9 mei 2025, 09:30:08

Uit het blok????

Gestart door Marianne, 9 juni 2004, 12:07:49

« vorige - volgende »

Marianne

Hoi,

Even een vraagje.
Mag ik het jong dat nog in het blok zit, ook in een bakje op de bodem van de (kamer)voliere zetten?
Hij zit nu alleen in het blok zonder een ander valkje en het is aardig warm daarbinnen.
Of is dit geen goed idee en kan ik hem maar beter laten zitten.
Het jong is nu 4 weken oud, maar heeft een beetje een groeiachterstand en zal dus niet uit gaan vliegen.

Groetjes Marianne
Ook de valkgroetjes van Bassie, Dobey, Pino, Yuko, Zazou, Dory, Koda, Kazoo, Jut en Jul !!!

Inger m

Hoi Marianne,
Ik had al gereageerd in je dagboek, maar als er verder geen andere vogels bijzitten kun je het natuurlijk proberen en kijken of hij daar gevoerd wordt. Neem een beetje donker doosje, want in de nestkast voelen ze zich veilig (op die leeftijd zijn ze nog kwetsbaar). Je kunt ook de deksel van de nestkast openzetten tegen de warmte.

gr Inger
Lots of people talk to animals. Not very many listen, though. That's the
problem.

marianca.

Hallo marianne,

Ik heb afgelopen zaterdag de jonkies allemaal uit het blok gehaald.De jongste was toen 29 dagen.Ik moet zeggen dat het heel goed ging en nog steeds gaat :).Dacht dat ze op de bodem zouden blijven slapen(hebben de 2 jongste de eerste nacht ook gedaan)maar de 2de nacht zat heel het clubje al op de hoogste verdieping :D :D.Dus,bij mij gaat het goed,probeer het anders gewoon ff zonder blok en kijk dan hoe zij/hij zich gedraagt.

groetjes
marianca

Stijn dc

hoi

je kan het eens proberen. Maar ik laat mijn valkjes gewoon in de blokken zitten. ZE kunnen de wartme best wel verdragen. anders kan je inderdaad het deksel van het blok eens openzetten

SDc:D

Paul

10 juni 2004, 08:45:18 #4 Last Edit: 10 juni 2004, 08:45:58 by Paul
Hoi Marianne,

Vanaf 2 weken oud halen ze in Amerika heel vaak de jongen uit de nestkasten en plaatsen ze op de bodem omdat de ouders dan minder zouden plukken.
Met 4 weken moet dat zeker goed gaan hoor de ouders zullen hem op de bodem gewoon gaan voeren.
Je kan ook een handdoek op de bodem leggen in een hoek en het jong daarop zetten.
Ik nam een soort tupperware bakje wat laag was en deed de jongen daarin.

Het plukken werd hier helaas ook niet minder verder maar de ouders voerde de jongen wel prima op de bodem hoor.

Groetjes, Paul