5 augustus 2025, 19:45:30

Pikachu, Breezer en Kirlia

Gestart door Suzanne, 8 juni 2004, 21:57:09

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Kirlia heeft vandaag haar 3e eitje gelegd, maar helaas was het kapot. Ik vraag me af hoe dat gebeurd kan zijn.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Breezer heeft haar 2e eitje gelegd.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Suzanne

Hoi allemaal,

Ik ben sinds gisteren terug van vakantie. Helaas geen jonge valkparkietjes. Kon ook haast niet lukken op deze manier  :-/.  Alleen hoop ik maar dat ze niet op deze manier aan de gang blijven gaan, want anders heb ik in de toekomst nog maar weinig kans op jonge valkjes  :-/.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat leuk dat je weer terug bent van vakantie.
Leuk gehad?
Kan je er weer even tegen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Ik ben heerlijk bij gekomen van mijn vakantie, lekker uitgerust. Heerlijk gegeten en genoten. Ik ben echt dol op Bonaire, het is net een paradijsje.

Ik ging net even de eitjes van Kirlia en Breezer schouwen. Ik was benieuwd wat of er wat ingezeten heeft. Kirlia had 1 onbevrucht eitje liggen, maar het andere was wel bevrucht geweest (alleen bedorven, want de helft is zwart). Vervolgens ging ik naar de nestkast van Breezer toe. Ik kijk: wauw ik zie een jong liggen  ;D! Die is dus vandaag geboren. Heb onmiddellijk de kast weer dicht gedaan en haar met rust gelaten. Ze heeft inmiddels wat ervaring dus ik ga me er niet mee bemoeien.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Vanochtend hoorde ik voedergeluidjes. Dus een goed teken. Ben even gaan kijken bij ze. Maar ik zie dus het jong dood aan de kant liggen. Blijkt dat er een groter jong onder de vader verstopt zat (ik denk een dag of 3 oud). Die heb ik gisteren helemaal gemist. Maar het jongste jong is dus helaas dood.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Wat jammer dat de jongste dood is maar weer wel een verrassing dat er nog entje onder vaders vleugel was verstopt.
Gefeliciteerd hoor.
Word dit weer bonde valkje?

Groetjes Marianne

Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Suzanne

Hoi Marianne,

Ik vind het ook wel jammer van dat jong, maar ben niet verbaast. Blijkbaar is het sterftecijfer bij jonge vogels toch hoog (vandaar ook dat valkjes zo veel eitjes leggen denk ik zo).

Ja, dit valkje wordt ook weer bont. Het dode jong had een cinnamon geworden aangezien die een rood lensje had. Bij het levende jong heb ik het niet goed kunnen bekijken.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Wat ik nog vergeet te vertellen: ik heb Lucky al een paar malen uit de nestkast zien komen. Die wil blijkbaar meehelpen zijn/haar broertje/zusje helpen opvoeden  :D.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Dat had ik ook met Dory.
Op een gegeven moment zat ze zelfs al klaar om Yuko eten te geven :D
Leuk hoor, zie snaveltjes op elkaar en ze snapte er maar niets van dat Yuko nog niet tevreden was  :D

Groetjes Marianne

Suzanne

Hoi,

Ik heb vandaag een eitje weggehaald bij Kirlia (wat gedeeltelijk zwart geworden was) en hem opgemaakt. Ik zag dat er een embryo in zat. Pikachu had dus wel goed zijn best gedaan. Echt jammer dat het mislukt is  :(.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Ik heb een foto gemaakt van het jong van Pikachu en Breezer. Hij zit helaas met z'n koppie de andere kant op, maar ik wilde hem niet te lang van het nest afhouden. Ik denk dat dit eitje 28/6 is uitgekomen, dus zou hij nu 7 dagen oud zijn.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Kirlia heeft van de week een stel nieuwe eieren gelegd. Ik had het in eerste instantie niet in de gaten. Ik haalde om de dag de oude eitjes weg, en op een gegeven moment dacht ik: verrek er lagen er van de week toch ook nog 3, nu weer. Ik heb de nieuwe eitjes bij het nest van Pikachu en Breezer gelegd, omdat Kirlia het in haar eentje niet redt en ik zo graag bonte witmasker valkjes  :). Ik heb ze net geschouwd, en tot nu toe zijn er 2 bevrucht  :). Hopelijk komt er eentje uit.

Groetjes

Suzanne

Suzanne

Hoi,

Het jong was net eventjes alleen, dus ik heb van de gelegenheid gebruik gemaakt weer een foto te maken. Het viel me op dat hij al behoorlijk een keel op kon zetten, dat heb ik bij Lucky en Bondje nooit gehoord, niet zo jong tenminste  :D.

Groetjes

Suzanne

Marianne

Hoi Suzanne,

Gefeliciteerd met je jong.
Hopelijk gaat nu alles zoals het hoort te gaan. Ik ben nu al benieuwd hoe hij er met veertjes eruit gaat zien.
Geniet er maar lekker van.

Groetjes Marianne