10 mei 2025, 15:55:01

Acht jongen in één nestblok

Gestart door Erwin Kampen, 13 juni 2004, 19:37:09

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

ja, dan zal het wel zo zijn, als iedereen het zegt :). Ik geloof jullie wel hoor. Ze zullen mss ook wel op de roep van hun jongen afkomen?

SDC:D

daan

Ik heb hier ook de ervaring dat ze heel makkelijk zijn. We hebben het zelfs een keer gehad, maar dan met eitjes leggen. Ze zaten in de huisvoliere en ze moesten naar de buitenvoliere. Dus hebben we het blok uit de kamer gehaald en in de buitenvoliere opgehangen. En de valkjes ook in de voliere, en ja hoor de volgende eitjes werden gewoon weer in het blok gelegd hihihi.

En ik heb ook wel eens van blok gewissel. En dat gin ook goed. En nu hbe ik de jongen uit het blok gehaald en in een plastic bakje in de kooi gezet, en dat gaat ook goed. Want moeders zit alweer op niuewe eitjes te broeden, en zo is het ff rustiger voor de gabber.

Succes met je grote nestje

Groetjes daan

Erwink

Bedankt voor al jullie reacties...dit is niet zo forum waar weinig mensen reageren heb ik door  :) :)

Dat idee van mandy met die plastic bakken lijkt me ook een goed idee, alleen het nestblok waar ze nou jongen in hebben hangt buiten, en de valken komen weinig in het binnenhok. IK laat ze voorlopig nog even in het nestblok zitten, ga morgen het nestblok wel even leegscheppen, zodat ze weer wat lager zitten..

Ik houdt jullie op de hoogte!

Groetjes ...Erwin

Stijn dc

hoi

ja, das al een eerste stap. Hebben ze echt zo weinig plaats dan? Normaal kruipen ze toch dicht bijelkaar, en hebben ze niet echt veel oppervlakte nodig?

SDC:D

Paul

Hoi Erwin,

Zeker als de jongen wat ouder zijn en goed schreeuwen om voer komen de ouders daar wel op af.
Ik heb wel met eitje verschillende resultaten gehad.
Een eitje was op de grond in huis gelegd en die heb ik in een broedhok gelegd en de rest werd er keurig naast gelegd.
Bij andere valkjes hadden ze 4 eitjes in de kooi gelegd en die heb ik in een broedhok in een andere kooi gelegd maar daar gingen ze niet meer op.
Ze hebben wel later nieuwe eitjes in het blok gelegd daar komen er morgen twee van uit.
Ook een valkje die bij Mandy vandaan kwam en al ruim 5 weken was is hier gevoerd door een mannetje die ook een nest had en die adopteerde de bijna volwassen valk gewoon :-)
Dus als de jongen maar hard genoeg gillen gaat het heel vaak wel goed hoor :-)
En ja op dit forum krijg je altijd wel antwoord :-)
Maar dat kan ook bijna niet anders met meer dan 1000 leden.

Groetjes, Paul