20 april 2024, 00:13:47

Ogen om de beurt dicht

Gestart door stevie, 15 januari 2003, 20:02:05

« vorige - volgende »

stevie

Ik heb sinds kort een valkparkiet genaamd stevie en heb 2 vragen. 1: Hij zit om de beurt met 1 oog dicht en als iemand tegen hem praat, schudt hij heel snel ze koppie alsof die nee schudt. 2: Als hij op een hoge plek zit gaat hij met zijn vleugels een beetje van zijn lichaam af zitten, met ze kop heen en weer ( vandaar dat hij stevie heet) ja knikkend zeg maar en dan tegelijkertijd heen en weer naar de zijkanten. Ik heb niet zo heel veel verstand ervan, maar kan dit laatste betekenen, dat het een man is???

Alvast bedankt, groetjes Angela

Lique

15 januari 2003, 20:39:40 #1 Last Edit: 15 januari 2003, 20:40:49 by Angelique
 [shadow=gold,left,300]   Hoi Angela,

Ten eerste welkom op het forum van www.valkparkiet.com
vraag 1:
Wat Stevie heeft, als er iemand tegen hem praat, heeft onze valkparkiet Loky ook.
Het komt door de hoge tonen die er op dat moment gebruikt worden. Probeer het maar eens uit, aan blijven kijken, en dan iets op een hoge toon zeggen. Je zal zien dat hij dan met zijn koopie schud.
De meeste valkjes hebben hier geen last van, sommigen wel.
Het kan geen kwaad, het is volkomen normaal.
vraag 2:
Ik weet niet echt hoe je het bedoelt. Een man, gaat inderdaad soms met de vleugels wat wijder zitten, dit doen ze om zich breder te maken. Typisch mannengedrag:)
Laat je nog evenweten, wat je precies bedoelde?

Groetjes Angelique

[/shadow]

Mandy

Hallo Angela, :)

Ik heb dat inderdaad ook met een aantal valken.
Als ik hun naam zeg schudden ze met de kop, alsof je te hard praat, maar dat zal inderdaad wel met de toonhoogte te maken hebben.
Enne ik denk ook dat het, het typische mannengedrag is.
Veel plezier verder met Stevie. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Paul

Hoi Angela,
Ik heb zelf 9 valkparkieten en daarvan schud er eentje met zijn kopje als je tegen hem praat.
Verder is ie heel gezond dus kwaad kan het zeker niet.
Dat met een oogje dicht om de beurd hebben sommige vogels van mij ook wel eens.
Ik denk dat ze dan toch uitrusten maar de boel met 1 oog nog wel in de gaten willen houden.
Is je valkje al tam? want dat met die oogjes hebben volgens mij vaak valkjes die nog niet zo gewend zijn.
Als je wilt weten of het een manntje of een vrouwtje is kan je het bij de grijze (wildkleur) valkparkieten aan de kleur zien als ze wat ouder zijn, een man heeft een knalgele kop en fel oranje wangen terwijl een vrouwtje veel grijzer van kleur is.
Ook kunnen mannetjes vaak praten en ze fluiten dingen na zoals melodietjes of ze immiteren andere vogels die ze buiten horen.
Mannen zijn ook vaak wat drukker en rammen met de snavel vaak op zitstokken en tegen de tralies, ze lijken dan soms net op een specht :-)
Laat even horen wat voor kleur je valkparkiet heeft dan kunnen we je misschien vertellen of het een mannetje of vrouwtje is.

Groetjes,  Paul


cor

hallo angela een vraag terug hoe oud is stevie het kan een man zijn maar ook een popje meestal is het aan de kopkleur te zien hangt van de soort af bij de witte luttino's is het aan de staartveren te zien normaal heeft de pop alleen rode wangvlekken terwijl de man geel met rood heeft op z'n koppie(wangen)meschien spreken we elkaar op de chat wel groetjes kc

Murphy

Hallo,
Het nee schudden met het kopje ??? doet mijn valk ook heel vaak en dat is een vrouwtje dus het niet typisch mannen gedrag :-/..
hihi ieder mens vergist zich wel een s ;)
Milena, Murphy&NEmo

Mandy

Nee dat bedoelde ik ook helemaal niet, want de valk bij mij die met het kopje schudt is ook een pop.
Dit onderwerp begon met 1; het schudden met de kop en 2; het typische mannengedrag, lees nog maar 's goed. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl