6 mei 2025, 19:44:32

misty is thuis

Gestart door boezempje, 5 juni 2004, 18:44:21

« vorige - volgende »

marianca.

Hallo esther,

:D :D :D :D..geen comentaar!!!..doe in mijn broek :D :D

Groetjes
marianca

boezempje

hahahahahahah mooi dat je in je broek doet ;D ;D ;D

Paul

7 juni 2004, 02:59:50 #32 Last Edit: 7 juni 2004, 03:00:28 by Paul
Hoi Esther en Marianca,

Het is altijd wel appart als je precies dezelfde dingen wilt typen he  :D :D :D
Maar het valt best mee hoor dat kweken als alles goed gaat tenminste.
Alleen voldoende eivoer aanbieden en de ouders doen eigenlijk alles zelf.
Je gaat pas problemen krijgen als een jong niet gevoerd word bijvoorbeeld.
Je kan dan beslissen zelf grootbrengen of dood laten gaan.
Veel kiezen voor zelf voeren (ik ook) maar ook kiezen er voor niet ingrijpen en de "natuur" zijn gang laten gaan.
Maar ga er normaal gesproken vanuit dat alles goed gaat.
Met plukken bijvoorbeeld zoals bij Marianca kan je kiezen voor zelf voeren met het risico dat er wat fout gaat en dat er jongen dood gaan.
Of je kan kiezen voor het plukken als het niet te erg is.
De veertjes groeien altijd weer aan met een paar weken dus ik kies ook voor het door de ouders laten voeren als het enigzins mogelijk is.
Beter een kaal jong dan een dood jong vind ik.
Maar Esther als je valkjes een nestje willen houd je ze vaak toch niet tegen en kiezen hun wel voor je :-)

Groetjes, Paul

Joyce28

CitaatHoi Esther en Marianca,

Het is altijd wel appart als je precies dezelfde dingen wilt typen he  :D :D :D
Maar het valt best mee hoor dat kweken als alles goed gaat tenminste.
Alleen voldoende eivoer aanbieden en de ouders doen eigenlijk alles zelf.
Je gaat pas problemen krijgen als een jong niet gevoerd word bijvoorbeeld.
Je kan dan beslissen zelf grootbrengen of dood laten gaan.
Veel kiezen voor zelf voeren (ik ook) maar ook kiezen er voor niet ingrijpen en de "natuur" zijn gang laten gaan.
Maar ga er normaal gesproken vanuit dat alles goed gaat.
Met plukken bijvoorbeeld zoals bij Marianca kan je kiezen voor zelf voeren met het risico dat er wat fout gaat en dat er jongen dood gaan.
Of je kan kiezen voor het plukken als het niet te erg is.
De veertjes groeien altijd weer aan met een paar weken dus ik kies ook voor het door de ouders laten voeren als het enigzins mogelijk is.
Beter een kaal jong dan een dood jong vind ik.
Maar Esther als je valkjes een nestje willen houd je ze vaak toch niet tegen en kiezen hun wel voor je :-)

Groetjes, Paul

En je moet toch een luchtbevochtiger hebben,omdat de eitjes ook niet te droog mogen worden.
En een warmtelamp en dat soort dingen?
Of is dat alleen maar als je binnen gaat kweken i.p.v buiten?

boezempje

hai

oke weet ik weer wat meer nu dank jullie.
maar tegen houden zou ik nooit doen hoor.
en als ze iets gaan doen moet het wel binnen in de kooi.

Paul

Hoi Joyce,

CitaatEn je moet toch een luchtbevochtiger hebben,omdat de eitjes ook niet te droog mogen worden.
En een warmtelamp en dat soort dingen?
Of is dat alleen maar als je binnen gaat kweken i.p.v buiten?

