28 maart 2024, 21:49:52

Binkie is thuis!

Gestart door Andrea, 14 juni 2004, 00:23:42

« vorige - volgende »

Andrea

Hallo Allemaal,

Zo ik ben weer lekker bijgekomen van een lange reis.
Maar het was het waard hoor om voor zo'n lief valkje een eind te rijden.
Vanmorgen hadden we een uur extra gereden omdat we de verkeerde roete hadden uitgestippeld, maar we zijn er gekomen.
Mariska en ik konden dan eindelijk onze nieuwe valkjes voor het eerst ontmoeten en alle dieren van Mandy bewonderen.
Binkie was rustiger dan Sparkle toen ik haar vorig jaar op haalde. Ze bleef rustig zitten in het vervoersbakje op de terugweg en zat op haar gemak trosgierst te knabbelen.
Wij hadden ook behoorlijke trek gekregen en hebben even een tussenstop bij de Mac Donalds gehouden. De vogels vonden het wel prima. En ze zijn beide meegeleverd met extra kroelfactor.

Eeenmaal thuis had ik Binkie in de aparte kooi naast de grote waar Sparkle inzit gedaan. Ze waren beide nieuwsgierig naar elkaar en ik heb Binkie eerst even met rust gelaten.
Ik heb net Binkie laten kennismaken met Sparkle en Sparkle ging Binkie gelijk kroelen en anders om.
Binkie wist ook in tegenstelling tot Sparkle toen ik haar net had gelijk de water, voer en het gritbakje te vinden. Toen ik Sparkle net had, ging ze pas na twee dagen op onderzoek uit en echt eten.
Binkie springt nu al op en van de schommelring en het trappetje is al getig in gebruik genomen.

Hier wat foto's:

Punky's eerste ervaring met de Mac Donalds:


Binkie net thuis


De voerbakken zijn snel gevonden


Met z'n tweeen kunnen ze er ook wat van


Samen poetsen gaat ook prima


Lief! :P




Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Kolkkie

Hoi Andrea,

Bij jou is dus ook alles goed verlopen thuis.

Hier gaat het ook goed. Punky heeft net een paar kleine stukjes pijnboompit gegeten.
Op dit moment ben ik een appel aan het oppeuzelen, en daar heeft Punky ook al een paar stukjes van gegeten.
Hij zit nu lekker bij mij op de schouder. Coco, Pukkie en Minggu vliegen af en aan op mijn schouder, dus echt bang zijn ze niet voor elkaar.


Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

kok_roy

Binkie is echt een mooi valkparkietje, van Mandy toch? Een witmasker cinnamon gepareld als ik het zo zie?

Mandy

Ja klopt helemaal, wat een plaatje hé. :P

Leuk dat het al zo goed gaat met Sparkle en lieve foto's ook! :-*
Het zou leuk zijn als Binkie toch een mannetje blijkt te zijn en misschien ooit een nestje met Sparkle kan maken, dan heb je eigenlijk net zo'n koppel als ik nu met Pico&Bello heb. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Joyce28

14 juni 2004, 03:34:31 #4 Last Edit: 14 juni 2004, 03:34:51 by Joyce28
aaaah wat een lieve foto's
Binkie is ook een erg mooi valkje
Hier had Lucky ook al snel het eten gevonden,en Pino wilde gekroelt worden,maar die boodschap kwam niet door bij Lucky  :D
Ik wil jou ook alle geluk met je valkje wensen,2 verfspatjes leuk hoor ;) :)

Paul

Hoi Andrea,

Wat een schatje is het weer en ook heel erg fijn dat ze samen ook in een keer zo goed gaan dat is een heel goed teken.
Je moet alleen extra verfoplosser kopen nu zeker :D
Ik ben benieuwd of je een man en een popje hebt nu je wil nu dan wel geen jongen maar later is dat wel leuk natuurlijk.

Groetjes, Paul

Kolkkie

CitaatJe moet alleen extra verfoplosser kopen nu zeker :D

Hoi Paul,

Als ik jou nou eens van top tot teen zal schilderen...
Dan kan jij je lekker uitleven met je favoriete schoonmaakwatertje, alleen dan op jezelf ;D ;D :D :D.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Andrea

Hallo Allemaal,

Sparkle en Binkie zijn de nacht samen goed doorgekomen. Ze zaten vanmorgen tegen elkaar aan toen ik de kamer binnen kwam.
Ik heb ze net los laten vliegen op mijn kamer. Nou ja vliegen. Binkie is nog een aardige brokkenpiloot en maakte regelmatig noodlandingen ::)
Ze kunnen het best goed samen vinden. Alleen Sparkle is niet gewent voer e.d. te hoeven delen met anderen, maar dat gaat nu ook al beter dan gisteren.

