29 maart 2024, 12:29:31

Kweekseizoen 2004

Gestart door Inger m, 3 mei 2004, 22:47:58

« vorige - volgende »

Paul

Hoi Inger,

Goed dat je ontdekt hebt waar het aan ligt nu kan je in elk geval maatregelen nemen en de andere jongen zo een kans geven.
Hopenlijk gaat het nu beteren worden de kleintjes verder groot.

Groetjes, Paul

daan

Hoi Inger,

Ja ik ken dat, ik heb hier ok het probleem de vrijgezelle die ook wel eens wat willen ;D ;D ;D
Maar gelukkig pikken de mannen van de pop het niet en lost het zich vanzelf op. Maar als het wel uit de klauwen loopt is dat iss vervelend. gelukkig weet je nu waar het aan ligt en hopen dat het nu wel goed gaat.

Groetjes Daan

Inger m

29 mei 2004, 23:40:52 #122 Last Edit: 29 mei 2004, 23:48:56 by Cinnamon_valk
Hoi,
Het gaat allemaal goed hier! Ik heb nu nog 5 jonge valkparkieten, alle wildkleur.
Een vrijgezelle pop (cin witkop gep) heeft ervoor gekozen haar eieren in het nachthok van de cavia te leggen, ze heeft er nu drie gelegd en zit er overdag op. Omdat de eieren vrij kwetsbaar zijn, heb ik ze vervangen door kunsteieren. Ze verdedigt haar nest goed en ik heb er ter bescherming wat stenen omheen gelegd.

De kakariki's hebben vijf jongen, die qua grootte dicht bijelkaar liggen. Ze zien er goed uit en worden prima gevoerd. Opvallend is dat de ontlasting gewoon groen is en lijkt op de ontlasting van de volwassen vogel itt dat van valkparkieten. Kakariki's eten veel groenvoer, dus ik denk dat het daarmee te maken heeft. Waar je al niet op let, he?  ;)

Ik heb een foto toegevoegd van de jonge riki's, is een heel stapeltje en er beginnen nu donkere stoppeltjes door te komen.


Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Suzanne

Hoi Inger,

Leuk die foto van de kakariki's. Heb je al meer liefhebbers voor ze, behalve ik? Hoe oud zijn ze nu pcies?

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Inger,

Wat een humor dat het popje de eitjes bij de cavia's in het nachthok legt :-)
Mogen de cavia's er nog wel in van haar?
In elk geval zal het toch niet uitkomen zeker niet die nepdingen dus wat dat betreft is het niet erg als ze niet dag en nacht broed.
Kan je daar geen foto van maken lijkt me leuk om te zien hoe ze erbij zit :-)

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Paul,
Het hok is 80 x 40 x 40, maar de cavia mag niet te dicht in de beurt komen. De cavia's en konijnen hebben sowieso wel respect voor de valken(snavel). Ik zal idd wel ff proberen een foto te maken.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

dat wil ik ook wel eens zien. :)
Mss voedze de jognen van je cavia wel op, meost die er hebben :D:D. Dat zou pas een zicht zijn :)

Veel succes met je nestjes.

SDC:D

Inger m

Hoi,
Even weer een update, want er is wel het eea gebeurd!

Inmiddels zijn de jongen van de eerste ronde uitgevlogen en dit waren allemaal wildkleuren! Om het ingewikkeld te maken, delen koppel 1 en koppel 2 nu een nestkast en hebben eieren gelegd. Echter beide poppen (wildkleur en cinnamon) leggen eieren, maar de cinnamon en bonte man (die geen koppel zijn of hebben gevormd) bebroeden de eieren...erg apart! De wildkleur pop is tijdelijk uitgeschakeld, want zij is in haar hak gebeten, die behoorlijk verdikt is, ze heeft hier best last van, maar het gaat beter!

Een ander (nieuw) koppel heeft besloten de jongen te gaan uitbroeden in het nachthok van het konijn/ cavia, das lekker riant (80x40x40) en gezellig...ze zitten nooit alleen...
Om het nest wat te beschermen, heb ik er stenen omheen gelegd, maar in principe kunnen het konijn/ cavia daar zo overheen. In eerste instantie had ik kunsteieren neergelegd, maar toen de ouders goed broeden heb ik drie echte eieren laten liggen.

Het koppel ziet er als volgt uit:

Mother:Whiteface Cinnamon Pearl
Father:Pied Cinnamon

male offspring:
100% Cinnamon Split To Pied Whiteface {X2: Pearl}

female offspring:
100% Cinnamon Split To Pied Whiteface

De splitten zijn mij niet bekend, maar vandaag zat ik bij controle een wit donsje liggen, dus het is een witkop. Ik kan de splitten hierna gaan bijstellen, nog even afwachten (of ze moet vreemd gegaan zijn  ;))
Ik hoop dat alles goed gaat verlopen en dat het konijn (van 4 kg) geen lompe acties gaat uithalen, maar de gehele broedtijd is prima verlopen.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

daan

Hoi Inger,

Nou bij jouw dus ook een soort soapserie hahahahha.
Lachen joh eitjes in het cavia-konijnenhok. En idd wel spannend nu ze ok nog eens op de echte eitjes zit te broeden en gaan kunsteitjes.
He das dan een suprise een wit donsje hahahaha.
Leuk he die witte donsjes ,zo schattig.

Groetjes daan

Stijn dc

hoi

leuk dat er weer een verborgen split te voorschijn komt. Wss wordt het dan een cinnamon witmasker? Het konijn zal hopelijk niets raars doen, maar ze hebben ook niets tegen de eitjes gedaan, dus hopelijk...

SDC:D