Enkel dooier en witte lijntjes zichtbaar

Gestart door Noortje., 8 juni 2004, 21:05:22

« vorige - volgende »

Noortje.

Hi folks,

Ik geraak niet wijs uit de eitjes  :-/
De dooier is zichtbaar, en witte lijntjes ( het heeft veel weg van adertjes maar dan witte )
Op 28 mei legde Luna haar eerste eitje, ondertussen heeft ze al 5 eitjes, het mannetje broed sinds kort af en toe mee, Luna broed bijna continu, Luna is enorm gehecht aan haar eitjes, het zou verschrikkelijk zijn moesten ze niet bevrucht zijn  :( , nu ze toch al even aan het broeden is, zou ik graag willen weten of het nog mogelijk is dat ze nog bevrucht zijn of dat ik alle hoop op moet geven...

Vele groetjes, Noortje.

Cwazi

28 mei dan heb je nog wel even, meestal duurt het zo tussen 19 en 21 dagen, dier weken dus voor het gemak.  :)

Jouw eerste eitje is nu dus 11 dagen oud, en waarschijnlijk zijn ze niet meteen gaan broeden, dat doen ze meestal pas na drie eitjes. Dus 10 dagen mag het in elk geval nog duren, en nog wel wat langer ook.  :)

giovanni

Normaal als je met een schoulampje erover kijkt
moet je rode adertjes zien lopen.
Hopelijk komen er jongen uit ;)

grtjs

Stijn dc

hoi

ik zou nog even geduld hebben, je ziet het meestal niet direct of de eitjes bevruchgt zijn. Dus geef de moed nog niet op.

VEel succes.

SDC:D

Paul

Hoi Noortje,

De aders moeten rood zijn als je iets wits ziet zijn dat geen aders.
Ik heb nu vier eitjes en al dagen lang is er al bij twee te zien dat ze bevrucht zijn.
Ik kijk vanavond weer en ik zie ineens in een derde eitje ook duidelijke aders terwijl het al ruim 5 dagen bebroed is en ik zag nooit eerder iets.
Ik heb ook wel eens gehad dat ik pas na 10 dagen zag dat het bevrucht was.
Dus ik zou het zeker niet opgeven hoor het kan altijd nog goed gaan.
Je ziet ze hoe ouder ze worden steeds meer roze worden van binnen tot ze helemaal donkerrood worden vlak voor het uitkomen.
Succes met je nestje.

Groetjes, Paul

Cwazi

Paul

Hoi  Cwazi,

Slapen, wat is dat  :D

Hoi Noortje,

Heb je al weer een keer naar de eitjes gekeken?
Het moet nu duidelijk rood zijn met die aders als de eitjes bevrucht zijn.
Ik ben benieuwd of ze bevrucht zijn.

Groetjes, Paul

/

Hi Paul,

Ondertussen is Luna nu toch al ff aan het broeden, deze avond ga ik de eitjes nog eens onder een lamp bekijken, ik hoop dat ze een kleurtje hebben of dat ik adertjes zie, vanavond weet ik dus meer, want nu wilt ze niet van d'r nestje komen, ik liet nog iets horen, alleszins thx voor al de reacties die ik al kreeg, jullie zijn schatten  ;D

Groetjes Noortje.

Noortje.

Ik heb net de eitjes onder een sterke lamp bekeken, maar ik zie geen rode adertjes  :( Dit betekent dus waarschijnlijk dat er niets meer van gaat komen. Hier ben ik wel ff niet goed van, mijn man en ik keken hier echt enorm naar uit.
Jammer, ik hoop dat er snel een nieuw nestje komt en dat dit nesje wel bevrucht zal zijn, anders stop ik mijn mannelijk valkje spaanse vlieg toe!  ;)

Vele groetjes Noortje.

Stijn dc

hoi

mss wordt het toch nog wat, je weet maar nooit. Laat ze maar even uitbroeden, en als het dan echt niet is, kan je de eitjes weghalen, en dan zal ze spoedig aan een nieuw (succesvol) nestje beginnen.

Veel succes.

SDc:D

Paul

Hoi Noortje,

Jammer dat je nog niks ziet in de eitjes.
Het koppeltje wat ik nu heb zitten had de eerste twee legsels ook onbevruchte eitjes maar de derde keer was toch raak :-)
Meestal zie je na een week zeker wel rode aders of het hele ei ziet er rood uit van binnen als het al wat verder is.
In elk geval niet opgeven de volgende keer gaat zeker beter.
Ik weet niet of spaanse vlieg helpt bij valkjes :D
Je kan wel tarwekiemolie geven dat bevorderd de vruchtbaarheid :-)
Je kan dat in elk geval bestellen bij de dierendrogist.
http://www.de-dierendrogist.nl/
Het is een natuurproduct dus kwaad kan het niet in elk geval.

Groetjes, Paul

Noortje.

Hi Paul,

Bedankt voor het adres van de dierendrogist, dit is vast en zeker nuttig met al mijn vogels, eind volgende week ga ik de eitjes uit hun kooi halen, ik doe dit best één voor één, elke dag ééntje als ik me goed herinner?

Alvast bedankt Paul voor je steun en hulp, ze moesten je een award uitreiken  ;)

Paul

Hoi Noortje,

Elke dag een eitje weg dat missen ze minder snel als alles in een keer weghalen denk ik.
Sommige halen alles in een keer weg ik haal ze ook een voor een weg normaal gesproken of ze moeten er niet meer op broeden dan kan je ze allemaal in 1 keer weghalen.
Die dierendrogist heeft handige dingetjes voor je vogels dat is inderdaad een handig adresje :-)
Een Award hoeft  niet hoor ik help graag en ik wil ook wel mijn gironummer doorgeven  :D

Groetjes, Paul