In de zomer zal de lucht minder droog zijn dan in de winter en dan heb je eigenlijk helemaal geen luchtbevochtiger nodig.
Buiten worden die al helemaal niet gebruikt omdat dat geen nut heeft in de open lucht.
Een warmtelamp heb je alleen maar nodig als valkjes ziek zijn dus dat is wel altijd handig om in huis te hebben.
In noodgevallen kan je ook een gewone lamp gebruiken.
Alleen als je jongen met de hand gaat grootbrengen heb je een warmtelamp nodig anders niet hoor dan gaat alles vanzelf.

Groetjes, Paul

boezempje

OKE

en waar koop ik de warmten lamp.
ik heb dat ook nodig als ze ziek zijn wat niet gebeurt hoop ik :-/

Paul

Hoi Esther,

Bij de boerenbond hebben ze die lampen onder andere.
Ik heb hem besteld bij de dierendrogist.
http://www.de-dierendrogist.nl/
Hij staat bij de draadkooien.
Die lampen worden vaak gebruikt bij kippen in schuren om de kuikens warm te houden.
Ze noemen ze vaak ook kippenlamp.
Ik heb alleen een andere lamp erbij gekocht de lamp die de dierendrogist levert is een infraroodlamp maar die geeft gewoon wit licht en dat is voor de vogels niet echt rustgevend.
Bij de dierndrogist heb ik ook wodpoeder gekocht voor als je valkje bloed dat leek me wel handig voor in de ehbo doos :-)
Een Elsteinlamp geeft helemaal geen licht alleen warmte.
Je hoeft maar 30 graden te hebben in een ziekenkooi dus zorg dat je altijd een thermometer erbij hebt liggen op de plek waar de zieke vogel zit.
Te warm is ook zeker niet goed.
De Elstienlampen kan je kopen bij Rimo of op een vogelbeurs daar zijn ze vaak veel goedkoper.
www.rimo.nl

Groetjes, Paul

boezempje

dank je paul

ik leer ook veel van jou he ;)
vindt ik wel fijn hoor en makkelijk

doegggg                  

Paul

Hoi Esther,

Dat is juist zo leuk op het forum je leert van elkaar.
Drie jaar geleden wist ik dit ook niet allemaal hoor maar op het forum leer je heel veel en uit ervaring leer je ook altijd erg veel.

Groetjes, Paul

boezempje

hoi

dat klopt paul je leert veel zo.
en het is ook nog leuk  :)

boezempje

hai

ik hadt je al een mail gestuurd maar er staan 2lampen 1van 14:95 en 1 van 5:95 welke moet het zijn paul

Joyce28

CitaatHoi Esther,

Dat is juist zo leuk op het forum je leert van elkaar.
Drie jaar geleden wist ik dit ook niet allemaal hoor maar op het forum leer je heel veel en uit ervaring leer je ook altijd erg veel.

Groetjes, Paul

Ik heb hier ook veel van je geleerd en leer nog steeds ;)
Ooit zou ik wel een voliere willen,maar ik zou nooit aan handopfok doen,ik vind dat te link,en tam krijg je ze toch wel,vind ik

boezempje

hai hai

dat klopt ja tam krijgen lukt wel.dat zie je wel bij mijn met misty hoe snel het kan gaan.
ik ben er nog niet hoor maar al wel ver :)

groetjes esther

Paul

Hoi Esther,

Die van 14,95 is de armatuur die heb ik in elk geval besteld.
De lamp van 5,95 die ze hebben geeft wit licht je kan beter een hebben die geen licht of desnoods rood licht geeft.
Dus bijvoorbeeld de armatuur bestellen bij de dierendrogist en de lamp bij Rimo.
Rimo heeft wel een losse fitting en reflector maar dat is nogal gevaarlijk in verband met aanraken.
De armatuur van de dierendrogist is afgeschermd met gaas.
Ik heb hem zelf nog niet nodig gehad dus ik moet nog proberen hoe het met die elsteinlamp gaat of dat warm genoeg word.
Ik heb die lamp van 5,95 ook die word goed warm in elk geval alleen geeft die best veel licht helaas.

Groetjes, Paul