17 augustus 2025, 18:04:01

Pikachu, Breezer en Kirlia

Gestart door Suzanne, 8 juni 2004, 21:57:09

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Lucky is niet tam, misschien is dat het probleem  :-/. Maar ik probeer het over een tijdje nog wel een keer op Marktplaats.

De bonte witmaskers staan nog niet te koop (eerst mag Essie uitzoeken, en dan Henry). Ik wil altijd ff afwachten of het wel allemaal goed gaat. Daar mee bedoel ik dus net zoals dat jong wat van de week is overleden  :-[.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Weer wat foto's gemaakt.

Dit is het achterblijvertje. Ik zie er ook helemaal geen verschil in met de vorige foto's. Er komen geen nieuwe pennetjes bij. Bovendien heeft het bloederige stipjes op de plaats van het kuifje. Ik verdenk Jacco hier van  >:(. Die zie ik nl. ook Plukkie (de pop) plukken  :(. Ik vraag me af wanneer ik in moet grijpen d.m.v. Jacco apart zetten.

In ieder geval durf ik eigenlijk amper nog te gaan kijken bij de jongen. Want van dit achterblijvertje verwacht ik dat ik die ieder moment dood kan vinden  :-/. Maar ook met de andere jongen heb ik dat wel.

Dit is het andere jong van Plukkie en Jacco. Ik weet niet of dit ook een achterblijvertje is. Misschien is deze jonger dan ik denk en heb ik van de verkeerde jongen gedacht dat ze dood gegaan waren. Volgens mij ziet deze er vrij normaal uit, wat vinden jullie?

Deze schreeuwt ook als je het hok open doet. Het achterblijvertje piept alleen maar.

Zo terug met foto's van de bonte witmaskers.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

De bonte witmaskers:

Bij deze 2 moest ik mijn hand er bij houden, want ze probeerden uit het bakje te klimmen  :D

Wat mij opvalt is dat dit jong witte slagpennen aan de vleugels heeft, terwijl de grootste (en ook oudste) dat niet heeft. De oudste is dus blijkbaar een bonte witmasker met erg weinig wit.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Nu, op het achterblijvertje na, vind ik de kleintjes er goed uitzien hoor.
Het achterblijvertje lijkt wel een beetje uitgedroogd of zoiets. Mager en gerimpeld (of hoe leg ik dat uit). Ik hoop dat hij er nog bovenop komt.
Het is in iedergeval weer heel vertederend zoals ze je aankijken.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Lique

CitaatHet achterblijvertje lijkt wel een beetje uitgedroogd of zoiets. Mager en gerimpeld (of hoe leg ik dat uit).
Klopt, hij ziet er inderdaad zo uit, want ergens is dat ook zo.
Ik ben zelf aan het uitzoeken hoe het komt, dat er soms van deze achterblijvertjes zijn.
Meestal zijn het valkjes uit een nest, waar zij de jongste van zijn.
De anderen krijgen al grover voer, dus minder vocht.
Maar ook de kleintjes krijgen het grovere voer, terwijl zij nog heel veel vocht nodig hebben.
Ik heb feld hiernaar gevraagd, en hij vond het wel goed gevonden, het kon er inderdaad mee te maken hebben.
Ook kan het een bacterie zijn. Vaak hebben deze valkjes ook de ontlasting aan de cloaca zitten. De cloaca steekt uit en kan erg gevoelig zijn.
Ik maak deze ook regelmatig goed schoon met warm water en een watje. Daarna goed afdrogen.
Iedere dag geef ik achterblijvertjes wat pap met een flinke dosis druivensuiker. Hier reageren ze ook erg goed op.
Vaak hebben deze valkjes ook het voer wat aan en in het bekkie kleeft. Dit kan iedere dag schoongemaakt worden met een wattenstokje met warm water. Let op dat deze niet ver door wordt geduwd, zodat hij in de keel komt.

Met de nodige zorg en aandacht komen ze er meestal wel bovenop, en kunnen het heel sterke valkjes worden. De zwakken gaan dood.

groetjes Lique

Suzanne

Hoi,

Ik zal vanavond eens goed naar de cloaca kijken als ik hem bijvoer. Ik heb niks aan het bekje zien kleven. Verder geef ik pap met een flinke theelepel dextrose er in. Wat ik wel vreemd is dat ik hem echt moet dwingen om te eten.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

En.... hoe is het nu met de kleintjes?
Het achterblijvertje al wat dikker geworden?

Ik moest even zoeken naar je verhaal maar nu komt het vanzelf weer bovenaan te staan.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi,

Het jongere valkje heeft het achterblijvertje ingehaald. Het is groter en dikker geworden. Voor de rest krijg ik erg moeilijk pap naar binnen bij het achterblijvertje. Hij wil het helemaal niet hebben  :-/. Hij heeft wel telkens een behoorlijk volle krop.

Wat me verder opvalt is dat er geen pennetjes bij komen. Hij blijft kaal. De paar pennetjes die hij heeft beginnen nu veertjes te worden  :-/.

Groetjes

Suzanne

Joyce28

27 september 2004, 14:11:06 #188 Last Edit: 27 september 2004, 14:11:27 by Joyce28
agossie,ik hoop dat ie het gaat redden :-/
fijn dat de anderen goed groeien,ze zien er erg mooi uit

Suzanne

Weer een paar foto's:

Dit is het jongste jong van Jacco en Plukkie, maar inmiddels al groter en zwaarder dan het achterblijvertje  :-/. Ook heeft het veel meer pennetjes. Ik denk dat dit een cinnamon bonte zal zijn.

En het achterblijvertje met geplukt kuifje  >:(:

Zo meteen nieuwe foto's van de bonte witmaskers.

Groetjes

Suzanne

Lique

Hoi Suzanne,

Wat een lieverdjes toch ;) ben helemaal smoorverliefd op je achterblijvertje.

groetjes lique

Suzanne

Daar ben ik weer.

Dit valkje is voor Henry:

Het is er eentje met heel weinig wit, maar ik vind het zelf wel mooi. Het is echt heel bruinig dat cinnamon.

Dit schatje gaat naar Esther:

En voor deze schoonheid heb ik waarschijnlijk nog geen baasje. Het is nu in ieder geval zeker: het is een geparelde bonte witmasker!

Groetjes

Suzanne

Suzanne

CitaatHoi Suzanne,

Wat een lieverdjes toch ;) ben helemaal smoorverliefd op je achterblijvertje.

groetjes lique

Ik ook Lique. Hij maakt zulke lieve piepgeluidjes als ik hem bij me heb om te voeren. Heel vertederend. Ik hoop echt dat hij het redt, maar ik zie het zelf niet echt optimistisch in.

Groetjes

Suzanne

boezempje

hai suzanne

ze zijn prachtig hoor echt.
de geparelden die nog geen baasje heeft hou maar vast voor mijn als je wil die neem ik ook nog erbij en dan is het echt de laaste hihihihihi.

essie

Suzanne

Hoi Esther,

Ik vind het goed hoor. Ze komen bij jou goed terecht  :).

Groetjes

Suzanne