15 mei 2025, 18:08:38

Vogel verzekering

Gestart door Suzanne, 8 juni 2004, 14:55:54

« vorige - volgende »

Suzanne

Hoi,

Ik kwam in het blad Euro-Parrot een advertentie tegen van de firma Groot Assurantiën te Schagen (www.grootassurantien.nl). Zij bieden een vogelverzekering aan vanaf 35 euro per jaar (je kunt kiezen tussen verschillende waarden waarvoor je verzekert wilt zijn). Ik vraag me af of er iemand is die ook een vogelverzekering heeft afgesloten. Ik zit er nl. wel aan te denken. Je vogels zijn dan o.a. verzekerd tegen diefstal, storm, enz.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Paul

Hoi Suzanne,

Het ligt eraan wat je vogels waard zijn denk ik heb je een dure ara zal je veel meer kwijt zijn.
Maar ik vind mijn valkjes met geen geld te vervangen hoor je kan nooit dezelfde terug krijgen als ze weg zijn :-(
Maar ik ben wel benieuwd wat je voor 21 valkjes kwijt bent als je ze binnen houd :-)

Groetjes, Paul

Suzanne

Hoi Paul,

Ik heb even stukjes gekopieerd van wat ze aanbieden:

Uw vogels zijn verzekerd tegen schade door:
- Brand en brandblussing
- Blikseminslag
- Ontploffing
- Luchtverkeer
- Storm
- Water en stoom, onvoorzien gestroomd uit een  waterleiding, c.v. e.d.
- Rook en roet
- Diefstal of poging daartoe na braak, zowel in gesloten voliëre als in vlucht.
- Vandalisme door iemand die wederrechtelijk is binnengedrongen
- Gewelddadige beroving of afpersing
- Aanrijding en aanvaring
- Glasscherven als gevolg van breuk van ruiten
- Omvallen van kranen en heistellingen
- Verstikking als gevolg van eigen brand

Tevens zijn uw vogels verzekerd in Nederland:
- In afgesloten auto's tegen diefstal, mits de auto ins opengebroken (dekking tot maximaal
e 450,=). Uit te breiden tot maximaal het verzekerde bedrag. Deze dekking geldt ook voor dagtrips vanuit Nederland naar België, Luxemburg en Duitsland.
- Tijdens verhuizing tegen schade door een ongeval met het vervoermiddel
- Op andere plaatsen (tentoonstelling), maar alleen tegen brand, brandblussing, blikseminslag, ontploffing, luchtverkeer, gewelddadige beroving en afpersing.

Tot 10% van het verzekerde bedrag zijn ook verzekerd:
- Schade aan vogels van derden in woning, gesloten voliëre en/of vlucht.
Ook is verzekerd:
- Kosten voor vaststellen van de schade.
Niet is verzekerd:
- Schade door atoom-kernreacties, molest, aardbeving, vulkanische uitbarsting en overstroming.
- Schade door onvoldoende of niet goed werkend hang- en sluitwerk in de woning, de gesloten voliëre en/of vlucht op ramen en deuren.
Voor de verzekering geldt secundaire dekking. Dit houdt in, dat er terzake de vogelverzekering alleen dekking is indien er sprake is van een geldige lopende inboedelverzekering in Nederland.
Bij schade gaat de inboedelverzekering ten alle tijden voor.

Te verzekeren vogels
Categorie:
O Kanaries
O Gras-, grote parkieten en papegaaien
O Vruchten- en insectetende
O Europese cultuurvogels
O Grondvogels
O Watervogels
O Overige tropen
O Anders, namelijk:
(meerdere categoriën zijn mogelijk)

4 Verzekerde waarde, premiestelling en eigen risico
Aankruisen voor welk maximaalbedrag aan vogels u wilt verzekeren. Tevens kunt u voor
een transportverzekering van en naar een tentoonstelling kiezen voor het maximale
bedrag.
waarde premie eigenrisico transport
O e 4.600,= e 35,= e 46,= O + e 12,=
O e 12.000,=* e 50,= e 115,= O + e 23,=
O e 23.000,=** e 91,= e 170,= O + e 46,=
O meer dan e 23.000,= (premie en voorwaarden op aanvraag)
(premie wordt verhoogd met e 0,65 kosten, 1e jaar e 5,= en 7% assurantie belasting)
Vogels boven e 900,= per stuk apart opgeven met recente foto, ringnummer, waarde,
eventueel aankoopnota en soort vogel.
*Voliëre dient voorzien te zijn van sloten, cilinders, sluitplaten, sluitkommen, schilden en
veiligheidsscharnieren welke voldoen aan het politiekeurmerk veilig wonen.
**Voliëre dient voorzien te zijn van een gecertificeerd alarm. Installatiebewijs bijvoegen.
5 Gegevens over waar de vogels verblijven
De vogels bevinden zich op het adres:
O als onder 1
O anders nl.
De vogels worden gehouden:
O in de woning (bewoond)
O gesloten voliËre
O gesloten voliËre met vlucht
O anders nl.
(aankruisen van meerdere opties is mogelijk)

Zoals je ziet is het gewoon mogelijk om je valkparkieten te verzekeren. Ik zelf zit aan het eerste bedrag te denken. Dus dan betaal je 35 euro en heb je 46 euro eigen risico. Die 12 euro transport begrijp ik niet helemaal wat ze er mee bedoelen.

Groetjes

Suzanne

3 wildkleur mannen, 1 bonte witmasker man, 2 geparelde cinnamon poppen, 1 ervaren kweek koppel bonte witmasker x cinnamon gepareld bont te koop. Voor info, stuur even een im.

Stijn dc

hoi

je kan altidj je valkjes laten verzekeren. Maar ik vind het niet cht nodig, als je ze kwijt raakt krijg je ze mss wel terugbetaald, maar je hebt toch nog steeds die verzekering moeten betalen. ook vind ik geld geen vervanging voor valkjes.

SDC:D