29 maart 2024, 05:56:52

Eindelijk 2 lutino witmaskers

Gestart door Tara, 13 juni 2004, 19:45:41

« vorige - volgende »

Stijn dc

mm, ik had beter die reactie niet gepost, wist van tevoren al dat ik ferme tegenwind zou krijgen. Maar goed, ik wou in men vorig bericht ook al zeggen dat die 90 € beter naar ziekteonderzoek was gegaan. Maar goed.

Tara

Hoi Inger,

mijn vogels zijn al vaker onderzocht geweest maar ze kunnen niets vinden :-/. Daarmee dat het gwn geen zin heeft een oudervogel nog maar eens te onderzoeken, dus dat het mss beter is om een jong te onderzoeken als het weer zo fout gaat ..


Inger m

Sorry, Tara...jij bent echt naief!
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Tara


Stijn dc

hoi

waarom heb je dan geen jongen van deze ronde laten onderzoeken? Het klinkt mss cru, maar je had tijd genoeg om er eentje op te sturen.

SDC

Tara

Hoi Stijn,

waarom ik geen jongen had opgestuurd, tja, weet het eigelijk niet, sorry daarvoor, ik had het beter gedaan, ik weet het, daar heb ik nu ook spijt van, maar als het weer zo is stuur ik zeker eentje op naar dr. Feld en dat meen ik gewoon. Want mijn DA's hebben minder verstand van vogels dan hij, en ik wil echt dat dit nu eens verklaard wordt.

Stijn dc

ja, spijt komt altijd na de zonde. Maargoed, ik snap niet hoe je dat kan vergeten? Als er meer dan 10 jongen sterven is er gewoon meer aan de hand. Ik weet dat jij het niet zou doen, mar ik zou al mijn valkjes weg doen dan. ik vind dat ze ongelukkig zijn als ze niet kunnen kweken. Tamme valkjes mss niet, maar dat is juis thet doel in het leven van eenvogel.

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

nee, ik zou ze idd niet kunnen wegdoen, enkele wel, maar dan zou ik toch hun missen en een schuldgevoel krijgen ... Ik heb er al vaak aan gedacht enzo om voor enkelen een nieuwe eigenaar te zoeken en enkelen apart te houden, maar het valt allemaal wel erg moeilijk ..

Cwazi

Ik mis geloof ik wat, er zijn jongen dood, veel jongen dood? Jammer dat je in dit forum niet alle berichten krijgt die iemand gepost heeft, dat zie je heel vaak en is best handig zoeken.

Maar eh, als er een vermoeden is dat er een ziekte heerst, dan zou ik dat toch eerst grondig laten uitzoeken voordat je er nieuwe vogels mogelijk aan blootstelt. Ik kan me voorstellen dat dit JOUW kans leek als je zo graag je albino's wou maar als ze ziek worden heb je weer niets?

Stijn dc

hoi

waarom zou je dan een schuldgevoel krijgen? Volgens mij is het voor allebei de partijen beter. Ik weet het niet.

SDC:D

Tara

Ik kan ze gewoon niet missen, daarmee, ik weet hoe jij denkt over vogels, maar jij weet hoe ik er over denk, ik zou het gwn niet kunnen ..

Stijn dc

hoi

ik denk gewoon over mijn vogels, maar ik zal het nooit het gevoel hebben dat het familie, laat staan mijn kinderen, zijn. Ik zou ze ook missen, maar dit gevoel gaat over.

SDC:D

Tara

Tja, bij mij niet, en ik ken wel nog enkelen die zo over hun valkjes denken en ze nooit kwijt zouden willen, maakt niet uit wat er gebeurt.

Inger m

Hoi,
Je kunt je vogels nog WEL laten onderzoeken of baseer je het feit dat ze niks kunnen vinden op twee vogels. Dat hangt geheel af van de wijze van onderzoek en wat er aan de hand is. 12 dode jongen wijzen op een serieus probleem.

Polyoma, papegaaienziekte en PBDF om maar wat voorbeelden te noemen kun je bv door Gendika laten onderzoeken (deels DNA verenonderzoek).

Je kunt ontlasting opsturen naar een goede vogeldierenarts en aangegeven wat het probleem is. Je kunt cloaca swabs laten nemen bij een DA in de buurt (die daar ervaring mee heeft!!) en laten onderzoeken.

Het is belangrijk om nu goed te overleggen met een goede DA (en die zitten ook in Belgie) wat de beste oplossing is.

Het wegdoen is in principe geen handige optie, omdat je dan mogelijk zieke vogels in omloop brengt en daar is ook niemand mee gebaat.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

ja, ik ken er zo ook, maar die zitten in een volledige andere situatie hoor.

SDC:D