18 juli 2025, 22:52:28

warmte?

Gestart door Franka, 10 juni 2004, 02:19:03

« vorige - volgende »

Franka

Heb net de DA weer gebeld ..
White Widow moet nog even blijven. ze eet al iets meer maar ze hebben een bacteriele infectie gevonden. Gist noemde ze t .. een schimmel.
ze krijgt antibiotica .. verder is ze stabiel

Er is sectie gedaan op Rincewind, daar is uitgekomen dat door niet eten zn darmwand is gaan bloeden en dat is veroorzaakt door een bacteriele infectie. grote kans dat het hetzelfde was als wat widow nu heeft.

ik ga van het weekend maar even langs de dierenwinkel.

claudia: al enig sein van je valkje?

Paul

Hoi Franka,

In elk geval fijn dat ze het ontdekt hebben wat het is dan is Widow wel te redden denk ik omdat je er op tijd bij bent.
Je ziet het vaak te laat als ze ziek zijn anders kan je veel eerder stappen ondernemen.
Beterschap met Widow zo te horen is ie in goeie handen bij de dierenarts.

Groetjes, Paul

Inger m

Hoi,
Fijn dat je er nu wat aan kunt doen!
En goed dat je sectie hebt laten plegen...

Jij schreef:
White Widow moet nog even blijven. ze eet al iets meer maar ze hebben een bacteriele infectie gevonden. Gist noemde ze t .. een schimmel.  
ze krijgt antibiotica .. verder is ze stabiel  

Een schimmelinfectie en een bacteriele infectie zijn twee verschillende dingen. In het algemeen geef je bij een bacteriele infectie een antibiotica, maar krijgen door antibiotica schimmels weer een grotere kans... Ik neem wel aan dat de dierenarts wel weet wat ie voorschrijft, dus het zal wel goed moeten zijn... Ik vroeg het me alleen af...

Sterkte!

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

claudjuh

hai franka,

poeh, hoop dat die dierenarts heel goed zijn best gaat doen voor Widow!!! Hebben ze elkaar nou aangestoken? Of hoe komen ze aan zoiets? Door het bloeden van zijn darmwand kwam de infectie? of andersom?
Je hebt echt wel alert gereageerd! Dat zal zeker in Widows voordeel zijn. :) Die mag blij zijn met zo'n baasje!!

Ik heb  goed nieuws.....Stevie is weer terug!!!! Vandaag vond het kind van mijn vriendin(!) um 5 straten verderop in het park, helemaal ineengedoken op het gras veld! Zijn borstbeentje heel spits, maar toen we hem eten gaven, rul eivoer, viel hij meteen aan. Toch maar wat druivesuiker erin gedaan, want hij had een hele trip achter de rug;eerder vandaag was hij weer een heel stuk de andere kant op gezien! Hoop dat hij er niks aan overhoudt! Maar ik ben zó blij dat hij er weer is!!

K hou je topic in de gaten en hoop daar morgen van jou óók heel goed bericht te zien staan over Widow!! Geef haar maar een knufje van me! :)

groetjes claudjuh

Franka

zo .. al even niets meer geschreven..

claudia! ben heel blij voor je! geluksvogeltje jij !!

nou whitewidow is nu al n dikke week bij de dierenarts omdat de medicijnen kuur daar afgerond moest worden.

Vandaag zal de DA haar ontlasting weer onderzoeken en als daar geen bacterien meer inzitten mag ze weer naar huis!
Blij toe want het is akelig stil in huis .. en zo'n lege kooi is wel n eng gezicht.

Paul

Hoi Franka,

Ik hoop at de uitslag goed is maar bij de dierenarts is ie in goeie handen dus dat zal wel goed komen na de kuur.
Ik hoop dat ie snel weer naar huis mag dan kan je hem weer lekker vertroetelen.

Groetjes, Paul

Franka

ja ze zal vreselijk verwend worden ja!
omdat ze nu in d'r eentje is wordt ze verwend voor twee!
en ik heb nu anderhalve week zonder valkje geleefd dus dat zorgt ook wel voor extra vogelverwennerij als ze terug is.
en heb ik ook nog es vakantie as vrijdag .. heel veel thuis dus.
mooie gelegenheid om 'r tam te maken.

claudjuh

ha Franka!

En, is ze al terug?? Platgeknuffeld  :D, ben maar voorzichtig, dadelijk moet ze weer naar de DA!hihi! Idd, zo'n lege kooi is 6x nix, ik kan het weten...maar als die weer gevuld is, dan is het dubbel zo fijn!!
Wat zeiden ze bij de dierenwinkel eigenlijk? Gingen ze erop in, of werd je beetje afgewimpeld? 'N goeie zaak moet daar toch serieus op in gaan, toch? Misschien hebben daaro wel meer vogeltjes het, nou, dat zou erg zijn! :(
Heej, je noemt mij een geluksvogeltje, omdat Stevie terug is, maar ik denk dat hij(of zij...) de grootste bofkont is, als ie niet gevonden was, was ie er nou niet meer geweest!
Ik hoop snel iets te lezen over hoe het met je lieffie is,
                  groetjes claudia

Franka

ze moet nog even blijven
er zaten nog bacterien in 'r ontlasting
verder eet ze wel goed en is ze gezond ..
op die bacterien na dus..

ik zou vrijdag weer bellen ..

claudjuh

oooooh Franka,
Das niet zo best. En konden die bacteriën veel kwaad, zijn het die wat dat alles veroorzaakt hebben? Dus die kuur sloeg niet helemaal aan?
Misschien heeft zij gwoon iets meer tijd nodig...
Alweer wachten, sterkte ermee,

groetjes claudia

Franka

Glorie!
Ze mag naar huis!!
jammergenoeg kom ik vanavond pas laat thuis en moet ik daarna meteen weer weg.
Gelukkig mocht ik haar ook morgen ophalen.. Is een stuk beter want dan kan ik haar meteen mijn volledige aandacht geven.

Morgen maar even goed doornemen wat er nou allemaal precies aan de hand was.

Paul

Hoi Franka,

Goed nieuws dat  White Widow naar huis mag :-)
Heel goed dat ze hem beter hebben gekregen bij de dierenarts.
Hopenlijk is ie nu weer helemaal gezond.
Laat even weten hoe het weer gaat als  White Widow weer thuis is.

Groetjes, Paul

suus

fijn hoor eindelijk mag ze naar huis, wat zul je blij wezen!
Geniet van je valkje !!
succes
suus
Groet
Suus

Mijn liefste Chico

claudjuh

hai!

En?
Is ze al thuis?
  groetjes claudia

Franka

Ik ben weer thuis!!!

Meteen naar d'r favoriete plekje gevlogen.. in de lelijke lamp die aan het plafond hangt! beetje onwennig in het begin want ze heeft hier nog maar 2 weken gewoond voor ze naar de DA ging.
Maandag spreek ik de dokter zelf en kan hij mn vragen over de ziekte beantwoorden.
Verder alles gezellig en gezond!

Iedereen hier heel erg bedankt voor al het medeleven jullie zijn echt te gek! Een lief woord van iemand die ook stapel is op vogeltjes kan bijzonder veel goeds doen!!

Rincewind (R.I.P. jij casanova-bird!) heeft overduidelijk een dikke grijns op zn bekkie toen hij z'n nieuwe vriendinnetje ontmoette :)