14 mei 2025, 22:04:41

hoog fluiten

Gestart door luukluuk, 11 juni 2004, 11:57:36

« vorige - volgende »

luukluuk

is dat normaal ,
als koppie naar mijn hoofd vliegt en snoopy zit hem ff niet begint hij echt heel hoog en te fluiten ,dat het echt zeer aan je oren doet
mist hij dan koppie ??
verder begint hij al soms wat moois te fluiten hij gaat het proberen dan he  :D
gr Margot

Richard1967

Hoi hoi,

Dat is hier ook, als Pietje weg vligt en Sjors die blijft zitten, dan begint Sjors ook heel hoog te fluiten.
En dan is dat soms heel erg fijn als Sjors net op je schouder zit.  :'(
Maar dat doet Sjors ook als hij in de kooi zit.
Dus denk wel dat dat een normale rezctie is.

Groetjes Richard

Paul

Hoi Margot,

Hier heb ik dat ook met een paar koppeltjes als ik de pop weghaal gaat de man heel hoog gillen naar de pop.
Dan mist ie haar inderdaad en wil hij weer bij haar zijn :-)
Ze mogen elkaar in elk geval als ze dat doen.

Groetjes, Paul

luukluuk

ooo gelukkig  :),maar doen 2 mannen het ook ?
wanneer kan ik zien of snoopy een man is ? of pop ,ik heb zelf het idee een man ,omdat hij al een beetje wil proberen te fluiten ,of doet een pop dat ook ,mijn pop die nu bij Henry is floot haast niet ,
en hoe kan je het ook al weer zien bij een lutino ?bij de vleugels de onderkant of zo iets of alleen aan het gedrag ?
gr Margot
koppie zit hem haar wel eens op zijn kop te pikken of tikken ,heel raar ,dat doet hij ook wel eens op de krant ,tafel ,tegen mij ,maar het lijkt zo hard  :o

Paul

Hoi Margot,

Het makkelijkste kan je het aan hun gedrag zien of het een pop of een man is.
Na de rui kan je kijken naar de visgraat op de staart als ze dat hebben heb je een popje maar dat kan je pas na ruim een jaar zien als alle staartveren geruid zijn.
Ook hebben de mannen een wittere rug die is bij de popjes overgoten met geel.

Groetjes, Paul

luukluuk

dan maar een jaartje wachten he !
maar ik heb je tips opgeschreven ,bedankt maar weer
gr Margot

Wendela

Onze Coco doet dat ook als ik z'n vrouwtje meeneem voor een wandelingetje door de kamer... Blijkbaar willen ze bij elkaar zijn. Valkparkieten zijn natuurlijk wel echte groepsdieren.

Groetjes, Wendela

k_van_wilgenburg

Hallo allemaal :D
Ik heb thuis 2 mannetjes.
En als ze los zijn en er vliegt er eentje weg dan gaat de ander ook fluiten in het begin vonden wij dat irritant .
Ik wist ook niet wat het betekende totdat ik het bovenstaande bericht net las.
Gelukkig maar dat ze het goed met elkaar kunnen vinden.
Groetjes karin marco en de valkjes.