16 juni 2024, 13:34:04

Mijn volière...

Gestart door Cwazi, 9 juni 2004, 05:12:25

« vorige - volgende »

robentru

Hoi Bonnie,
hopen dat Earl & Grey succesvol zullen zijn.
Scheepstouw? Je kunt ook een grote bol sisaltouw kopen en zelf in elkaar draaien tot elke gewenste dikte, afmeteing etc., doen wij ook. De eindjes knopen we dicht met zgn "vet touw" (zit niet echt vet aan maar voelt zo) een sterke valk die dat los krijgt. :)
Succes verder ook met de Catharina's.
Groet, Rob en Trudy

Cwazi

26 juli 2004, 04:49:26 #46 Last Edit: 31 juli 2004, 00:14:14 by Cwazi
Piña en Paco gehaald, Piña is een cinnamon bonte pop, Paco een cinnamon man.

Irene

wat een plaatje! ;)
veel plezier met de gevleugelde vrienden.
groetjes, irene

v.l.n.r.: Pebbles, Punkie en Gijs
Lees hier meer over deze 3 spookjes


Cwazi

CitaatHoi Bonnie,
hopen dat Earl & Grey succesvol zullen zijn.
Scheepstouw? Je kunt ook een grote bol sisaltouw kopen en zelf in elkaar draaien tot elke gewenste dikte, afmeteing etc., doen wij ook. De eindjes knopen we dicht met zgn "vet touw" (zit niet echt vet aan maar voelt zo) een sterke valk die dat los krijgt. :)
Succes verder ook met de Catharina's.
Groet, Rob en Trudy

Hoi Trudy,

Dank voor de tip maar ik heb niet alleen valkjes maar ook grijze roodstaarten die aan nieuw tuig toe zijn enne, dan is sisaltouw zo weg ;)

Cwazi

26 juli 2004, 19:08:03 #49 Last Edit: 30 juli 2004, 22:39:50 by Cwazi
Jong nummer 1 bij Earl en Gray uit het ei gekropen.

robentru

Hoi Bonnie,
ik zou dan inderdaad maar scheepstouw (van die grote trossen) nemen want die grote kromsnavels (prachtige vogens trouwens) krijgen echt alles stuk. En wederom: je geeft ons weer prachtige foto's!
En gefeliciteerd met het eerste jong van Earl and Grey!
Dit jaar nog niet, maar wie weet volgend jaar dat we er jonge valkjes bij willen. Succes.
Groetjes, Trudy

Cwazi

27 juli 2004, 19:03:04 #51 Last Edit: 31 juli 2004, 00:14:05 by Cwazi
Krijg nou de hik, ga ik net kijken bij de vogels, zie ik een prachtig geel donsje liggen, maar... nog maar drie eitjes. Er is dus een jong weg...

robentru

Hoi Bonnie,
wat een mysterie van dat jonkie? Je zult inderdaad raar opgekeken hebben.
Groetjes,
Trudy

Cwazi

jong 2, lutino geboren. Catharina gaat nog steeds goed, zal elk moment uitvliegen.

Cwazi

31-07, geboorte van jong 3, wildkleurtje. Ze groeien heel erg goed.

Cwazi

E&G jong 1 en 2 geringd, overgebleven eitje weggehaald, was bevrucht maar foetus al jong afgestorven. Zat wel in de lijn der verwachtingen door alle plotselinge afleiding door de nieuwe mannen die Earl bestoken en Gray daardoor amper rust op de eitjes gunden. Vreemd genoeg lag er een vers eitje bij de jongen. Dit heb ik weggenomen.

Cwazi

tweede eitje gevonden, in 1 van de catharina blokjes in de kist. het eitje is van Piña en Paco en ik vermoed dat het andere ei in de kast van Earl en Gray ook van Piña is hoewel ik haar nooit bij die kast zie  :-/
Alle jongen van dit koppel worden in principe cinnamon split voor bont tenzij Paco al split voor bont is, dus als de eitjes uitkomen en er zit een wildkleur tussen, dan was het eerste ei toch van E&G. Ik heb dat eerste ei bij het nieuwe in dat kleine kastje gelegd. Ik geloof niet dat er wat uit gaat komen, maar je weet maar nooit. Morgen ring ik het derde jong van E&G

Het catharina jong is uitgevlogen.

Cwazi

heb dur iemand een teiltjuh?  :-X

Tara

Hoi Cwazi,

leuk dat je catharinajong is uitgevlogen....

Wat bedoel je met een teiltjuh ???

robentru

Hoi,
een teiltjuh?
Waarvoor?
Trudy.