6 mei 2025, 23:23:39

visgraat motief

Gestart door boezempje, 18 juni 2004, 16:30:59

« vorige - volgende »

boezempje

18 juni 2004, 16:30:59 Last Edit: 18 juni 2004, 16:31:52 by boezempje
hallo ik heb een wildkleur valkje kuifje.hij/zij is nu 5dagen hier bij mijn.ben er super blij mee.nu zag ik dat hij/zij onder de staart een visgraat motief veren heeft zwart geel,is het dan een popje??

groetjes esther

Marianne

Hoi Esther,

Jonge wildkleuren lijken tot de eerste rui altijd op een pop qua uiterlijk.
Je zal dus tot die tijd moeten wachten om aan het uiterlijk te kunnen zien of het een man of een pop is.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Theetje

Hoi Esther,

Zo meid jij hebt het valkenvirus aardig te pakken he? ;)
Eerst Misty en nu weer Kuif. Leuk hoor.
Zoals Marianne al zei lijken alle wildkleuren popjes op die leeftijd. Er is wel een methode om er achter te komen, maar die vind ik nogal bruut. Men trekt dan een staartveer uit om te kijken wat er voor terugkomt. Is het een grijze veer is het een man, is het een visgraat is het een pop. Ik kan het me niet voorstellen dat iemand dit echt doet, maar het schijnt dus wel te gebeuren.
Ik denk alleen niet dat jij dat van plan bent, dus gewoon geduld in jouw geval ;)

Groetjes

Theetje

boezempje

hai Theetje  

nee veren uit trekken begin ik echt niet aan nee :'(
dat zoiets gebeurt vindt ik al erg zat >:(
en dat ik een virus te pakken heb hoe kun je dat nou zeggen ;D ;Dhahahahah
ik vindt het gewoon leuk hihihi

groetjes esther

Theetje

Hoi Esther,

Ik dacht al dat jij niet aan je valkje zou gaan sjorren om er een veer uit te trekken :D

Tja het blijft leuk he die beestjes. Ik heb nu bijna kleintjes en zie er nu al tegenop om ze weg te doen, maar ja ik kan nu eenmaal niet alles houden he! Dan had ik niet meer in de woonkamer gepast!

Geniet maar lekker van je valkjes

Groetjes

Theetje

boezempje

zal ik zeker doen ;)

dank je.

Paul

Hoi Esther,

Vaak kan je met 3 maanden al duidelijk aan het gedrag zien wat het is mannetjes gaan een beetje brabbelen en popjes zijn vaak veel stiller die piepen alleen soms wat.
Ook gaan de mannetjes met de snavel tegen voorwerpen en tegen tralies aan tikken net als een specht :-)
Dus even geduld en je weet het.
En als de kop na een half jaar steeds geler gaat worden heb je zeker een man.

Groetjes, Paul