24 april 2024, 09:37:53

Eindelijk 2 lutino witmaskers

Gestart door Tara, 13 juni 2004, 19:45:41

« vorige - volgende »

Tara

Hoi allemaal,

vandaag gingen we achter een konijntje voor mijn moeder en wat zag ik :o ...

2 albino's!!! (lutino witmasker) :o :o

Ik smeekte op mijn knieën aan mijn vader of ik hun mocht kopen ::). En ja hoor, ik heb hun mee, het zijn prachtige vogels echt waar, ik ga zo snel mogelijk voor een foto zorgen.

Groetjes, Tara

boezempje

hai tara

van harte met je nieuwen valkjes,
we wachten de foto's af oke.


groetjes esther

suus

Heee tara, wat geweldig zeg! zijn het jonge valkjes? Ik hoop dat ze een goede partner vinden(want een koppel wat uit twee albino's bestaan is toch niet verstandig of heb ik het mis?) en heel veel babietjes krijgen voor je...
heel veel plezier, we wachten met smart op de foto's ;D :D ;)
groet
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

Paul

Hoi Tara,

Wat goed dat je nu zelfs twee Albino's hebt ineens :-)
Was dat gewoon bij een dierenwinkel dat ze die hadden?
Meestal komen Albino's niet in een dierenwinkel terecht omdat ze vaak al daarvoor verkocht worden door de kwekers.
ik ben beniewd naar de foto's :-)

Groetjes, Paul

Cwazi

Gaaf! :D

Kom maar op met die foto's ;)

Is het familie?

Tara

Hoi hoi,

het is idd familie volgens mij hoor, ze hadden nog een broertje ook: een cinnamon geparelde witkop voor dezelfde prijs, hij was wss ook nog bont, helaas kon ik die er niet bij :(.

Ze komen van een kweker want ze zijn geringd, maar ze zaten wel in een dierenzaak gedumpt, gelukkig voor mij :-).

Ze zijn van 2004, dus nog even wachten om voor de kweek in te zetten :-).

Groetjes, Tara

kok_roy

Albino's vind ik echt prachtige valkparkieten, mooi hoor!
ik heb nog nooit albino's in de dierenwinkel gezien, wel toevallig :) ;D
Ik zou ook heel graag een albino willen, misschien over een tijdje :D

Cwazi

Meestal zijn valkjes in de winkel harstikke duur, hier vragen ze 20 euro voor een wilkleur man van 2 jaar en die is zo bang dat het wel wildvang lijkt. Dat is het natuurlijk niet, maar qua indicatie.

Wat heb jij moeten betalen, of gaat ons dat niets aan?  ;)

Tara

Hoi,

hier was het voor een albino dus 45 euro per stuk, en er zaten er maar 2 dus ik gelijk beide gekocht he, ik mocht niet het gedacht hebben dat iemand anders daar ook een zou kopen :P

Cwazi

*lach* nou ja... :)

Ik blijf het duur vinden, maar voor lutino witmasker zal het wel meevallen lijkt me. Ben benieuwd of je mannen of poppen hebt, wat ga je erbij zetten? Neem tenminste aan dat je ze niet samen een nestje gaat laten grootbrengen?

Tara

Hoi Cwazi,

tuurlijk dat ik niet met die 2 zelf kweek hoor, ten eerste is het familie en ten tweede zijn ze beide albino, dus lijkt me niet super en ten derde, ze zijn wss van hetzelfde geslacht ;-).

Ik weet nog niet wat ik ertegen doe, misschien volgend jaar een van een toekomstig jong wat split is voor lutino of voor witmasker ofzo, ik moet alleen eerst weten wat voor geslacht ze hebben he :-).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

fijn dat je twee albino's hebt gekocht. Maar word het niet wat te druk in je voliere? Volgens mij is ie wat "overbevolkt". Eigenlijk serieus overbevolkt. Wat ik ook raar vind, is dat je niet eerst laat onderzoeken wat er met je jongen aan de hand is, voor je er neiuwe vogels bij zet?

SDC:D

Tara

Hoi Stijn,

de vogels zitten eerst wel apart in een kooi die ik nog had, en ik verwacht nu nog jongen want ik heb gene meer, denk je dat ik er zou kunnen opgraven? Jeetje ik doe ook alleen maar wat ik kan hoor!

Inger m

Hoi,
Ik ben het helemaal met Stijn eens. Er zijn aanwijzingen dat er iets mis is in je voliere, gezien het grote aantal dode jongen (daarom stuurde ik je het artikel ook) en dan koop je er doodleuk vogels bij en nog wel twee ook...sorry...maar ik begrijp dit niet helemaal. Wat mij betreft was de aanschafprijs mss beter geinvesteerd in onderzoek naar je eigen volierevogels. Ik hoop dat je ze voorlopig even goed apart houdt... niettemin vind ik het opzich wel leuk voor je dat je je albino toch hebt...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Inger m

14 juni 2004, 23:33:39 #14 Last Edit: 14 juni 2004, 23:34:21 by Cinnamon_valk
Hoi Tara,
Ik lees net je reactie aan Stijn, opgraven heeft geen zin meer...evt onderzoek naar oudervogels wel, zij zouden nl drager kunnen zijn van een infectie (bv Polyoma). Ook al zijn ze ogenschijnlijk gezond...

Ik begrijp dat je doet wat je kunt, maar je zult toch keuzes moeten maken!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.