2 mei 2025, 12:43:53

Eindelijk 2 lutino witmaskers

Gestart door Tara, 13 juni 2004, 19:45:41

« vorige - volgende »

Vanessa_TC

15 juni 2004, 18:31:33 #45 Last Edit: 15 juni 2004, 18:37:24 by Vanessa_TC
Hallo Tara,

Hoe is het nu met je valkjes? Heb je al besloten wat je gaat doen, ivm mest versturen?

Ik hoop dat je er achter komt wat er met je valkjes aan de hand is, en dat je er iets aan kan (laten) doen.

ps. Ik zag vandaag op marktplaats.nl een nieuw bod van 85 Euro op een koppel valkparkieten door ene Tara, is dat jouw bod?
*
Mooi koppel albino (man) x pastel witwang
(pop) valkparkieten.
Voor een goed bod, gaan ze weg.Het zijn jonge vogels, van 2003.

Foto: Geen foto beschikbaar
Datum: 14-06-2004, 00:26
Gezien: 137 keer bekeken.

Adverteerder
Naam: Harry jr. (E-mail de adverteerder) (Alle advertenties)  
Telefoonnummer: 053 46 13 246
Regio: Overijssel

Biedingen (Er is 5 maal geboden op deze advertentie.)
Biedingen: Bod Bieder Datum
85,00 Stuur een E-mail naar tara 15-06-2004 13:49
80,00 Stuur een E-mail naar ritsbek 15-06-2004 00:15
70,00 Stuur een E-mail naar onyx2000 14-06-2004 22:31*

Ik hoop dat je de juiste beslissing maakt voor je valkjes.

Groetjes Vanessa

tommy

Hoi Tara,
Stop toch eens met vogels kopen.
Ga liever eens uitzoeken waar al die dode vogels door komen.
Je gooit je kont wel steeds tegen de krib als we er wat van zeggen, maar je kan ook eens proberen te luisteren.
Je bent in mijn ogen toch wel oud genoeg om te zien dat je een slachthuis in je tuin hebt staan.
Doe daar dan geen nieuwe vogels bij.
En ook niet in aparte kooien. Je loopt van de voliere naar binnen naar je andere kooi en de besmetting is een feit.
Ik had je ook al gezecht dat je geen duiven in je voliere moest zetten omdat die drager zijn van vele ziektes. Er zijn nu veel duiven besmet met de ziekte collie. Dat is een hele nare ziekte. Die verteerd het verterings gestel van de vogel. Maag en darmen gaan kapot. Ze worden broodmager en poepen licht groen tot donker groene ontlasting.
Ik vind het echt super dat je de mutatie hebt die je graag had willen hebben echt waar.
Maar had daar nou even mee gewacht tot je wist waarom je voliere zo ziek is.
Ga met je slechtste valk naar feld en laat hem daar onderzoeken.
Het is best duur dat weet ik maar alles laten dood gaan is in mijn ogen moord.

Grt Annemieke

Stijn dc

hoi

absoluut mee eens, ik durfde het alleen niet zo duidelijk zeggen, maar mijn mening was al duidelijk denk ik.

SDC:D

Cwazi

Ik ben het er ook mee eens. Als zieke dieren geen geld mogen kosten, je dus maar afwacht of het vanzelfs beter gaat, zelf gaat lopen kwakzalven en ander onverantwoord gedrag, moet je ook geen dieren houden!

Dieren houden is een verantwoording, je draagt niet enkel de lusten maar ook de lasten, en als jij van je pa nie niet de dierenarts mag, dan mag je pa jou de beesten om te beginnen niet aan laten schaffen.

Je lijkt me inderdaad oud genoeg om dat zelf te kunnen bedenken, als je pa de varantwoording niet wil dragen dan pak je die zelf... Dus, geen nieuwe dieren meer in en om huis tot je weet wat er aan de hand is. Veld zal voor jou te ver zijn, maar ik heb ook al het nummer van een Vlaamse arts voorbij zien komen. Voor die 90 euro die je nu aan de albino's hebt uitgegeven had je bloed kunnen laten prikken en mest onderzoek kunnen laten doen.
 :(

giovanni

>:( >:(

Ik lees dit bericht nu pas, en had ik beter eerder gezien!!
sry, maar hier word ik dus echt strontevies van (sry voor dialect >:() Hebben jullie dan echt geen medelijden met Tara?? Jullie hebben toch ook gevoelens, help ze gwn met
haar problemen, HET FORUM DIENT HIER VOOR, in de plaats
van Tara af te breken en te kwetsen tot en met, zou je ze
beter goede raad geven. Alles wat hier werd gezegd kan op
een véél zachtere manier, en beleefder!!
Jullie zitten hier constant Tara uit te maken, en sry dat ik
namen noem, maar Stijn, Inger en Annemiek, jullie gaan
zéér ver over de schreef qua taalgebruik!
Tara word hier verweten van naïf te zijn, niet te weten
wat ze doet, terwijl iedereen goed weet dat ze het allerbeste voor heeft met haar valkjes!! Ik kom hier (sry voor mijn taal-
gebruik nu, maar dat is niets vergeleken met dat van jullie >:() GODVERDOMME kotsziek van!
Help ze in de plaats, troost ze als er een jong dood is en
raad Tara af om nog valkjes bij te kopen, maar op zo'n
manier... Ik erger me er kapot aan.
En ik weet niet of jullie goed kunnen lezen, maar er Tara
schreef DUIDELIJK dat de 2 nieuwe albino's APART in een
kooi zaten, weg van de voliere!
Hopelijk stopt hier nu de pesterijen! (jah, zo komen ze over!)

