6 mei 2025, 10:07:33

koppel witte valken....

Gestart door breezer, 12 juni 2004, 04:32:07

« vorige - volgende »

breezer

Hallo

Op marktplaats staat een advertentie dat je een koppel witte valken kan kopen, maar ik dacht dat je albino's niet mag koppelen of is er verschil als ze zwarte ogen hebben zoals dit koppel heeft?

Ramona

Karin

Kun je beter inderdaad niet doen, net als 2 lutino's geeft het zwakkere en kleinere jongen. Zwarte ogen zeggen niet alles. Neem een albino pop en kruis dat met een witmasker man, split lutino, dat is een mooie combinatie. Je krijgt dan zowel mannelijke als vrouwelijke albino's en witmaskers. Ook kun je een albino man een witmasker pop geven, dan krijg je witmasker mannen en albino popjes. Maar let er wel op dat juist Albino mannen erg populair zijn ! Je kunt dus wel het koppel kopen, geef je ze gewoon beide een andere partner. Ik snap alleen niet waarom jullie allemaal op die albino valken vallen  ;D ;D ;D Ik vind gekleurde valken veel mooier  ;D Veel sprekender.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi Ramona,

Met witte valkjes bedoelen de meeste lutino's.
Het is niet zozeer dat je ze niet mag koppelen hoor.
Maar je maakt de mutatie wel steeds zwakker als je roodogige valkjes met elkaar koppeld.
De plekjes op de kop zullen dan ook steeds groter worden bij de jongen onder andere.
Zeker word het wel veel gedaan vooral bij albino's omdat dat geld opbrengt en dan denken veel kwekers niet zo aan de kwaliteit van de jongen :-(
Ik doe het zelf in elk geval niet en gelukkig zoeken mijn lutino valkjes een goeie partner uit tot nu toe :-)

Groetjes, Paul