19 juli 2025, 01:40:15

waterigen poep

Gestart door boezempje, 19 juni 2004, 19:39:18

« vorige - volgende »

claudjuh

hoi Esther.

Wat een gedoe, he, met dat wel/niet eten. Gelukkig gaat het nu goed. Ik heb dat ook een beetje nu; mijn Stevie is nu 8 weken, maar tikje verwend, heeft het liefst rul eivoer en gierst.. ;D   en gewoon zaad...uhm...nou neuh, liever niet. Maarja, nu geef ik um alleen smorgens nog eivoer, de gierst is op van gister, dus ik hoop dattie zich niet verhongert maar op zoek gaat naar het andere voer.
Succes nog met Kuifje,

groetjes claudia

boezempje

hai claudia

ja zeker een gedoe  :'(maar we houden wel vol he.
nu pas gaat het de goeden kant op gelukkig.
ik hoop dat het bij ook snel voorbij is dan  ;)
ook succes ermee

groetjes esther

Paul

Hoi Esther,

Je gebruikt Cede handvoeding en meng je dat ook met een zelde hoeveelheid eivoer dat moet namelijk met Cede.
En je moet de pap redelijk dik maken het moet meer op cement lijken dan op yogurt.
ook van groenvoer krijgen ze iets andere ontlasting maar het is al heel goed dat ie dat eet.
Je kan ook een stukje appel proberen dat eten jongen ook al heel snel.
Maar als ie al zaadjes pelt nu komt het wel goed :-)

Groetjes, Paul

boezempje

hai paul

ja dat klopt ik wist dat je eivoer erdoor moest doen.maar dat het vrij dik moet zijn wist ik weer niet,krijgt hij/zij het wel weg dan?

groetjes esther

Paul

Hoi Esther,

Als ze klein zijn moet het zeg maar zo dik als vla zijn en nu moet het meer als dikke brinta aangemaakt worden.
Dat kan ook de reden zijn dat de ontlasting zo waterig is.
Hij drinkt er ook nog bij misschien en dan krijgt ie extra veel vocht binnen.
Ze eten dat echt wel hoor ik maak de pap aan het eind zo dik dat het niet van je lepel meer af valt.
Probeer maar of dat helpt ik denk dat dat het hele probleem is.

Groetjes, Paul

boezempje

hai

dank je paul ik zal het doen

Annouschka

Hoi,

dat kan idd van de pap zijn dat ie dunnere ontlasting heeft hoor, dat hebben er vele, Yoda, Yabba en Solo hadden dat ook.
Ik moet wel zeggen dat ik persoonlijk geen zaadjes tussen de pap zou mengen, ik heb daar een nare ervaring mee gehad met Yoda, die had zich verslikt en er bleef een zaadje steken in z'n keel.  Geef wat trosgierst, dat kunnen ze meestal wel al pellen met 6 weken, ook zou ik afbouwen naar 3 voedingen per dag, ik voerde nooit op een bepaald uur, wel s'morgens, s'middags en s'avonds maar vaste uren had ik niet.  Laat hem maar even zeuren om pap.  Zet hem wat geruld eivoer in de kooi en meng daar wat zaadjes tussen.
En ook de pap goed dikmaken, als je met een lepeltje voert, dan leert ie het uit het lepeltje te nemen en zal ie makkelijker overgaan naar vaste voeding.  Het kan nog wel een tijdje duren eer ie zaad begint te eten, meestal spelen ze er wat mee dus het kan duren tot ie een week of 9 à 10 is.

Wel de pap zo vlug mogelijk afbouwen, volgende week naar 2 voedingen en geef hem voldoende trosgierst, dan zal er wel geen probleem zijn denk ik.

Groetjes
Annouschka

boezempje

hai

dank jullie voor de tips.
ik zal er aan gaan begginen en kijken hoe het gaat.
maar ik blijf me druk maken dat hij/zij zo veel slaapt.is dat normaal of niet.

Annouschka

Hoi,

ja, hier sliepen ze ook veel, dus daar zou ik me ook geen zorgen in maken.
Zolang hij niet constant bol zit en voldoende eet, dan is het wel goed denk ik.

groetjes
Annouschka

boezempje

hai

ja dat denk ik ook wel.hij/zij zit niet constandt bol.
maar kleintjes slapen veel zeggen ze.dus dat zal dan wel

groetjes esther

Jim

28 juni 2004, 21:55:04 #25 Last Edit: 28 juni 2004, 21:58:05 by Jim
hoi,

ook als een vrouwtjes valkparkiet  in de broedtijd zit en eieren gaat leggen, dan heeft ze ook vaak waterige poep want om eieren te leggen moet ze veel drinken want dan heeft ze veel vocht nodig. Dus dan kan er ook waterige poep ontstaan of ook dunne poep.
maar jou valkparkiet was pas 6 weken dus dit kan de oorzaak nooit zijn :D
en dus niet te veel pap geven aan je valkje want dat was denk ik wel de oorzaak

groetjes jim