9 mei 2025, 08:31:20

ik heb jongen!

Gestart door Mandy_commers, 21 juni 2004, 23:03:53

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

jammer dat het ene jong gestorven is. Om witmaskers te krijgen hoeft alleen pa split te zijn voor witmasker, dan kunnen de witmaskers alleen popjes zijn.Zijn ze allebei split voor witmasker, dan krijg je witmasker mannetjes en popjes.

SDC:D

Cwazi

Volgens mij is alleen pa split voor witmasker niet genoeg hoor, kijk maar.

Mother:Pearl
Father:Grey Split To Whiteface

male offspring:
50% Grey Split To Whiteface {X2: Pearl}
50% Grey Split To {X2: Pearl}

female offspring:
50% Grey Split To Whiteface
50% Grey

Dit werk anders dan lutino, gepareld of cinnamon. Dan is alleen pa split voor 1 van die dingen inderdaad genoeg om kans te hebben op popjes met die mutatie.

Stijn dc

ow, oke, ik heb me dus vergist :)
Dank je om het even recht te zetten, ik wist dat het met die mutaties wel kon, maar van witmasker wist ik het niet zeker.

SDC:D

Mandy_commers

Nou wat er nu gebeurt we hebben gisteren het oudste jong geringt,na het ringen deed die al wat raar nu lag deze dood het leek wel hart stil stand iemand het eerder meegemaakt?

Nou ik ring de rest maar even niet.
Groetjes Mandy

Tara

Hoi Mandy,

jee wat erg, hoe heb je geringd dan? Waarschijnlijk heeft ie te veel stress opgeleverd. Ik heb geen problemen aangezien ik veel met de jongen bezig ben, dan neem ik hun pootje vast samen met hun lijfje en probeer ik met m'n andere hand de drie eerste drie teentjes er door te krijgen en dan met die hand die alles vasthoudt hou ik dan ipv het pootje zijn teentjes  vast om het laatste teentje er door te krijgen. Was je wel bezig met het jong soms? Want het kan zijn dat hij erge schrik op heeft geleverd, en uh, ik vind het wel erg jammer zeg :(.

Groetjes, Tara

Mandy_commers

Nou we hebben dit heel voorzichtig gedaan en goed gekeken want iemand die vaker geringd heeft hebben we erbij gehaald om het ons voor te doen.

Maar het is nu even zo dat we gezegd hebben laat het ringen maar overslaan een volgende keer.
Het is het eerste nestje.
Groetjes Moeder van Mandy

Paul

Hoi Mandy,

Wat erg dat het jong ineens dood was :-(
Ik denk zelf dat het niet met het ringen te maken heeft gehad hoor de jongen weten op die leeftijd nog amper wat stress is.
Ik denk gewoon dat het toeval geweest is in dit geval.
Ik heb mijn eerste jongen ook niet geringd maar ik doe het nu wel en met wat oefening gaat dat steeds beter nu :-)
Sterkte met je andere jongen.

Groetjes, Paul