28 maart 2024, 13:32:08

kattegras

Gestart door claudjuh, 15 juni 2004, 13:39:17

« vorige - volgende »

claudjuh

hoi,
las ik dat nou goed? Kan het geen kwaad als ik bij mijn valkjes kattegras in de voliere zet? En gewoon laten staan, of om de  dag terugzetten ofzo, zodat ze zich niet misselijk eten?? Durf niet goed planten ofzo erin te zetten, stel dat ze ziek worden.

groetjes claudjuh

Kolkkie

Hoi Claudjuh,

Kattengras kan op zich geen kwaad. Zelf geef ik het ook af en toe.
Wel is het zo dat als ze er teveel van eten dat ze aan de diaree kunnen raken, dus het is verstandig om het niet de hele dag te laten staan.

Hier bij mij vinden ze het prettig om het te slopen, alle grassprietjes worden omgekouwd zeg maar en een hapje tussendoor is best lekker :).

Zelf heb ik op dit moment Bio-Green van Vitakraft. Je kan die zaadjes opkweken door een bio-box te gebruiken (kan je halen in de dierenwinkel en is van Vitakraft), maar je kan het ook in een potje opkweken.
In Bio-Green zit wat meer variatie aan zaden. Het bevat zaden van klaver, sla en verschillende grassoorten.
Ze vinden het nog erg lekker en leuk ook :).

In deze verpakking zit die Bio-Box. Als je zaadjes op zijn kan je losse zakjes halen (Bio-Green).



Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Stijn dc

hoi

het kan inderdaad geen kwaad, Ik geef zelf af en toe gewoon onkruidgras uit de tuin, word ook helemaal gesloopt.

SDC:D

claudjuh

hm...dus dat is een echte aanrader!! In mijn tuin groeit niks waar ze wat aan hebben, dus ik denk dat ik toch maar eens ga kijken voor die bio-box. Kattegras kan ik altijd wel gebruiken, aangezien wij twee van die monstertjes hebben...
Ik ben beetje huiverig om zomaar buiten wat te plukken voor ze, dalik pak ik iets verkeerds...

bedankt voor de tips,

                      groetjes claudjuh

Stijn dc

hoi

ja, als je niet zeker bent van een plant mag je het absoluut niet geven. Dan is kattegras een betere opl.

SDc:D

Joyce28

hee wat geinig die bio-box
die ga ik ook halen!!

Ik durf namelijk ook niks van buiten te geven

Theetje

Hoi,

Mijn valkjes zijn ook al zo dol op het kattegras. Heerlijk slopen en natuurlijk ook wat eten. Soms zijn ze helemaal groen van de sappen als ze weer bezig zijn geweest.

Je kunt het ook een beetje vochtig maken, dan vinden ze het helemaal geweldig om er in te rommelen. Net als in de vrije natuur nemen ze er dan een "bad" in.

De biobox is inderdaad een leuk ding zeg. Kattegras red het bij mij niet zolang want als de valkjes het niet kaalvreten en trekken doen de katten het zelf wel. Het lijkt me dan ook een voordeliger alternatief om het zo te kweken.

Groetjes

Theetje


Raikiri

Wat jammer nou, ik kan ze niet vinden in de dierenwinkel :'(

Greetz Q-N

Cheers, Quynh & Raikiri~

Tessa

geen kattengras te vinden probeer het eens bij de grotere supermarkt bij ons verkopen ze het daar ook
groetjes tessa

claudjuh

hoi,
ik had het kattegras bij de boerenbond gekocht, die zitten toch ook in heel NL? Die biobox ben ik nog niet tegen gekomen, moet es kijken bij de andere dierenwinkel als ik daar eens ben.
En ik heb nog niet uit kunnen proberen hoe leuk ze het gras vinden, want het is nog niet hoog genoeg ;D.
Mss morgen, als ze het niet te erg mollen, groeit het nog een beetje :D :D

groetjes claudia

carco

Hm, kattegras? Wij hebben een bloemenwinkel en verkopen dit ook, wist niet dat valken dit ook lusten en mogen, dus als je het niet kan vinden: ideetje misschien?
Groetjes: Caroline.
Klik op het plaatje voor onze site!




claudjuh

hoi!
Klopt van dat gras bij de bloemenwinkel, ik had laatst een potje gekocht, zag zó leuk uit op tafel :D :D :D Wist ik veel wat het was, maar nu weet ik het...kattegras, mijn Poekie en Tjop leken wel vastgeplakt naast het plantje; in no time allemaal slierten eraf..(en daarna overal kattek*ts, maar dit even terzijde ;D)
Maaruh, ikhad eens gedacht, kan ik toch ook gewoon wat vogelzaad zaaien in een bakje en als dat hoog genoeg is, is de voliere zetten???????????????Is toch ook onkruid en zéker veilig, toch?

groetjes claudia

Paul

Hoi Claudia,

Er zitten plantjes tussen die geloof ik niet zo goed voor ze zijn als je het echt hoog laat groeien.
Als je het gewoon laat ontkiemen is het juist wel weer gezond.
Je kan ook van vitakraft zakjes kopen die er speciaal voor zijn dat heet biogreen of in een tuincentrum gewoon graszaad halen dat is ook prima voor ze.

Groetjes, Paul

Joyce28

4 juli 2004, 04:14:26 #13 Last Edit: 4 juli 2004, 04:15:11 by Joyce28
Nou ik heb kattengras gevonden hoor  :D
het is niet zo'n bio box,maar ik was nu in een andere dierenwinkel en daar lagen witte bakken(waar je ook chinees in krijgt ;D),
daar moet je 200 ml water op gooien en in de vensterbank zetten zonder deksel,en regelmatig water geven natuurlijk


Ik ben benieuwd  :P

Paul

Hoi Joyce,

Dat zal zeker goed werken dat is speciaal voor katten om zelf dat gras te kweken maar voor de valkjes is dat ook prima gras.
Het zal zeker wel uitkomen hoor gras is net als onkruid dat groeit altijd :-)

Groetjes, Paul