28 maart 2024, 21:19:22

broedse pop

Gestart door joey, 8 juni 2004, 18:28:20

« vorige - volgende »

joey

Ik heb een pop (ja Joey is niet echt een naam voor een pop, maar dat wisten we toen nog niet!!)
Ze heeft inmiddels 3 eieren gelegd (onbevrucht, er is geen man bij geweest) die we direct uit de kooi hebben gehaald op aanraden van de dierenarts.
Nu zit ze steeds onderin de kooi te broeden op niks. Hierdoor is ze erg territoriaal vooral tegen mij. Mijn man valt ze niet aan, maar bij mij bijt ze ook echt door als ze het te kwaad heeft. De dierenarts gaf aan dat dit bij parkietsoorten vaker voorkomt en dat dit  tot het eind van de zomer zo door kan gaan...
Heeft hier iemand ervaring mee, ik maak me een beetje zorgen dat ik straks een valse pop overhoud... En dat ligt niet helemaal in de bedoeling!

Dank, claudia, namens Joey

Paul

Hoi Claudia,

Het beste kan je altijd de eitjes laten liggen anders blijft ze ze vaak leggen.
Dan 2 a 3 weken laten broeden en dan pas weghalen.
Als je de eitjes dan weghaalt is het popje meestal een dag later weer heel lief en niet zo aanvallerig meer :-)
Ze blijft echt niet zo hoor maar het is vaak zo dat zelfs de meest tamme valkjes echte killers worden als ze eitjes hebben.
Maak je geen zorgen ze word echt weer net zo lief als daarvoor en dat duurt echt niet de hele zomer.
Maar ik zou de eitjes niet meer meteen weghalen bij het volgende ei.

Groetjes, Paul