28 maart 2024, 18:31:16

2 tal vragen

Gestart door Pucky, 23 juni 2004, 20:29:55

« vorige - volgende »

Pucky

Hallo,

Wij willen dat Pucky een maatje/vriendinnetje krijgt. Hij is hele dagen alleen en 's avonds als wij thuis komen mag ie er meteen uit. Dan wil ie niet. Halen wij hem eruit piept ie de hele tijd als wij dan weg gaan helemaal aan het piepen, dus ik denk dat ie zich een beetje zielig voelt. Wij hebben een kooi die groot genoeg is voor 1 valk, maar voor 2 wordt het wel krap. Nu is mij vraag wat moet nou de afmeting zijn voor een kooi waar er 2 in kunnen?

Mijn tweede vraag is ik ben dus op zoek naar een mannetje of een vrouwtje. Ik ben alleen een beetje bang dat 2 mannetjes niet samen gaat. En ik weet dus niet als ik een vrouwtje neem en zij krijgt eitjes of ik ze dan weg mag halen en of ze dan niet verdrietig worden omdat ik de eitjes weg heb gehaald. Wie weet nog een Leuk en lief valkje.

Groetjes,
Hester en Pucky

Tara

Hoi,

ik kan niet precies zeggen hoe groot die kooi moet zijn, ben niet goed in zo'n dingen ::). Maar ik kan wel antwoorden op je tweede vraag hoor. 2 mannen gaan wel goed samen, geen probleem, het is eerder als je 2 mannen en 1 pop hebt, dat er kans is op ruzie, maar voor de rest ... Als je toch een pop neemt, en ze worden een koppel, zou je hun laten jongen of niet? Zoniet zul je de echte eitjes moeten vervangen door kunsteitjes zodat je geen bevruchte eieren krijgt, en het popje niet blijft leggen. En dan een tijdje laten broeden en meestal komt alles vanzelf dan. Als je ze wel een nestje gunt, kan je een broedblok aan de buitenkant van de kooi hangen, waar ze dan haar eitjes legt. Maar goed, voor de afmetingen moet je echt bij iemand anders zijn ::)

Succes!

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Hester,

Voor twee valkjes moet je ongeveer denken aan 70 cm breed en 40 diep en 70 hoog ongeveer.
Lieve valkjes zal je zat kunnen vinden op het moment ik krijg binnenkort ook weer een nestje en er zijn zat mensen die valkjes te koop hebben die al handtam zijn uit het nest.
Vaak als je een koppeltje geen broedhok geeft leggen ze niet zo snel eitjes.
Sommige doen dat dan wel op de bodem.
Als je een valkje neemt dan zoek je dus wel het beste via een kweker die ze al aan handen laat wennen dan krijg je hem zelf heel erg tam.
Twee mannetjes kunnen vaak prima samen ook maar dat is altijd een kwestie van proberen.
Je hebt als je geen nestje wilt dan de minste problemen.
Ik ken iemand die heeft alleen 4 mannetjes en dat zijn de beste maatjes en die waren toch ook ouder zelfs coor ze bij elkaar kwamen.

Groetjes, Paul

Richard1967

Ik heb hier ook 2 valkjes, en dat zijn allebij mannen.
En ze zijn niet bij elkaar weg te slaan, dus het gaat echt goed 2 mannen.
En ik heb ze in een kooi zitten van 50cm x50cm en 90cm hoog.
Met nog een klimtouw en een schommel.
en ze hebben ruimte zat met z'n tweetjes.

Groetjes Richard