19 april 2024, 14:23:14

kattegras

Gestart door claudjuh, 15 juni 2004, 13:39:17

« vorige - volgende »

Joyce28

CitaatHoi Joyce,

Dat zal zeker goed werken dat is speciaal voor katten om zelf dat gras te kweken maar voor de valkjes is dat ook prima gras.
Het zal zeker wel uitkomen hoor gras is net als onkruid dat groeit altijd :-)

Groetjes, Paul

Ja klopt Paul,er stond ook op dat dat speciaal voor katten was
Nou ja als mijn valkjes maar niet gaan miauwen dan :D

Ik ben benieuwd wanneer ze er van kunnen proeven,hoe hard dat gras gaat groeien

suus

Hoi Joyce,
Zal ik het voor je kweken? Het gras is immers altijd groener bij de buren :D :D :D
Er zijn ook winkels die het kant en klaar verkopen hoor dat kattegras. Oa op het Orderplein is een bloemenzaak die het heeft (1 euro geloof ik)
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Joyce28

10 juli 2004, 15:44:58 #17 Last Edit: 10 juli 2004, 15:51:28 by Joyce28
Nou ik heb het gras al heel hoog staan  :o
en dat in een week tijd,en ze knabbelen er wel aan,maar schudden daarna met hun koppie  :D

zal wel even wennen zijn voor ze ;)


robentru

Hoi,
we hebben inmiddels ook een bakje in de vensterbank staat. Het is inderdaad onkruid; je ziet het groeien.
Benieuwd of Mieppie het over een paar dagen lust.
Groetjes,

Paul

Hoi,

Dat gras is al lekker gegroeid zeg :-)
In elk geval kunnen ze het naar hartelust slopen want het is speciaal voor ze :-)

Groetjes, Paul

Andrea

Hallo,

Mariska had ook kattengras en laatst had ze een bakje voor mij meegenomen. Nu ik weer de tijd heb ga ik het ook eens laten groeien. Ik ben benieuwt wat Binkie en Sparkle er van vinden.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

robentru

Nou en binnen een week (wat groeit dat spul zeg) stond het bijna acht centimeter hoog, dus vandaag maar aan Mieppie gegeven. En wat denken jullie?  ....... slopen en hakken!
Enfin bekijk de foto's maar.
Ja, zou het lekker zijn?

Hm, nog maar een plukkie.

De restanten van een feestmaal (al heeft hij er volgens ons niets van op.

Dus succes heeft het! Groetjes.

Joyce28

hihi,leuke foto's

hier eten ze er wel degelijk van en inderdaad het slopen  ;)

maarre er is er nog 1 hier die er wild van is...............ONZE HOND!  :D  :D  :D

Nou ja,je begrijpt,het gras moet nu weer groeien  :P

robentru

Volgens mij moeten ze de naam "kattegras" gaan verbieden. Het schijnt namelijk helemaal niet goed voor katten [grgr] te zijn. Noem het voortaan maar valkhondengras. Alhoewel? Valken slopen het en honden eten het....... :o
Wat voor hond heb je Joyce28?

Joyce28

CitaatVolgens mij moeten ze de naam "kattegras" gaan verbieden. Het schijnt namelijk helemaal niet goed voor katten [grgr] te zijn. Noem het voortaan maar valkhondengras. Alhoewel? Valken slopen het en honden eten het....... :o
Wat voor hond heb je Joyce28?

nee?kattengras niet goed voor katten?Lekker dan :-/

Wij hebben trouwens een labrador,die vreet alles  :D

dit is onze Bailey ;)



the_lost_valley

Hoi,
Ik heb vandaag de bio-box gekocht. Echt leuk, maarruh.. de gebruiksaanwijzing is niet echt duidelijk over hoeveel zaadjes en water je erin moet doen.. weet iemand dat? Moet je alleen in het 'rondje' onderin met zaadjes vullen, of ook het hele bakje? En hoeveel water dan? hier staat dat je water onderin moet gieten, maar bij nieuwe zaadjes ook bovenin :-/ Ik hoop snel antwoord te krijgen, zodat ik meteen kan beginnen met kweken.. ik vind het echt leuk die foto's van die valkjes met het 'groenvoer'..  :D
Groetjes Natalie

robentru

hoi hoi

Gewoon de zaadjes uitstrooien over de aarde of potgrond
een laagje aarde of potgrond eroverheen en een beetje water geven daarna zie je het groeien ::)

hierbij nog twee fotootjes van onze bouwvakker

en slopen  :D

the_lost_valley

Citaathoi hoi

Gewoon de zaadjes uitstrooien over de aarde of potgrond
een laagje aarde of potgrond eroverheen en een beetje water geven daarna zie je het groeien ::)

Het handige van de biobox is dat je geen aarde of potgrond nodig hebt.. is een speciaal 'houdertje' waar het in groeit.. en een roostertje eroverheen, zodat je het ook in de kooi kan hangen en de zaadjes zelf niet opgegeten worden..

robentru

19 juli 2004, 20:59:27 #28 Last Edit: 19 juli 2004, 21:02:55 by robentru
 :D hoi

nou dan hoef je het alleen maar een beetje water te geven
denk ik  ;)

succes ermee

ennuh joyce mooie hond hoor  :o
groetjes

Rob & Trudy

Paul

Hoi Nathalie,

Zorg ervoor dat dat dunne reepje zeem uit het vlakke gedeelte steekt en onder de zaadjes komt.
Je zorgt dat er een laagje zaadjes in het baje zit maar niet te vol je kan een paar keer doen met het meegeleverde zakje.
Je doet een laagje water over de zaadjes zodat ze vochtig zijn en zorgt dan elke dag dat het resorvoir gevuld is.
Door het zeempje worden de zaadjes vochtig gehouden dus op de zaadjes geen water meer gieten na de eerste keer.
Je kan het bijvullen via dat tuitje aan de zijkant.

Groetjes, Paul