28 maart 2024, 10:13:09

Vitaminedruppels

Gestart door Natalie, 7 januari 2003, 22:27:58

« vorige - volgende »

Natalie

Ik heb van de week vitaminedruppels gekocht voor mijn valkjes, vooral omdat één van de twee heel erg aan het ruien is en een beetje last heeft van diarree. Nu wilde ik eigenlijk weten hoelang ik met de druppels door moet gaan en of ik iedere dag druppels in het drinkwater moet doen, of dat het bijv. om de dag moet.

Paul

Hoi Natalie,
Meestal staat op de bijsluiter precies hoe vaak je het ze moet geven want dat is per merk verschillend.
Meestal om de drie dagen een aantal druppels in het water of over het voer.
Zelf krijgen ze hier altijd druppels door het drinkwater omdat ze hier geen groente en fruit lusten en dan krijgen ze toch nog wat binnen.
Taco is er in elk geval al 11 jaar mee geworden :-)

Groetjes, Paul

Mandy

Hallo Natalie, :)

Ik ben een tijdje terug met die druppels begonnen en heb het toen eerst een weekje elke dag gegeven en sindsdien geef ik het 1x in de week (vlgs bijsluiter 2 theelepels op 1 liter water).
In de rui- en broedperiode kunnen ze vaak wel wat extra gebruiken (dan geef ik het 2x per week) en ik denk dat net bij ons mensen al het teveel aan vitamines gewoon weer uitgescheiden wordt.  :-/
Succes verder.
Groetjes van Mandy en de hele beestenboel.
Wil je ons zien, kijk dan op; www.mandysbeestenboel.nl

Speedy

Ok, ik wil dus ook vitaminedruppels gaan geven, maar welke moet ik hebben?
De dierenwinkel wilde me gewoon iets meegeven, maar daar stond op, dat de vogel dan meer zou gaan fluiten, ja zeg, dat klinkt bij mij alsof dat voor kanaries is, of heb ik het mis?
Ik zei dat het voor een valkparkiet moest zijn, ja die had ie op dit moment even niet, dus ik heb nu niks.
Is er een bepaald soort wat ik moet hebben? multivitaminen??
Evt. merk? als dat mag hier..... ;)

Groetjes,
Trudie

Paul

Hoi Trudie,
Mijn valkjes krijgen altijd Mullti-Vit van het merk Bogena.
Het water kleurt er een beetje geel van.
Mijn ene parkiet is zo verwent dat als het water geen gele kleur heeft dan drinkt ie ook niet.
Gekke beesten die valkparkieten eigenlijk.
Omdat ze bij mij ook weinig groente en fruit eten geef ik ze altijd die vitamine door het drinkwater dan krijgen ze in elk geval toch nog iets binnen.

Groetjes,  Paul

Speedy

Hoi Paul,

jij bent er ook altijd he,;) lol)))))

ok ik kan morgen nog wel even gaan kijken dan voor dat merk, zitten er ook nog andere kenmerken op het doosje?
Een valkparkiet of zo? of mag het voor alle vogels zijn??

Groetjes,
Trudie



Paul

11 januari 2003, 03:38:12 #6 Last Edit: 11 januari 2003, 03:40:57 by Paul
Hoi Trudie,
Het zal zeker uitmaken of het voor een kanarie , een gewone of een grotere parkiet is.
Hoe groter het lijfje hoe meer ie nodiig heeft vaak dus er zal een grotere concentratie inzitten voor valkjes.
Op het doosje van Bogena staat:
Bogena Multi-Vit en met kleinere letters eronder:
Voor papagaaien en grote parkieten.
Het doosje is wit met donkerblauwe text en met wat rode vlakjes erop.
Een goede dierenzaak moet het zeker hebben.
Er zijn ook zeker nog betere merken maar Bogena is een beetje een standaard merk  en zal ook redelijk zijn.
Wil je het beste hebben, dat hebben de dierenwinkels vaak niet helaas maar dan zou je even contact moeten opnemen met Ilse van kwekerij lutino.
Die kan je wel vertellen hoe je eraan moet komen.

Groeyjes,  Paul



Speedy

Ok, nogmaals bedankt Paul.
Ik zal er opletten dat er grote parkieten op moet staan.
Ik geloof wel dat ze die hebben, maar er is hier gelukkig nog een grotere dierenspeciaalzaak vlakbij, dus ik maak wel een kans.

Groetjes,
Trudie:)