28 maart 2024, 18:30:32

1 van de ouders weg gehaald!!

Gestart door daan, 11 juni 2004, 12:35:47

« vorige - volgende »

daan

11 juni 2004, 12:35:47 Last Edit: 11 juni 2004, 12:36:30 by daan
Ik heb een vraag, ik heb gister avond 1 van de ouders weg gehaald bij de kleintjes. (ik denk dat deze plukt). De lutinootjes worden zo ernstig geplukt het is gewoon onwijs zielig. Maar de andere ouder die nu dus alleen met de jonkies is, die heb ik nog niet het blok in zien gaan. Hij kan ik dit nu het beste doen. En hoe lang kan een valkje van bijna 3 weken zonder eten. Want ja anders moet ik het anders gaan doen. Of bij Gabber en Kuiffie zetten om te voeren., of die andere ouder weer terug, maar ik vind het zo zielig.
O ja met de hand voeren is geen oplossing, want ik werk fulltime dus dat gaat niet lukken natuurlijk.

Groetjes Daan

Marianne

Hoi Daan,

Ik heb hier hetzelfde probleem als jij.
Ik heb het jong nu apart zitten in een klein kooitje.
Sterkte met je jong want het is een naar gezicht hé?!

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan

Hoi Marianne,

Ja het een erg naar gezicht en ik heb dit al vaker gehad. En dan haalde ik de man weg en dan voerde de pop alle kleintjes alleen. Ja maar hoe oud is jouw jong dan dat je hem apart in een kooitje hebt gezet?
Ja het blijf heel zielig.

Jij ook succes en sterkte ermee

Groetjes daan

Marianne

Hoi Daan,

Hij is nu 4 weken, maar ziet er uit als eentje van zo'n week of 3.
In het stukje over "snaveltje open en tong bewegen" (of zo iets) heb ik gisteren een foto van hem geplaatst.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

daan


Dit zijn ze, je ziet allemaal plekjes en in de nek is het nog het ergst dat zie je niet op de foto.
Ik heb inmiddels je andere stukje ook gelezen en de foto gezien.
Ik ben toch echt bang dat de andere ouder niet gaat voeren. Maar ikmoet zo naar mijn werk en heb geen idee wat ik nu zal doen.


Inger m

Hoi,
Is heel; vervelend als er geplukt wordt. ik heb ook een jong dat geplukt wordt (het andere jong wordt met rust gelaten). Ik weet dat de pop het doet, dit heb ik gezien. Maar ik laat haar er gewoon bijzitten, het is vervelend voor het jong, maar de veren groeien wel weer aan.

nb. Ik vind het nog wel meevallen op de foto, het jong van mij is kaler  :(

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Marianne

Hoi Inger,

Als mijn jong alleen kaal zou worden dat had ik heb ook laten zitten maar hij bloedde gisteren in zijn nekje en dat gaat mij dan weer te ver.
Ik weet niet of ik de juiste keuze gemaakt heb maar mijn gevoel zeg dat dit het beste is dus dan ga ik daar maar van uit.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Inger m

Hoi Marianne,
Was de huid beschadigd? Als ze de veren uittrekken zal het vaak wel iets bloeden, omdat nieuwe pennen nog van bloed voorzien worden in het begin, als zo'n veer wordt afgebeten, zal het wat gaan bloeden, dat zie ik ook bij dat jong van mij, echter de huid is heel.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Stijn dc

hoi

dat bloeden in de nek is maar eventejs hoor, zoals inger zei zit er wat bloed in die huid waar een neiuwe pen komt. Tis meestal maar een druppel of twee. gelukkig heb ik nog geen last van plukken.

SDC:D

tommy

hoi ,
Wat je kan doen is de ouder er af en toe bij laten om te voeren.
Maar dat is mss geen optie omdat je werkt.
Een andere optie is het uitbesteden van ......... dan moet je allebei de jonge en de ouders naar iemand brengen die er tijd voor heeft.
Ik weet dat paul er ook last van heeft gehad die kan je een i.m. sturen.
grt annemieke
ps. sterkte
als je in de buurt woont van alphen aan den rijn wil ik je wel helpen.

daan

Hoi allemaal,

Bedankt voor jullie reacties.
Ik heb inmiddels vanochtend toen ik naar mijn werk ging het valkje weer terug gezet, en er werd onmiddelijk volop gevoerd. Ja misschien valt het plukken wel mee, maar ik heb hier nog een koppel plukkende ouders maar daar bloedde het nooit bij hoor. Nergens ja ze zag weg geplukte veertjes. Maar nu zag ik zoveel boedpunten en heel erg in de nek aan de zijkant. Maar misschien reageerde ik wel iets te over bezorgd hoor. Ik heb inmiddels ook de zijkant van het blok gewoon open staan. Misschien scheelt dit ook wel.

Ik woon wel vlakbij Alphen aan de Rijn, namelijk in de Kwakel hahahaha. Maar als het te erg wordt gaan de jongen naar mijn ouders, mijn moeder heeft inmiddels denk ik wel 40 jonkies groot gebracht zelfs zebravinken hihiiihi.
Dus als het zo is, dan zal ze dat zeker voor me doen.
Maar in ieder geval bedankt voor je aangeboden hulp.

Groetjes Daan