20 april 2024, 03:31:04

niet meer tam na zwangerschap

Gestart door louise dekker, 14 januari 2003, 01:03:16

« vorige - volgende »

louise dekker

hallo,mijn valkparkiet is nu anderhalf jaar en hij is/was vanaf de eerste dag dat hij bij ons kwam [ong. 3maanden oud] al meteen tam Hij vond het bijv.ook leuk om geaaid te worden en hij kroop helemaal weg in je hand ,tot het moment dat ik 4 maanden zwanger was toen ging hij bijten en viel hij me aan .Is er iemand die weet of het iets met de zwangerschap te maken heeft of ofdat er een andere oorzaak voor is dat hij van de een op de andere dag niet meer tam is???????

Paul

15 januari 2003, 05:35:00 #1 Last Edit: 15 januari 2003, 08:06:15 by Paul
Hallo Louise,
Het kan zijn dat je valkje aanvoelt dat er iets gaat veranderen en dat ie daardoor jaloers is omdat ie minder aandacht krijgt of denkt te gaan krijgen.
Dat kan gewoon weer veranderen als ie van de schrik bekomen is :-)
Een andere reden kan ik er niet voor bedenken dat zijn gedrag ineens zo omslaat en zeker niet als ie altijd zo tam was.
Valkjes kunnen door bepaalde gebeurtenissen veranderen.
Wij hebben een paar jaar geleden brand gehad en toen heeft mijn vriendin onze valk gevangen en ze moest buiten een half uur wachten tot de brandweer klaar was en met een kooi naar beneden kwam.
Ze hield hem een half uur strak in de handen en sinds die tijd is ie heel erg aanhankelijk geworden en kan ze alles met hem doen terwijl ik alleen zijn kopje mag aaien en als ik iets verder gaat bijt ie me meteen.
Net of ze aanvoelen dat ze gered zijn en dat belonen met liefde :-)

Ik hoop dat je valkje snel zal bijdraaien en elk geval zoveel mogelijk aandacht geven want misschien is ie bang dat ie dat minder gaat krijgen.
Laat even horen hoe het verder gaat.

Groetjes,  PAul

louise dekker

       hallo paul,
leuk dat je gereageerd hebt. Op het moment begint er al enigzins verandering in zijn gedrag te komen dus waarschijnlijk heeft het dus inderdaad met jaloezie te maken
Ik ben hem ook weer meer aandacht gaan geven [of extraaandacht,hoe je het noemen wil] en daardoor gaat ie toch
heel langzaam weer een beetje liever worden. We wachten
verder wel geduldig af.

groetjes Louise

Paul

Hoi Louise,
Fijn om te horen dat het al weer beter gaat met je valkje :-)
In elk geval door gaan met aandacht geven zoals je nu doet dat is de beste oplossing :-)
Hij moet niet het gevoel krijgen dat jullie hem geen aandacht meer geven.
Veel succes en groetjes,  Paul