fluiten mannetjes en de vrouwtjes evenveel ??

Gestart door vogelfriek, 5 januari 2003, 20:00:08

« vorige - volgende »

vogelfriek

 :) :) hallo :) :)

ik had een vraag, fluiten de vrouwtjes evenveel als
het mannetje? want ik heb een vrouwtjesvalk en
het leek me heel leuk om haar een leuk deuntje aan
te leren dus daarom had ik dit gevraagd :)
 
 :) groetjes vogelfriek :D

Paul

Hoi Vogelfreak,
Vrouwtjes fluiten in het algemeen bijna geen dingen na als je ze die wilt leren en praten doen ze ook zelden.
Als je dat wilt zal je echt een man erbij moeten kopen denk ik.
Vrouwtjes maken natuurlijk wel geluid maar dat is meer het roepen naar andere valkjes of naar het baasje.
Bij mij heb ik als ervaring dat de vrouwtjes die ik heb wel veel liever zijn dan de mannen :-)
Mijn liefste valkje is dan ook een vrouwtje :-)

Groetjes,  Paul

sannecoenders@hotm

 :) ik heb diddel nu bijna een half jaar.
en heb van te voren hier op de site gekeken wat er meer geluiden maakte, en dat was het mannetje. ;D

en nu hoor ik hem 's morgens als ik wakker wordt als vanalles roepen  tot dat ik een keer terug geroepen heb, 8)
en dan begint hij verschillende melodién te fluiten zoals "papegaaitje leef je nog" en "fietview" echt heel schattig. ::)

 :-*greetz sanne en diddeltje :-*



Ralf

Hoi hoi,

Vrouwtjes leren fluiten als mannetjes is natuurlijk iets moeilijker maar het kan wel.
Flink met hem oefenen een cd'tje met vogelgeluiden misschien.

groetjes :-*

cisca

Hoi Hoi.
Wat heb ik dan pech want mijn pop fluit echt niet hoor terwijl er mannen zat bij zitten die het hoogste lied fluiten.
Ik moet eerlijk zeggen dat ik nog nooit een pop echt heb horen fluiten of praten.
Maar misschien kweek ik er ooit eentje.
misschien leuk om een geluid op te sturen van een zingende en fluitende pop.

Arend Vonk

Ik wil er een kopen maar ik ben bang dat ze niet fluiten! Kan ik dan niet beter een zangparkiet kopen?
Graag je reactie

Mandy

FF een vraagje; wat bedoel jij met een zangparkiet??
Hier heb ik nog nooit van gehoord... :-/

Als je een valkparkiet aan wilt schaffen die gaat fluiten moet je er zeker van zijn dat het een man is. Maar dat zie/merk je pas als tie een aantal maanden oud is en dan wordt het tam maken ook steeds moeilijker. Maar ook zonder gefluit heb je veel plezier van een valkje hoor, ik heb binnen 2 lieve poppen gehad.  ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Arend

Ik heb er ook niet zoveel verstand van! Ik heb nog 2 Engelse Bulldoggen + een kat  waardoor de vogel niet uit zijn kooi kan. Daarom lijkt het mij verstandiger om een parkiet te kopen die zingt. Ik dacht dat het bestond èen zangparkiet`maar dat zal ik wel verkeerd hebben gehoord.
Bedankt voor je reactie

Natalie

24 januari 2003, 17:25:12 #8 Last Edit: 24 januari 2003, 17:27:00 by Natalie
Hallo!

Ik heb in ieder geval nog nooit van een zangparkiet gehoord, maar ik denk dat iedere vogel die je aanschaft wel een zekere behoefte heeft om eens buiten zijn kooi te komen en vrij rond te vliegen, maar in jouw geval zal dat moeilijk worden denk ik met al die andere dieren. Misschien moet je er nog eens goed over nadenken of een vogel wel een goede keuze is in jouw geval> Succes ;)

Mandy

24 januari 2003, 19:10:11 #9 Last Edit: 5 februari 2003, 05:05:11 by Mandy
Hallo Arend  :)

Ik heb ook zo'n lekker ding; een Engelse Bulldog; Paco (1,5) ;)
een grijze roodstaart; Chico (1) en buiten heb ik een voliére waar mijn 8 valkparkieten en 6 grasparkieten in zitten.
Vorig jaar heb ik een paar keer een valkparkiet als logé gehad en een paar jonkies binnen gehad om tam te maken en met Paco ging dat prima, maar Chico...die was vreselijk jaloers. Die valkjes vlogen naar haar toe en dachten leuk bij een andere vogel te gaan zitten, maar daar moest ik snel ingrijpen anders had ze toegehapt.  :o
Je moet verschillende huisdieren toch niet alleen bij elkaar laten, maar als je honden en kat nog jong zijn bestaat er een kans dat ze aan elkaar wennen.
Bulldoggen zijn over het algemeen lieve "sukkels" en daar zou je het wel mee kunnen proberen als de valk los in huis vliegt, want het is toch wel goed dat ie iedere dag even z'n vleugels kan gebruiken, maar wat die kat betreft heb ik meer m'n twijfels. Als het ook een buitenkat is zou ik die eerst ff naar buiten sturen en anders naar boven ofzo?
Ik zou er ook nog ff goed over nadenken. :-/
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl