28 maart 2024, 13:06:14

Vangen

Gestart door Rene, 24 augustus 2002, 09:32:43

« vorige - volgende »

Rene

Ik heb een valkparkiet van 10 weken oud. Hij is nu een week bij ons en heeft vandaag voor het eerst rond gevlogen. Ik heb de kooi open gezet en hij is uit zichzelf naar buiten gekomen. Hij is nog niet tam. Hij vliegt als de beste. Is ook nergens tegen aan gevlogen (gelukkig). Onderzoekt ook van alles, maar hoe krijg ik hem weer terug in zijn kooi?

Aike

dat staat ergends op deze site by de vragen.

Roderick_

Koi over de vogel heen zetten en hem naar boven laten klimmen.

groetjes roderick

Petra

Hallo,
Wij hebben onze valk eerst de commando's "op" en "af" geleerd. Vinger tussen de tralies steken en "op" roepen. Lokken - belonen met wat trosgierst ( boden we ook door de tralies aan)
Dit een paar dagen volhouden, en tevens het commando "af" op dezelfde manier aanleren. Als je "af" zegt met je vinger bewegen, dan wil hij er vanzelf af... dan belonen met trosgierst. Als hij dan deze opdrachten goed uitvoert doe je, je hand in de kooi en probeert het dan opnieuw. Ook weer belonen enz. Als ie dit dan goed doet, kun je hem met het commando "op" uit de kooi halen, en weet hij ook dat hij dan uit de kooi mag. Als je hem dan in de kooi terugwil, loop je naar hem toe en zeg je "op", als hij dat doet ook weer belonen in het begin en dan kun je hem in de kooi terugzetten. Ons valkje deed dit binnen een 3tal dagen. En stapt nog steeds keurig op onze hand of vinger... Hij is nu wel eens eigenwijs en als ie de kooi niet in wil vliegt hij wel eens weg maar na een keer of 3 proberen lukt het meestal wel om hem in de kooi te zetten, maar "op" komt ie altijd.
Ik hoop dat je hier iets aan hebt en laat maar weten als je nog vragen hebt.
Groetjes,
Petra