jaja, daar is ie weer: is het een man of een pop?

Gestart door Salkoo, 15 juni 2004, 14:18:06

« vorige - volgende »

Salkoo

hallo allemaal

Ik heb mijn lutino valkparkiet nu al een tijdje, maar ben er nog steeds niet achter wat het nou is. Ik heb vorig jaar een maatje voor hem gekocht die eigenlijk een vrouwtje moest zijn, maar al vrij snel mannelijk gedrag ging vertonen. Mijn andere valkje vertoont echter zowel mannelijk als vrouwelijk gedrag. Hij fluit niet, maar probeert wel te imponeren. qua kleur is ie vrij licht. wie o wie kan mij een antwoord geven?

groetjes Salina

Kolkkie

Hoi Salina,

Hoe oud is je lutono op dit moment?

Als je lutino al door de eerste rui is kan je kijken naar de staartveren (als die ook nieuw zijn).
Bij een pop zie je een soort van visgraatmotief op de staartveren. Deze kunnen wat geler van kleur zijn of iets donkerder.
Popjes zijn vaak ook wat geler van kleur als mannetjes.

Groetjes,

Mariska
Trots baasje van Pukkie en Harley (koppeltje), Lisa (dochter), Einstein (oma van 22 jaar), Bart en Homer.

Coco R.I.P. ??-??-1995 - 14-08-2006

Salkoo

ik weet niet hoe oud hij is, hij is niet geringd en ik heb hem van iemand die hem weer van iemand anders had en die had hem ook weer van iemand anders. hij is wel vrij geel daar ja.

Cwazi

nou, als ie van iemand anders, van iemand anders van iemand anders gegaan is, dan is hij/zij inmiddels wel door de eerste rui mag ik hopen en kan je die "staarttest" doen  :o

Marianne

16 juni 2004, 00:27:29 #4 Last Edit: 16 juni 2004, 00:37:51 by Marianne
Hoi,

Ik heb nu een lutino pop en ik heb er een gehad en die waren beide erg geel.
Ik heb vernomen dat mannen meer wit zijn met een gele kop.

Dit is een foto van mijn vorige lutino Jacco.

En dit is van mijn jong van dit jaar Dory.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Joyce28

18 juni 2004, 02:18:19 #5 Last Edit: 18 juni 2004, 02:19:19 by Joyce28
Ik weet ook bijna wel zeker dat ik een Lutino pop heb
hier een paar foto'tjes

de rui is nu over,want ik vind nu bijna geen veertjes meer,en de staartveren zijn ook geler geworden,en een visgraatmotief is nog steeds aanwezig,heb al tig keer geprobeerd of ik het mooi op de foto krijg,maar dat lukt me niet dichtbij word het toch te wazig :-/