25 april 2024, 21:40:41

leeftijd schatten?

Gestart door schreiner, 12 juni 2004, 21:07:36

« vorige - volgende »

schreiner

Hallo allemaal,

Een jaar of drie geleden is Flip bij ons gekomen. Een vrolijke en gezellige witkop. Supertam en helemaal gek van onze kinderen. Ik heb nu via deze site geleerd dat hij echt een mannetje is, maar hoe zou ik nu kunnen inschatten hoe oud hij is?
Hij is komen aanvliegen bij een vriendin. Hij heeft geen ring. Hij was al supertam en erg lief. En heeft er in de afgelopen drie jaar nog aardig wat deuntjes bij geleerd. Hij heeft een heel eigen karakter en we zijn stapedol op hem.

Is er iemand die mij kan helpen?

Groetjes,

Heidi

Stijn dc

hoi

ik denk niet dat je heel precies ka nschatten hoe oud hij is. Verliest ie al wat pluimen op zen koppie, of is zijn verenpak niet meer zo gaaf op zen koppie? Dat wijst eventueel al op een iets ouder valkje.

SDC;D

schreiner

Nee, hij zit schitterend in zijn veren. Voor ons gevoel kan hij niet zo heel oud zijn geweest, omdat hij nog veel interesse in bijleren heeft getoond. Maar ik weet niet of oudere vogels ook nog steeds nieuwe dingen bijleren.

Bedankt voor je reactie.

Groetjes,

heidi

schreiner

zoals ik het nu schrijf is het net of hij er niet meer is. Maar ik bedoel natuurlijk niet zou oud is geweest toen hij bij ons kwam.

Paul

Hoi Heidi,

Het is heel moeilijk om de leeftijd in te schatten.
Ik heb hier een valkje van 25 jaar die heeft alleen een kaal kopje achter de kuif voor de rest ziet ie er heel gezond uit en als je zou zeggen hij is 10 jaar geloof je het ook.
Toen je het valkje net kreeg had ie toen misschien een minder witte kop?
Dat is denk het enige waar je het aan kan bepalen en inderdaad leren valkjes als ze jong zijn het minste.
Een Witmasker is ook een mutatie die nog geen 20 jaar hier is toen ik 13 jaar geleden mijn eerste valkje kreeg kon je kiezen uit wildkleur en lutino en meer was er niet.
Het valkje van 25 jaar heb ik niet vanaf het begin maar later gekregen.
Jammer dat hij geen ring om heeft want dan kon je het zo zien hoe oud hij is.
Maar ik zou me er niet zo druk over maken of hij na 3 of 5 jaar is hij kan heel oud worden dus jullie kunnen nog lang van hem genieten.

Groetjes, Paul