9 mei 2025, 19:21:13

voer

Gestart door boezempje, 9 juni 2004, 21:30:52

« vorige - volgende »

Stijn dc

hoi

ik koop mijn voer niet in een verpakking; Ik Koop het in een goede dierenspeciaalzaak, die bewaren hun voer hoe het moet. In open houten bakken. Zaad moet ademen zegt mijn vader altijd. En hij heeft gelijk vind ik.

SDC:D

Nico

Hoi Stijn koop je het voer bij Maas? :)
Ik koop het meestal in Dessel of een paar kleiner zakjes bij Maas

Stijn dc

hoi

ja, bij maes inderdaad :)
Dessel is ook heel goed, maar ik rijd altijd met de fiets naar Maes.

Karin

Ik ken die Faunavoer niet. En ach, ik doe een maand of 4 met een zak, dus dan scheelt het maar een paar centen, daar ga ik me niet druk om maken hoor  ;D Ik heb maar 10 valkjes, als je er 100 hebt is het een ander verhaal  :D Ik ben tevreden met dit voer en "never change a winning team"  ;D

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin

mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Paul

Hoi,

Ik gebruik ook Versele-laga premium en behalve zaadjes zitten er ook korrels in die vitamines. mineralen en aminozuren bevatten.
Dat zit in normaal voer niet en aangezien ze hier niet zo veel groenvoer eten neem ik dat toch liever dan krijgen ze in elk geval wat extra dingetjes binnen als ze tenminste die korrels pakken.
en of je nou 90 cent of 1,15 betaald maakt mij dat verschil ook niet uit zoals Karin al zegt en je weet dat je zeker goed voer hebt.
Ook zit er nog oestergrit doorheen ook geloof ik.
Dus zoveel extra dingen erin en dan voor iets meer vind ik dan niet zo gek.
Ik koop het ook per 20 kilo en ik heb nog geen motjes gezien dus het is met dat warme weer even afwachten.
Ik heb het zaad in de koelste kamer in huis staan.

Groetjes, Paul
Groetjes, Paul

Inger m

Hoi Paul,
Wat betaal jij voor een zak van 20 kg? Ben toch benieuwd. Opzich maakt mij de prijs ook niet zoveel uit, want die hangt naast het merk ook af van de leverancier en die van mij is gewoon erg goedkoop  ;), maar is een prima merk.

Voor mn cavia's geef ik hope farms, das een van de beste merken, maar kost wel ruim 1 euro per kg (19 euro/ 15 kg). Ik voer hardvoer sowieso beperkt. Maar ik geef toch al veel te veel uit aan mn beesten  ;)...

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

Andrea

Hallo,

Ik gebruik dat voer ook.
Ik merk ook dat mijn valkparkiet het lekkerder vind dan het voer wat ik daarvoor had. Ik heb er ook nog nooit geen motjes ingehad.
Ik had het voor het eerst gekocht op Vogel 2004, daar hadden ze een stand van Versele Laga en daar waren zakken van 5 kg voor 5 euro. In de winkel zijn diezelfde zakken 6,50.
het voer is bovendien goed gemengt.

Groetjes Andrea

Binkie en Sparkle

Stijn dc

hoi

vijf euro voor vijf kilo van versele laga vind ik wel meevallen hoor. Het gaat er ook om hoeveel valkjes je hebt. Heb je er 1 of twee kan je al duurder voer kopen, maar heb je er meer, dan kan het wel nuttig zijn om wat geld uit te sparen.

Paul

Hoi,

De zakken die Andrea bedoeld zijn 2,5 kilo en kosten inderdaad ongeveer 6,5 euro.
De zakken van 20 kilo kosten 23 euro dus iets meer dan een euro per kilo.
Hiervoor gebruikte ik altijd eurotop grove parkiet van Teurlings dat was ongeveer 25 euro per 25 kilo en dat is ook super goed voer en zonder zonnepitten want daar word je soms niet goed van hoeveel er in zitten.

Groetjes, Paul

Joyce28

Ik heb dat voer ook net gekocht,Prestige Premium van Versele-Laga
1kg kost € 1,93
2,5kg kost € 6,50

Het ziet er goed uit,en ruikt super sterk zeg,jeetje
Ik vind het wel fijn dat alles erin zit,zodat ik me geen zorgen hoef te maken of ze geen vitamine tekort krijgen
want sla en appel gaat hier niet echt,een paar hapjes meer niet,en broccoli moeten ze helemaal niks van weten

ik had trouwens een paar weken geleden een zakje van 250 gr Vitakraft Cocktail Frutti gekocht,maar dat slaat ook niet echt aan

dus koop ik voortaan dit voer,ze eten het ;)  :)

Paul

Hoi Joyce,

Het ruikt inderdaad goed dat voer dat was me ook al meteen opgevallen.
Let er wel op dat ze die groene korreltjes eten daar zitten de vitamines en mineralen in dat is heel goed voor ze.

Groetjes, Paul