25 mei 2025, 19:29:48

jaaaaaaaaaaaaaaaaa

Gestart door mona32, 23 juni 2004, 00:49:58

« vorige - volgende »

mona32

hoi hoizz

riep ik een paar dagen geleden nog dat mijn vogel raar gedrag vertoonde ... kwam ik vandaag thuis .. lag er een eiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii ... jippieeeeeeeeee  :D :D :D
prachtig is dit .... maar nu de vraag .. hoe ken ik zien of het bevrucht is .... snoopy zit er al wel heel de dag op .? en ... komen er nog meer eieren ?

groetjuhss mona  :)

Tara

Hoi Ramona,

gefeliciteerd!

Ligt het eitje op de bodem van de kooi ofzo?

In ieder geval, met een week kan je zien of het bevrucht is, vaak al met 3 dagen, maar met een week zie je dat zeker.

Er kunnen nog eitjes komen, dat varieert van 3 tot vaak 6 eitjes.

Succes!

Groetjes, Tara

mona32

hoizzz tara

th@nxxie hoop echt dat het bevrucht is maar is nog maar der eerste ei  ooit ... en nee het ei lag netjes in het broedhokkie (boomstam) ze is er ook niet meer vanaf te krijgen en ze is ook heel agresief tegen me andere vrouwtjes valk maar dat is normaal denk ik ?

Tara

Hoi,

goed hoor, dat ze zo goed broedt, is helemaal toppie.
Het is trouwens normaal dat ze zo agressief doet, dat zal gedaan zijn als ze niet meer broeds is :).

Groetjes, Tara

Paul

Hoi Mano,

Als je valkje een dag of 3 tot 5 op het eitje gebroed heeft kan je met een lampje in het donker erop schijnen en je ziet dan aders als het bevrucht is.
Op de foto kan je ongeveer zien wat je dan zal zien als het bevrucht is.
Soms duurt het langer maar na een dag of 5 moet je ook ongeveer zien wat je op de foto ziet.

Hier is het popje ook heel aggresief die bijt echt heel hard van de week bloedde mijn vinger ook behoorlijk.
Het mannetje kan ik wel gewoon aanhalen die bijt minder hard maar dat is verschillend per valkje.

Groetjes, Paul