer op lijken dat ik nu eindelijk een koppeltje heb ze flooien bij elkaar en zijn niet meer uit elkaars buurt te krijgen.
Sorry een foto zal niet gaan heb geen camera ervoor anders was dat allang gebeurt maar ben er wel voor 1-tje aan het sparen hoor dus nog even geduld.
En mijn derde valkje zit nog altijd met mijn diamandduifje die volgt ie overal naartoe in de voliere waar ze inzitten en probeert er nu ook op te gaan zitten ( arm duifje )
Verder hoop ik contact te kunnen houden;
met veel groetjes Nathalie. :D

Dark_Fox

je moet t valkje gewoon bij de rug pakken en wild heen en weer zwaaien.
als je de balletjes tegen elkaar aan hoort tikken is t een mannetje

zo simpel is t  :D