28 maart 2024, 13:08:18

Speedy vertikt het om te eten

Gestart door Speedy, 10 januari 2003, 19:25:33

« vorige - volgende »

Speedy

 >:( jeetje wat zullen we nu krijgen?
Ik heb dat nieuwe voer gekocht en het vermengt met zijn eigen voer.
Meneer vertikt het nu om te eten en zit alleen nog maar op de bodem te pikken.
Wat is dit nu??
Volgens mij vind hij het helemaal niet lekker ruiken, ik ook niet hoor, sorrie, maar smaken verschillen.
Wat moet ik nu doen?
Laten gaan en denken, als ie honger heeft eet ie het wel? Of weer zijn oude voer geven?
Dan strooi ik dit voer wel in de tuin voor de vogeltjes buiten.
Speedy is van kleins af aan al een aparte eter geweest, zi heeft hij nog nooit een zonnepit gepeld laat staan gegeten.
Het eivoer, eet ie alleen als ik het hem voer, zodra het in een bakej in zijn villa hangt, moet ie het al niet.
Ik kan hem toch niet blijven voeren?
Verwend nest! hahahaha
Ja hij is helemaal gek van brintapap.
Daar geef ik hem niet teveel van hoor, en zeker niet elke dag.

Groetjes,
Trudie

cisca

Hoi Trudy.
hahaha speedy is inderdaad beetje verwent die wil gevoerd worden.
Ik zou hem maar terug zetten op zijn oude voer niet eten is ook zo zielig.
Het is best wel jammer dat hij niets anders wil eten nu heeft hij zo weinig variatie.
Maar trosgierst en een snoepstok wil hij dat wel ??

Speedy

Hoi Cisca,

Ja trosgierst wil hij wel en ook die snoepstokjes.
Raar beest eigenlijk toch??
Terwijl er best wel veel zaadjes in kleurtjes inzitten hoor, maar ik denk dat het de geur is.
Het overheerst een beetje vind ik persoonlijk, als ik het had geroken voor ik het had gekocht, denk ik niet dat ik het had meegenomen.
Jammer maar helaas.
Ik kijk het nog even aan en dan krijgt hij morgen wel zijn eigen vertrouwde voer.

Groetjes,
Trudie:)

Speedy

Ik heb het nieuwe voer er maar uitgehaald en het voerbakje weer gevuld met het vertrouwde voer.
Speedy dook erop af en is nu de schade aan het inhalen van gisteren.
Niet te geloven, dus het andere voer kan ik nu buiten uit gaan lopen strooien, in de hoop dat die vogels het wel lekker zullen vinden. :D

Groetjes,
Trudie:)

Mirjam-Moniek

Is het voer dat je bedoelt soms Xtravital? Dat ruikt heel sterk namelijk. Dat had ik ook gekocht omdat ik hier had gelezen dat dat goed voer is. Mijn valkparkiet moest er ook niets van weten. In zijn gewone eetbakje heb ik gewoon de zaadjes. In een ander bakje (wat ik het snoepbakje noem) doe ik af en toe Xtravital voer en andere keren eivoer met een vruchtencocktail erin. Eerst at hij van het Xtravital voer alleen de voor hem bekende zaadjes uit, maar nu eet hij er bijna alles van. Hij moest er heel erg aan wennen, maar nu eet hij het wel. Misschien dat jouw vogel het uiteindelijk ook wel gaat eten als je het blijft aanbieden zo af en toe.

Speedy

Hoi Mirjam Moniek,

Ja het is denk ik de geur, maar ook dat Speedy een beetje verwend is en de boel graag in de maling neemt.
Ik heb al in zijn verhalen lijstje, (zie bij de verhalen "Speedy") verteld hoe het verder is afgelopen, eigenlijk dus vergeten het hier ook even neer te zetten.
Dus voor diegene die het nog niet wisten:
Speedy eet het nieuwe voer alleen als ik erbij kom zitten aan tafel, uit zijn oude voerbakje die ik toen gebruikte bij het voeren toen ie 6 weken was.
Ik moet maar even zien hoe ik dit verder aan ga pakken.
Ik heb het dus nog niet aan de buiten vogels gegeven.



Ralf

Ha Ha :D

Verwent nest die Speedy,
Ja dat is valkparkiet eigen die eten alleen het lekkerste.
Ik zou het gewoon in een bakje ernaast doen hoor er komt nog wel een keertje dat hij het ook zelfstandig eet.

Groetjes Ralf