Ha ha ha, Paul extra verfoplosser. Maar ik denk dat die vlekken er niet meer uitgaan hoor. Misschien wel bij Binkie als het toch een mannetje blijkt te zijn.
Het lijkt me best leuk als ze een hecht koppel worden, ookal zijn het twee popjes. maar als Binkie dus toch een man blijkt te zijn kunnen ze voorlopig toch geen jonkies samen krijgen.
Ik studeer voorlopig nog en heb nietecht de ruimte. Maar ze hebben nog jong dus wie weet...

Ik heb Binkie straks vooor het raam gezet. Dat was wel spannend allemaal. Sparkle kwam er ook gelijk maar bijzitten:





Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

Hoi Roy,

Zowel Sparkle als Binkie komen dus bij Mandy vandaan.
Sparkle heb ik vorig jaar zomer opgehaald. En ik realiseer me nu dat ze morgen precies 1 jaar oud is :)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Joyce28

aaaaaaaah die in je onderschrift is lieffffffff :-*
als ik Pino erop wil betrappen dat ze Lucky aan het poetsen is,dan ben ik net te laat met de camera :-/  ;)

Mandy

Aaahhh die is zeker lief zeg, wauw! :P
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Henry

                              he andrea


nou berg je maar hoor als je ook een mannetje hebt :D
want ik had vandaag een concert van sneeuw-pareltje vanwel bijna 1 uurtje hij hield maar niet op dus je mag dan wel oordopjes halen :D :D :D

henry en de valkjes

Paul

Hoi Andrea,

Het is precies wat Henry zegt.
Als een popje van Mandy komt worden die door Mandy afgericht om te slopen en de mannetjes richt ze denk ik af om zoveel mogelijk herry te maken  :D
Met de vakantie begon die van Henry hier ook al met concerten dus ik ben benieuwd of je een mannetje hebt.

Groetjes, Paul

Andrea

15 juni 2004, 13:47:39 #13 Last Edit: 15 juni 2004, 13:48:33 by Andrea
Hallo Allemaal,

Ik merk gelijk al dat dit een hectische week gaat worden.
Ik ben net een half uur op school en de server was alweer gecrasht net toen ik hier een berichtje wilde posten >:(
Dit is dus de tweede poging.
Volgende week donderdag (24 juni) is mijn eindexamen, dus ik ben behoorlijk druk ::)
Maar als het goed is heb ik dan dubbelfeest; mijn verjaardag en diplomauitreiking :)
Ik heb Binkie en Sparkle bij mijn ouders gelaten. Want ik heb Binkie amper 2 dagen en om daat nu al mee te gaan reizen vind ik veelste stresserig. Nu kunnen ze lekker aan elkaar wennen.

Ik was wel een extra dag thuis gebleven, om nog lekker te genieten van die twee en zelf even om bij te komen.

Het is zo leuk ze samen te zien. ze geven elkaar vaak kusjes en omdat ik de camera binnen hand bereik had heb ik dus idd een aantal mooie plaatjes kunnen schieten.

Binkie kan ook al goed fluiten. Gisteren had ik ze dus samen boven en toen ik ze weer in de kooi beneden wilde doen nam ik Sparkle eerst mee naar beneden en daarna Binkie. Toen ze elkaar niet zagen, gingen ze naar elkaar lopen fluiten. Wie weet is Binkie toch een man. Afwachten maar.
Het vliegen gaat nu ook beter. Toen ik Sparkle op mijn hand had kwam Binkie er zo mooi naast zitten van uit vlucht.

Even doorbijten deze en volgende week en ik kan dan weer alle aandacht aan ze geven.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Andrea

Hoi Paul,

Binkie sloopt inmiddels ook al en fluit. Dat slopen heeft ie mooi van Sparkle afgekeken. Maar pop en man tegelijk?
Het zou wel zijn dat Binkie een man is of pop die gewoon meegelevert is met een extra'tje :D
En of hij een man of pop is, is nog een verrassing. Da's ook nog een extra'tje.
Mandy moet maar toeslag gaan vragen met al die extra's ;)

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle