21 mei 2024, 08:21:08

voer

Gestart door boezempje, 9 juni 2004, 21:30:52

« vorige - volgende »

boezempje

hai

wie van jullie weten of dit voer echt goed is voor valkjes,

Karin

Yep, erg goed spul, voer ik zelf ook  ;D Alleen wel wat veel zonnebloempitten vind ik.

Groetjes, Karin.
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

boezempje

9 juni 2004, 21:38:04 #2 Last Edit: 9 juni 2004, 21:38:44 by boezempje
hai karin

ja veel zonnepiten ja dat vondt ik dus ook ja,
maar als het voer goed is vindt ik het wel oke. ik haal er altijdt wat zonnepitten uit.


groetjes esther

Tara

Hoi,

ja, het is idd goed voer, maar dat geef ik alleen in de winter. Dan zijn zonnebloempitten wel geschikter voor hun, zeker in een volière, dan mogen ze altijd wel wat vetter staan :-).

Groetjes, Tara

Stijn dc

hoi

is dat 2.93€ voor 1 kilo? Dat is wel veel vind ik, ik betaal altijd 0.93€/kilo. Maar goed. Ik ken het voer niet, maar het zal wel goed zijn.

SDC:D

boezempje

hai

ja 2.93 voor een kilo.maar de pak zit dicht dus kunnen er geen motjes of iets anders in zitten,daar doe ik het voor.

Stijn dc

hoi

ow, maar je kan toch ook los voer kopen, en kijken of er ongedierte inzit? Maar goed, voor de rest is het een kwestie van vertrouwen denk ik.

SDC:D

boezempje

hai

ja dat denk ik ook ja.
ik heb het al een keer gehadt dat er motjes uit kwamen.
dus ik pak het niet meer.

Stijn dc

hoi

ja, ik moet zeggen dat ik tot nu toe altijd hetzelfde voer heb gekocht, en ik heb nog nooit klachten gehad. het ligt eraan in welke winkel je het koopt. Maar goed, als je dit beter vind, dan is het je volste recht om dat te kopen, ik zeg ook niet dat je ander meot kopen, maar ik vond het gewoon wat prijzig over komen :P (die gierige belgen toch :))

SDC:D

boezempje

hai

nee hoor niet gierrig.
ik vindt het ook wel duur.maar ach denk ik dan maar weer.

Karin

Ik vind het best meevallen hoor, het is duur door de  kleine verpakking. 2 1/2 kg kost iets van 6,50 en ik betaal voor 20 kg 23 euro. Dan is het dus maar 1.15 per kg.

Groetjes, Karin
Groetjes, Karin





mijn website

mijn dagboek

De Bonte Parel hyves

Inger m

Hoi,
Ik koop zelf grootverpakkingen en heb diverse merken gebruikt, maar nog nooit last gehad van motjes ofzo. Het voer zal wel goed zijn, maar idd erg duur.

Ik betaal voor 20 kg Kasper Fauna Food 17.55 euro, dus dat is 0.88 cent per kilo. Ik vind dat een behoorlijk verschil.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

yo Stijn

Je betaalt ook wel wat voor het merk hè
En das toch niet zó duur, je moet niet alles
vertrouwen omdat het gwn in een zakje zit.
En van dat zelf controleren op motjes ed is
wel wat laat vind ik, want ondertussen heb
je het wel al betaald ;)


grtjs

Inger m

Hoi Giovanni,
Vgl mij betaal je juist grotendeels voor de mooie verpakking bij zulk voer! Met name kleinverpakkingen zijn erg duur!

Ik geef zelf Kasper Faunafood (zie stukje terug) en dat is een heel goed merk (zonder motjes) en is ruim 3 x zo goedkoop.

Motjes kunnen opzich helemaal geen kwaad (is alleen niet zo'n fris gezicht) en hebben ws meer van doen met de manier van bewaren, te lang bewaard voer zal eerder motjes gaan bevatten. Ik denk dat dit niet perse merk afhankelijk is, want ook duur voer kan motjes bevatten (weleens gehad met hamstervoer, maar dat gaf ik nog gewoon).

Als voer motjes bevat kun je gewoon teruggaan naar de leverancier vind ik en dat kun je idd helaas pas achteraf controleren.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

giovanni

Of mss bedoelt Stijn zo'n verpakking gie
doorzichtbaar is, kun je direct controleren dan
Hier in de boerenbond hebben ze die ook:)

grtjs