6 mei 2025, 14:06:24

cinnamon

Gestart door Natalie, 29 oktober 2002, 21:01:58

« vorige - volgende »

Natalie

Ik ben op zoek naar een tweede valkparkiet, en nu kan ik van een kweker een 'cinnamon' krijgen. Zou iemand mij kunnen vertellen wat dit voor een soort/kleur is. ik heb ook al gezocht naar een foto op deze website, maar die heb ik niet kunnen vinden. ik zou zo graag willen weten hoe zo'n beestje eruit ziet. Zou iemand mij dat kunnen vertellen?

Lique

29 oktober 2002, 21:42:21 #1 Last Edit: 30 oktober 2002, 00:07:08 by Angelique
Hoi Natalie,

Loky, een valkparkiet van ons is ook cinnamon. Je vindt foto's op de pagina "Onze valkparkieten" en dan bij Loky.

Groetjes @ngelique

roderick

OOO ik dacht dat het gewoon een wildkleur was

Lique

Hoi Roderick,
Ja, wij dachten in het begin ook dat het een normaal grijze pop was, alleen ze is bruin in plaats van grijs. Ze zag er toch ook altijd al 'anders' uit.

Groetjes @ngelique

Natalie

De kweker vertelde me nu dat het valkje een iets lichtere kleur heeft dan een cinnamon. Deze mutatie zou ook wel Isabel (??) genoemd worden? Hier heb ik helemaal nog nooit  van gehoord! Maar ik zal het wel zien als ik hem of haar volgende week ga ophalen.

Peter

Hoi,

De mutatie isabel en cinnamon worden vaak verward. Wij hebben ook contact met mensen die in de PS (Parkieten Sociteit) zitten. En volgens hun wordt er bij de valkparkiet niet gesproken over de isabel maar over cinnamon. De kleurslag is hetzelfde maar isabel wordt gebruikt om bij andere parkieten een mutatie aan te duiden, bij de valkparkiet wordt deze kleurslag cinnamon genoemd. In belgie wordt de cinnamon wel weer isabel genoemd.

Is het nog te volgen???
De kleur is in elk geval hetzelfde :)

groetjes,
Peter

Natalie

Bedankt voor je uitleg, Peter. Ik geloof dat ik het helemaal begrepen heb!

Peter

Hoi Natalie,

Gelukkig was het verhaal duidelijk :)
En nu maar wachten totdat je je valkje krijgt!

Groetjes,
Peter

Mandy

8 januari 2003, 13:50:53 #8 Last Edit: 18 mei 2003, 22:32:43 by Angelique
Als je mutaties aanklikt en dan rechtsbovenin foto's krijg je alle kleurmutaties te zien.
Dit maakt het misschien ook duidelijker; als je bij Foto's, fotopagina 17 opent en mijn 10e foto en 12e foto bekijkt zie je een cinnamon (=ook isabel, althans ik heb altijd begrepen dat dit hetzelfde was), ze noemen dit ook wel eens kaneelkleurig. Op de 12e foto zie je links een cinnamon pop en rechts een wildkleur man.
En als je in het forum bij; andere vragen/hulp gevraagd bij kleurkeuze, en bij, aanschaf/cinnamon-isabel, kijkt zie je ook reacties op deze vraag. ;)
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Loky

Hooi allemaal,

Ik ben ook een cinnamon, maar dat wisten jullie vast wel.
Alleen je kan het niet zo heel goed zien op foto's. Dat is wel jammer!!!