28 maart 2024, 11:49:41

zwanger en valkparkieten

Gestart door Wendy Valk, 20 juni 2004, 18:53:29

« vorige - volgende »

Wendy Valk

Hoi

Als je zwanger bent mag je de kattenbak niet zelf verschonen vanwege het risico op toxoplasmose. Weet iemand of de uitwerpselen van valkjes ook gevaarlijk zijn ??

Groet Wendy

Tara

Hoi Wendy,

volgens mij kan dat geen kwaad hoor, valkparkietenuitwerpselen als je zwanger bent :-). Maak je maar niet zoveel zorgen. Ben je zwanger? Gefeliciteerd ;-).

Groetjes, Tara

kok_roy

20 juni 2004, 21:45:13 #2 Last Edit: 20 juni 2004, 21:53:35 by Angelique
Ze zeggen wel eens dat vogelpoep van bijvoorbeeld papegaaien in een (slaap)kamer niet goed voor je zijn. Maar of dat ook bij valkparkieten is weet ik niet. :-/

Lique

Ik heb nog nooit gehoord, dat de ontlasting van huiskamervalkjes schadelijk zou zijn voor het ongeboren kind.

Als je de kooi bijhoudt qua schoonmaken valt het ook ontzettend mee.

Als het een voliere is, zou ik wel even oppassen, en je arts navragen, omdat hier meerdere valken inzitten, die aardig wat ontlasting produceren.
Nestkasten kan je beter mijden, omdat jongen erg veel poepen en er een behoorlijke geur vanaf komt.

groetjes Lique

Cwazi

Hm, ik wel... Ik werd er speciaal voor gewaarschuwd toen ik zwanger was, toen had ik al papegaaien geen valken maar komt op hetzelfde neer. Ik mocht de kooien niet verschonen van mijn huisarts. Of het waar is weet ik niet, alleen wat hij toen zei

Marianne

Hoi Bonnie,

Volgens mij is het niet helemaal hetzelfde hoor.
Valkparkietenpoep en papegaaienpoep.

Ik heb bij mijn 2 zwangerschappen altijd gewoon de kooi zelf schoongemaakt en ik heb 2 gezonde zonen.
Wel was ik erg zorgvuldig met het wassen van mijn handen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

Klopt ik waste ook gewoon meer mijn handen als ik met mijn valkje bezig was
Heb het toen mijn verloskundige gevraagt,en ze antwoorde dat alleen een kattebak verschonen oppassen was,en als je in de tuin werkt handschoenen aan

Ik denk dat het beter is om in je zwangerschap met dieren bezig te zijn,want zo krijgt de baby ook gelijk antistoffen mee.
En is het niet bevattelijk als hij in het echt voor het eerst met een dier in aanraking is geweest
gelukkig zijn mijn beide kids niet allergisch :)