Vleugelpen gebroken en raar op stok

Gestart door FransVelde, 8 juni 2004, 12:27:31

« vorige - volgende »

FransVelde

ik had een vraagje ik stuurde gisteren stuurde ik foto's van mijn valkparkiet loekie deze zelvde valkparkeit en nog andere parkieten die niet tam zijn en die in de voliere zitten doen de ogen op de stok dicht zowel grasparkieten als soms valkparkieten en loekie doet dit ook maar dan alleen met zijn linker oog zijn kooi staat wel zo zodat er het licht van een TL. buis in zijn kooi en dus ook over zijn lijfje kan schijnen maar hoewel ik dat wel gek vind want in mijn voliere doen ze het ook zou dit een ziekte zijn of een vitamiene gebrek ? zouden jullie zo snel mogelijk antwoord willen geven ik heb nou wel 3 jaar vogels maar dat bijna  alle vogels ( de parkieten dan ) zo een beetje zitten te hangen is nog niet vaak voorgekomen ik wacht op antwoord! (er zitten in de voliere ernaast wel tropische vogels en kwartels en ook wat kanaries maar dat maakt niet uit als je het mij vraagt maar misschien kunnen jullie er dan iets duidelijker iets van opmaken) ik zou het fijn vinden als ik het zo snel mogelijk wist ik geef ze ook wel eens als ze niet lekker in de veren zitten en een beetje ziek zijn propolis vloeibaar een homeopatisch medichijn dat helpt wel goed ze zijn meestal de volgende dag weer zo fit als wat maar of ik dit nu ook maar even moet doen ? ik wacht het af!

Cwazi

Zitten de vogels opgebold? kopveren plat, nekveren omhoog (geeft ze een wat vierkant uiterlijk), rug- en stuiveren omhoog, vleugels lager dan de staart en staart lager dan normaal? Dat is een teken dat ze zich op zijn minst beroerd voelen, in combinatie met amper bewegen en half of gesloten ogen soms zelfs met afhangende kop zijn de vogels vaak ziek. Ziten ze de hele dag zo?

Advies op afstand is moeilijk, vogels diagnostiseren is al lastig, laat staan als je ze niet kunt zien. Hebben ze genoeg eten en drinken, staan ze niet in de volle zon en zijn er geen zichtbare parasieten? Ga dan naar de dierenarts. Hoe is de ontlasting? eten ze goed? zijn ze alert als je voor de kooi gaat staan of blijven ze ook min of meer zo zitten?

Frans van der velde

:'( hellas is de valkparkiet zaterdag ochtend dood gegaan ik weet niet waardoor maar nu kan ik er niks meer aan doen :'(

Cwazi

Je post je vraag op maandag de 8e terwijl je vogel zaterdag al is overleden???

:-/

Nou, ik mis geloof ik iets. L*llig voor je vogeltje :(

Joyce28

CitaatJe post je vraag op maandag de 8e terwijl je vogel zaterdag al is overleden???

:-/

Nou, ik mis geloof ik iets. L*llig voor je vogeltje :(

ja nu je het zegt,ik mis ook wat geloof ik ::)