Ik kan jullie elk een voor een ook beginnen uitschelden
voor van alles en nog wat, maar dat doe ik hier niet omdat
het ZO'N TOF FORUM IS, WAAR NIEMAND WORDT VERWETEN
EN IEDEREEN WORDT GERESPECTEERD.

mét zéér vriendelijke groeten >:(

giovanni

ps: Tara proficiat met je 2albino's, hopelijk zijn het
lieve valkjes en kun je er mooie mutaties mee kweken:)
Heb je al namen? Leuk dat er nu toevallig 2 zaten:)

grtjs, gio

Inger m

Hoi Giovanni,
Ik kom hier al beetje langer op forum dan jij en er zijn hier al eerder problemen over geweest, waar we wat van hebben gezegd...en tja het kwam geloof ik niet echt duidelijk over...ik weet dat Tara het beste met haar vogels voor heeft, maar door (voor mij) het nemen van onjuiste en onlogische beslissingen is ze op een geheel verkeerde en onverantwoorde wijze bezig met het houden van vogels.

Mss is ons taalgebruik erg hard, maar ik hoop echt dat het nu wel een keer helpt! Je hebt er totaal niks aan als iets niet goed gaat en iedereen loopt je lekker naar je mond te praten.

Ik heb wat mezelf betreft liever mensen die meedenken (en ook kritiek leveren), dan mensen die meel*llen...

Ik gun haar de albino's best, maar laat het dan ook met haar andere vogels in orde zijn, regelmatige zieke en dode vogels is echt niet normaal! Ook lopen de albino's een risico (ook al zitten ze apart).

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara

Hoi Inger,

ik krijg nog keiveel geld opgestuurd door mijn meter, ik had het wel door hoor, dat ik geld nodig had, maar als ik had gewacht voor de albino's dan had ik die nooit meer teruggezien! En dat geld kan hier elk moment zijn, en nou zodra het is opgestuurd probeer ik contact op te nemen met Feld.

giovanni

jah, en Tara zit langer op het forum dan jij ::)
je bent mss wel ouder en wijzer (wat je opleiding betreft)
maar dat geeft je nog altijd niet het recht om iemand zo
af te breken (dito voor stijn)

tommy

o dat is mooi
ben blij dat je een onderzoek laat doen
is ook maar niets als de vogels dood gaan
laat maar weten hoe het afloopt
hoop dat het iets is wat je goed kan behandelen
grt annemieke

Tara

Hoi Annemieke,

ik was het al lang van plan hoor, ik hoop niet dat je dacht dat ik het helemaal niet van plan was :o. Mijn valkjes betekenen echt alles voor mij en ik wil gewoon dat het weer beter gaat, maar er wordt hier gezegd met de slechtste valk naar Feld gana bijvoorbeeld, maar geen enkele valk ziet er hier slecht uit hoor. Dus ik begin eerst met een uitwerpselonderzoek.

Groetjes, Tara

Inger m

Hoi Tara,
Fijn dat je er binnenkort geld voor hebt. Ik ben benieuwd wat dr. Feld zegt. Wat dat betreft kun je hem nu ook al best bellen voor advies (telefonisch kunnen ze al wel wat voor je doen en adviseren). Je kunt bv ook een soort lijst maken met wat er precies allemaal is gebeurd, bv de leeftijden van de gestorven vogels, eventuele verschijnselen, gewoon ff alle gegevens overzichtelijk verzamelen. Mestmonsters kun je al insturen (circa 15 euro als je alleen laat kijken naar ziekte), cloaca swabs en bloedmonsters moeten door een dierenarts gedaan worden, als die geen onderzoeksmogelijkheden hebben, kun je het naar dr. Feld of ander lab sturen... (De rekening krijg je achteraf)

In Belgie moeten ook een aantal goede vogelartsen zitten.

Hoi Giovanni,
Ik weet best wat ik doe en als je alles goed doorleest en de situatie inziet, kun je mss eens rustig een conclusie trekken...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

ja, en dr Feld is nu ook niet 100m ver hè  ;)

westen belgie <=> nederland  ;D

grtn

tommy

Tara
Als je alle gegevens verzamelt en dat naar me toe stuurt wil ik best feld bellen voor je.
Ik begrijp dat het duur is om van uit belgie te bellen.
Zie maar of je op mijn aanbod ingaat.
grt annemieke

tommy

Citaatja, en dr Feld is nu ook niet 100m ver hè  ;)

westen belgie <=> nederland  ;D

grtn

Hoi
stop met je mening zo te ventileren
Je helpt er niemand mee.
We hebben het beste met tara's vogels voor.
En zijn best blij voor haar dat ze haar zo fel begeerde mutatie heeft, maar is nu alleen niet slim. Als je een ziekte bij je vogels hebt draag je die ook vaak op je lijf mee.
Dat is wat wij haar wilde zeggen.
grt annemieke